Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Przecież to było robienie sobie beki z projektu który od początku nie miał za zadanie zbudowania czegokolwiek tylko budowania - dotacje, miejsca pracy, zlecenia dla firm różnych partyjnych pociotków itp.
Jeszcze raz powtórze, audyt wykazał ze wszystko było ok, nie stwierdzono żadnych przekrętów, dlaczego wiec tak piszesz.Audyt był po to by pisowców za to własnie dojechac bo kazdy myslał ze to pralnia kasy, ale okazało sie ze tak nie było.
Zgodnie z wczensiejszymi zapowiedziami pozytywny audyt miał spowodowac kontynuację projektu ale nic z tego. Nikt ze zlecajacych audyt nie założył ze wyniki moga byc poztywne i teraz wbrew tym wynikom projekt i tak zamknieto bo był "pisowski"
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Jeszcze raz powtórze, audyt wykazał ze wszystko było ok, nie stwierdzono żadnych przekrętów, dlaczego wiec tak piszesz.Audyt był po to by pisowców za to własnie dojechac bo kazdy myslał ze to pralnia kasy, ale okazało sie ze tak nie było.
Ale przecież ja nie twierdze że tam były przekręty, po prostu projekt bez szans na powodzenie. Tak samo działał np projekt Arrinera tylko że on kolekcjonował prywatne środki głównie a Izera publiczne. I projekt nie zaorano bo był pisowski tylko, że był nieralny.
 
Last edited:

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Ale przecież ja nie twierdze że tam były przekręty, po prostu projekt bez szans na powodzenie. Tak samo działał np projekt Arrinera tylko że on kolekcjonował prywatne środki głównie a Izera publiczne.
Taki sam projekt jest obecnie realizowany na białorusi, dlaczego tam mógł się udac a u nas "bez szans na powodzenie"?
 

nabrU

Moderator
Bo na Białorusi taki projekt MUSI się udać?
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Taki sam projekt jest obecnie realizowany na białorusi, dlaczego tam mógł się udac a u nas "bez szans na powodzenie"?
Nie znam warunków białoruskich natomiast u nas wystarczy popatrzeć ile zrobiono a raczej ile poszło na to publicznych pieniędzy a dalej staliśmy w tym samym miejscu.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Nie znam warunków białoruskich natomiast u nas wystarczy popatrzeć ile zrobiono a raczej ile poszło na to publicznych pieniędzy a dalej staliśmy w tym samym miejscu.
Wklejam audyt mówiacy ze wszystko ok a tu znowu zarzuty ze coś nie tak.
Przecież wydano jakieś absolutnie smieszne kwoty jak na rodzaj przedsięwziecia czyli rozruszanie nowej marki samochodowej. Większośc z tych srodków została zainwestowana w majtek trwały w postaci działki.
Znów krytyka mimo ze audyt wypadł pozytywnie, a to wszystko w wątku "kampania przeciwko EV przybiera na sile"
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Bo na Białorusi taki projekt MUSI się udać?
No to jak tam MUSI to u nas tez POWINIEN bo nie mamy mniejszych mozliwosci niz Białoruś
W rzeczywistosci sie udał bo projekt tak naprawde jest kontynuowany, tyle ze zamiast samochodu z polskim znaczkiem z planowanej fabryki ma wyjechac samochód z chińskim znaczkiem - wszystko po to by pisowcy nie mogli w przyszłosci pochwalic sie "pisowską" Izera.
Gdyby rzadzili pisowcy zbudowano by tą samą fabrykę, moze produkowano by dokładnie taki sam samochód ale miałby znaczek "Izera" - byłoby lepiej czy gorzej?
 

nabrU

Moderator
Znów krytyka mimo ze audyt wypadł pozytywnie, a to wszystko w wątku "kampania przeciwko EV przybiera na sile"

A ja głupi myślałem że wynikiem tego przedsięwzięcia ma by polski samochód elektryczny, a nie pozytywny wynik audytu o_O Sorki chyba cos gdzieś źle doczytałem :sneaky:
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
A ja głupi myślałem że wynikiem tego przedsięwzięcia ma by polski samochód elektryczny a nie pozytywny wynik audytu o_O Sorki chyba cos gdzieś źle doczytałem :sneaky:
No to obecna władza powiedziała ze przeprowadzi audyt i jak bedzie ok to beda kontynuować. Nie dotrzymali słowa bo widać wazniejsza jest polityka niż interes kraju.
 

nabrU

Moderator
Nie dotrzymali słowa bo widać wazniejsza jest polityka niż interes kraju.

Panie doktorku, znowu mnie oszukali, bo ja tu czytam, że to nie był polski samochód tylko chiński :eek:. To jak to jest z tym interesem kraju i o którym kraju mowa, bo mam wrażenie że o ChRL:

W drugiej połowie listopada 2022 spółka ElectroMobility Poland zarządzająca marką Izera ogłosiła oficjalnie dostawcę platformy dla pierwszego seryjnego modelu, który docelowo ma stanowić rozwinięcie prototypu T100 z 2020 roku. Firma podpisała w tym celu umowę z chińskim koncernem motoryzacyjnym Geely kontrakt opiewający na kwotę 6 miliardów dolarów[26], w ramach którego dostarczona zostać miała modułowa platforma Sustainable Experience Architecture (SEA) wykorzystana do budowy takich modeli konglomeratu jak Smart 1 czy Zeekr X

 

Najnowsze dyskusje

Top