Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

Bronek

Pionier e-mobilności
Pamiętajcie ze pomiędzy 22 a 6 rano mogą skoczyć tym co smrodzą i nie sprawdzą czym się pali w tych godzinach .
To że ktoś zmienił piec na PC , gaz lub na ten mniej trujący nie oznacza , że wywalił stary kopciuch lub nie pali syfem po nocach w nowym .

Czyli to samo , że wystarczy jeden smrodzący diesel lub sąsiad aby szlag trafił korzyści z przestrzegania przez innych morm i zasad.
Ale i tak warto cokolwiek robić, zawsze to jednak coś daje , co najmniej wzrasta świadomość.
To jak zmuszanie do szczepień, ciemniaków się nie przekona ale zmobilizuje choć tych co mają rozum a nie zaszczepili . A w konsekwencji poprawi to obecny stan zdrowotności.
 

nabrU

Moderator
I nie demonizujmy wpływu samochodów na jakość powietrza. Mieliśmy mimowolny test podczas obostrzenia Covid. Poprawiło się?

Oczywiście że tak, chcesz sobie obejrzeć zdjęcia satelitarne ESA sprzed COVID i w trakcie?


Kolega @zlp ma trochę racji, i same SCP magicznie nie poprawią jakości powietrza, gdy dalej po zmroku z kominów wali brunatnym i czarnym dymem.

Ależ oczywiście że SCT to nie panaceum.
Wystarczy dobrze robić badania techniczne - w tym wypadku analizę spalin (każdy z Was wie, że to ściema w PL) i już 'strucle' by tego nie przeszły (nie potrzeba do tego SCT). Infrastruktura drogowa to też nie jest proste, tanie i szybkie rozwiązanie. Może zastąpienie węgla przez OZE to też jakiś kamyczek do ogródka. SCT - moim zdaniem - powinna być części jakiegoś większego planu polepszenia jakości powietrza. Tyle, że większość ludzi ma jakość powietrza, którym oddychają w głębokim poważaniu.
 

zlp

Pionier e-mobilności

Fenrise

Pionier e-mobilności
Wystarczy dobrze robić badania techniczne - w tym wypadku analizę spalin (każdy z Was wie, że to ściema w PL) i już 'strucle' by tego nie przeszły
SKP mają tę samą stawkę za przegląd "od zawsze", pomimo że koszty wszystkiego poszły w górę parokrotnie. Mam wrażenie, że taki diagnosta woli częściej przymknąć oko na taki miotacz sadzy, bo jak uwali na przeglądzie to raz - straci jednego klienta a dwa wieść się rozniesie że "Się czepia" i liczba odwiedzających mu spadnie poniżej progu opłacalności.

Stawki odgórnie też nie podniosą, bo zaraz będzie larum że nikogo nie stać te 50 czy 100 zł więcej raz do roku zapłacić za przegląd. Pojawią się dramatyczne nagłówki w ściek-mediach i jeszcze notowania rządzących spadną jak to okropnie dokręcają śrubę, co chętnie wykorzysta opozycja. To jest Polska właśnie.
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
SKP mają tę samą stawkę za przegląd "od zawsze", pomimo że koszty wszystkiego poszły w górę parokrotnie. Mam wrażenie, że taki diagnosta woli częściej przymknąć oko na taki miotacz sadzy, bo jak uwali na przeglądzie to raz - straci jednego klienta a dwa wieść się rozniesie że "Się czepia" i liczba odwiedzających mu spadnie poniżej progu opłacalności.

Stawki odgórnie też nie podniosą, bo zaraz będzie larum że nikogo nie stać te 50 czy 100 zł więcej raz do roku zapłacić za przegląd. Pojawią się dramatyczne nagłówki w ściek-mediach i jeszcze notowania rządzących spadną jak to okropnie dokręcają śrubę, co chętnie wykorzysta opozycja. To jest Polska właśnie.
To się nie tak odbywa, jak ktoś ma problem z samochodem, idzie do 'odpowiedniego' fachowca, który podbije nawet nie oglądając samochodu.
Mnie się wydaje, że te nasze strefy nic nie dadzą, bo są zbyt łagodne restrykcje. Jeśli chodzi o transport jest postęp - w dużych miastach coraz więcej jeździ autobusów elektrycznych, a zdaje się, że przy przekroczonych normach to będzie przymus.
Co do przebudowy infrastruktury - pewnie, tylko kosztuje miliardy, można równolegle wprowadzać zmiany.
 

nabrU

Moderator
Super fotki.
Fejk, aż oczy bolą.

Specjalnie dla niewiernego Tomasza, więc... Warszawa dla przykładu:

1734713672943.png


I NO2 dla całej PL:
2019
1734714126048.png


2020:
1734714031536.png


Przypomnij mi może co takiego ciekawego poza miastami mamy w rejonie Katowic i poniżej Łodzi (widać na zrzucie z roku 2020)? I dlaczego w 2019 widać wyraźnie Warszawę i Kraków (oraz inne miasta)?

Link poniżej jakbyś chciał się sam pobawić (mam nadzieję że NASA, ESA i JAXA fejków nie produkują):

 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Drogi przelotowe na uboczu i organizacja ruchu. 30km/h bardziej truje niż 50-70 km/h. Skrzyżowania bezkolizyjne bez zatrzymywania się. Korki to katastrofa.
I nie demonizujmy wpływu samochodów na jakość powietrza. Mieliśmy mimowolny test podczas obostrzenia Covid. Poprawiło się?
No nie wiem, hybrydy i BEV mówią inaczej.
30kmh to szkodliwe jest tylko w przypadku ICE

Nie jestem za wprowadzeniem kretyńskich ograniczeń prędkości. Ale sam nie siej fejków.
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
No nie wiem, hybrydy i BEV mówią inaczej.
30kmh to szkodliwe jest tylko w przypadku ICE

Nie jestem za wprowadzeniem kretyńskich ograniczeń prędkości. Ale sam nie siej fejków.
Chyba nie jest szkodliwe:
 

zlp

Pionier e-mobilności
Aż rzucę okiem, ciekawa strona.
Wg. moich informacji, podawanych również w mediach, różnice przed lockdownem i po lockdownie różnice, chociaż zauważalne, to jednak nie były aż tak wielkie, jak się spodziewano.
Nie były duże na tyle aby usprawiedliwić powstawanie stref SCT. To dzisiaj bardzo niepopularny temat, podobnie jak sam Covid, jak odnajdę to wrzucę linka.
...
Coś jest: https://airly.org/pl/czy-koronawirus-wplynal-na-zanieczyszczenia-powietrza-w-europie-nasza-analiza/
 
Last edited:
Top