Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Panie doktorku, znowu mnie oszukali, bo ja tu czytam, że to nie był polski samochód tylko chiński :eek:. To jak to jest z tym interesem kraju i o którym kraju mowa, bo mam wrażenie że o ChRL:
Apple też podpisuje umowy z Foxconem na produkcję Iphone. Czy ktokolwiek narzeka ze Iphone jest chiński? Dla 99% ludzi liczy sie to jakiej marki znaczek jest na danym wyrobie, jeśli jest znaczek Apple to jest amerykański.
I taka bedzie róznica w przypadku Izery, mogł to być samochód chiński ze znaczkiem polskim (w pewnej czesci podzespołów polonizowany i ten udział polonizacji obiecywano zwiększac) albo teraz będzie to chiński samochód z chińskim znaczkiem gdzie chińczykom nie bedzie zalezało na polonizacji tylko pewnie bedzie taki sam składak jak Leapmotor t03.
Pierwsza wersja jest duzo lepsza niz druga, a najgorsza jest trzecia, taka ze dalej bedziemy głosowac za cłami na chińczyków az się wkur.... i nie będzie nawet tej 2 wersji, wtedy kupimy sobie chońskie samochody robione w Hiszpanii albo na Wegrzech.
 

Michal

Moderator
To chyba do mnie :)
Pojawiłem się na forum bo chciałem (i dalej chcę) elektryka kupić wiec jaki sens miałbym w hejcie elektryków? Zdarza mi się hejt braku dźwigni kierunkowskazów, czujników parkowania, stosowania wolantów itp, ale to nie jest hejt wobec elektryków, tylko wobec ergonomii zastosowanej w niektórych elektrycznych markach.
Sam naped elektryczny jest ok.
No i czy czasem większośc z tych co narzeka na hejt wobec elektryków nie hejtowała Izery? Jak można narzekac na hejt wobec elektryków samemu elektryki hejtujac? :D
Tym bardziej ze ze audyty przeprowadzone przez nieprzychylnych Izerze polityków wykazały ze wszystko było prowadzone jak nalezy.
Ponad tydzień bez odpowiedzi... Już się bałem, że w końcu szefowie w Petersburgu odkryli Twój brak skuteczności propagandowej, trafiłeś w kamasze i od razu pod Kurskiem poległeś...
 

Michal

Moderator
Apple też podpisuje umowy z Foxconem na produkcję Iphone. Czy ktokolwiek narzeka ze Iphone jest chiński? Dla 99% ludzi liczy sie to jakiej marki znaczek jest na danym wyrobie, jeśli jest znaczek Apple to jest amerykański.
Apple sam projektuje wszystko co jest produkowane przez foxcon i właśnie dlatego jest najcenniejszą marką. My mieliśmy plan wziąć wszystko z ChRL i po swojemu powyginać blachy karoserii.
 

kilex

Zadomawiam się
Apple sam projektuje wszystko co jest produkowane przez foxcon i właśnie dlatego jest najcenniejszą marką. My mieliśmy plan wziąć wszystko z ChRL i po swojemu powyginać blachy karoserii.
Przez 8 lat nic nam z tego nie wyszło. Dobrze że tą dziurę dla kajaków w półwyspie żeśmy wykopali🤣
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Apple też podpisuje umowy z Foxconem na produkcję Iphone.
Foxcon to już zdaje się nie produkuje iPhonów od lat a Apple aktualnie jest w trakcie przenoszenia produkcji do Indii (bo Trump i taryfy). Więc przykład troche nietrafiony ale koncept słuszny. W Chinach po prostu da się wyprodukować w dowolnej jakości, wszystko zależy tylko i wyłącznie od kasy. Jak odpowiednio zapłacisz dostaniesz produkt takiej samej jak nie lepszej jakości niż wyprodukowany na zachodzie. Ale możesz też zapłacić za minimum i dostać tani badziew a że większość ludzi chce byle co ale najtaniej stąd tyle kiepskiej jakości produktów z Chin i stąd taki stereotyp.
 

nabrU

Moderator

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Apple sam projektuje wszystko co jest produkowane przez foxcon i właśnie dlatego jest najcenniejszą marką. My mieliśmy plan wziąć wszystko z ChRL i po swojemu powyginać blachy karoserii.
Nie projektuje wszystkiego samo, przykładowo ekrany często projektują, a później produkuja dla nich chińscy komunisci pod postaci firmy BOE.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Foxcon to już zdaje się nie produkuje iPhonów od lat a Apple aktualnie jest w trakcie przenoszenia produkcji do Indii (bo Trump i taryfy). Więc przykład troche nietrafiony ale koncept słuszny. W Chinach po prostu da się wyprodukować w dowolnej jakości, wszystko zależy tylko i wyłącznie od kasy. Jak odpowiednio zapłacisz dostaniesz produkt takiej samej jak nie lepszej jakości niż wyprodukowany na zachodzie. Ale możesz też zapłacić za minimum i dostać tani badziew a że większość ludzi chce byle co ale najtaniej stąd tyle kiepskiej jakości produktów z Chin i stąd taki stereotyp.
Ale to nic nie zmienia w dyskusji. W niej chodzi tylko o to ze własciel znaczka na produkcie jest wazniejszy niz własciciel fabryki która produkt wyprodukowała - moim zdaniem to jest patologia obecnego systemu ale tak działa świat. Dziś ważniejsze jest posiadanie "marki" niz fabryk czy technologii, bo jak sie ma znaną i pożądaną markę to można kupic technologie albo od jednego albo od drugiego i puscic na rynek kasujac wieksza marze niz producenci
 

Fenrise

Pionier e-mobilności
Ale to nic nie zmienia w dyskusji. W niej chodzi tylko o to ze własciel znaczka na produkcie jest wazniejszy niz własciciel fabryki która produkt wyprodukowała - moim zdaniem to jest patologia obecnego systemu ale tak działa świat. Dziś ważniejsze jest posiadanie "marki" niz fabryk czy technologii, bo jak sie ma znaną i pożądaną markę to można kupic technologie albo od jednego albo od drugiego i puscic na rynek kasujac wieksza marze niz producenci
Przykład Nokii, Blackberry i parunastu innych zdaje się jednak tej tezie zaprzeczać.
 
Top