Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

Michal

Moderator
W skrócie tam, gdzie był dostęp do takich statystyk, 30% komentarzy pod rolkami na FB tworzonymi przez EV Repair Garage pochodziło z terytorium Rosji.
Dokładnie tak twierdzę - te 30% powodują później pozostałe 70% hejtu, bo banda pożytecznych idiotów powtarza dalej to co przeczyta jako prawdę objawioną. Ten nasz co jest doktorek jest tutaj najlepszym przykładem.
 

nabrU

Moderator
Uwaga! będzie się działo...
Spłonęła Tesla Model X w Kilmarnock (Szkocja):

1736032947226.png


1736032912331.png
 

Michal

Moderator
Od razu widać, że od klimy, bo pod maska ogień sie zaczyna :/
 

nabrU

Moderator
Dokładnie to samo pomyślałem, ale wiesz jakie będą tytuły :eek:
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Jeżeli ktoś narzeka na wyciszenie np. w starej Tesli Model 3, to polecam przejechać się po mieście i autostradą Lexusem LBX lub UX - to jest dramat, można dostać bólu głowy od hałasu i wycia napędu :)

Nie jest to prawdą przy ux300h, testowałem w wakacje. Gdyby ten wóz miał bagażnik i wyposażenie topowe z 30 k zł taniej niż już w promocji, to byłby wygodny i komfortowy. A tak za około. 185 k zł mamy wygodny i komfortowy wóz bez bagażnika, w którym ani fotele nie są wentylowane, ani nie ma żadnego bagażnika (zgaduję że ten tylny to może 2 przednie z tesli). I brak składania lusterek poza wersją za 235k zł.
Pamiętajmy, że do hybryd nie ma dopłat.

Lbx i poprzednie ux to dramat, jeśli chodzi o wyciszenie i nie tylko. Pełna zgoda. Dość powiedzieć, że choć jesteśmy skrojeni pod lbxa (szukaliśmy najlepszego na rynku małego samochodu ze zdalnym grzaniem, nie mamy też gniazdka w domu), to nie dałem rady się do niego przekonać po jedzie testowej.

Edit: ciekawostką jest też idiotyczny alarm masowo montowany przez ASO Toyoty/Lexusa - nie ma możliwości otwarcia komuś samochodu z daleka lub z aplikacji Toyoty, ponieważ po 30 sekundach od otwarcia drzwi zaczyna wyć. Działa to na takiej zasadzie, że w ciągu 30 sekund od otwarcia drzwi dokładany alarm musi wykryć drugi kluczyk (tak, do nowej Toyoty/Lexusa trzeba nosić dwa kluczyki), jeżeli nie wykryje, to zaczyna wyć i unieruchamia auto (nie da się przełączyć napędu w stan Ready). Alarm ten ma osobną antenkę od zwykłego systemu bezkluczykowego, więc zdarza się że system bezkluczykowy wykrywa pierwszy kluczyk, a alarm nie wykrywa drugiego kluczyka (np. przy otwarciu bagażnika) i znowu - zaczyna wyć.
To ciekawostka, ale trochę też pozytywna informacja. Poziom zabezpieczenia lexusów jest znany od lat i dobrze , że coś z tym robią. Nie kupiliśmy lexusa, bo też zwyczajnie założyliśmy, że to nie samochód do trzymania pod chmurką w Warszawie.
Zdalne otwieranie samochodu to wg mnie rzadki przypadek
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top