Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 185

Michal

Moderator
W skrócie tam, gdzie był dostęp do takich statystyk, 30% komentarzy pod rolkami na FB tworzonymi przez EV Repair Garage pochodziło z terytorium Rosji.
Dokładnie tak twierdzę - te 30% powodują później pozostałe 70% hejtu, bo banda pożytecznych idiotów powtarza dalej to co przeczyta jako prawdę objawioną. Ten nasz co jest doktorek jest tutaj najlepszym przykładem.
 

Michal

Moderator
Od razu widać, że od klimy, bo pod maska ogień sie zaczyna :/
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Jeżeli ktoś narzeka na wyciszenie np. w starej Tesli Model 3, to polecam przejechać się po mieście i autostradą Lexusem LBX lub UX - to jest dramat, można dostać bólu głowy od hałasu i wycia napędu :)

Nie jest to prawdą przy ux300h, testowałem w wakacje. Gdyby ten wóz miał bagażnik i wyposażenie topowe z 30 k zł taniej niż już w promocji, to byłby wygodny i komfortowy. A tak za około. 185 k zł mamy wygodny i komfortowy wóz bez bagażnika, w którym ani fotele nie są wentylowane, ani nie ma żadnego bagażnika (zgaduję że ten tylny to może 2 przednie z tesli). I brak składania lusterek poza wersją za 235k zł.
Pamiętajmy, że do hybryd nie ma dopłat.

Lbx i poprzednie ux to dramat, jeśli chodzi o wyciszenie i nie tylko. Pełna zgoda. Dość powiedzieć, że choć jesteśmy skrojeni pod lbxa (szukaliśmy najlepszego na rynku małego samochodu ze zdalnym grzaniem, nie mamy też gniazdka w domu), to nie dałem rady się do niego przekonać po jedzie testowej.

Edit: ciekawostką jest też idiotyczny alarm masowo montowany przez ASO Toyoty/Lexusa - nie ma możliwości otwarcia komuś samochodu z daleka lub z aplikacji Toyoty, ponieważ po 30 sekundach od otwarcia drzwi zaczyna wyć. Działa to na takiej zasadzie, że w ciągu 30 sekund od otwarcia drzwi dokładany alarm musi wykryć drugi kluczyk (tak, do nowej Toyoty/Lexusa trzeba nosić dwa kluczyki), jeżeli nie wykryje, to zaczyna wyć i unieruchamia auto (nie da się przełączyć napędu w stan Ready). Alarm ten ma osobną antenkę od zwykłego systemu bezkluczykowego, więc zdarza się że system bezkluczykowy wykrywa pierwszy kluczyk, a alarm nie wykrywa drugiego kluczyka (np. przy otwarciu bagażnika) i znowu - zaczyna wyć.
To ciekawostka, ale trochę też pozytywna informacja. Poziom zabezpieczenia lexusów jest znany od lat i dobrze , że coś z tym robią. Nie kupiliśmy lexusa, bo też zwyczajnie założyliśmy, że to nie samochód do trzymania pod chmurką w Warszawie.
Zdalne otwieranie samochodu to wg mnie rzadki przypadek
 
Last edited:
Top