KIA Charge

Halisep

Posiadacz elektryka
Ja odebrałem auto 14 marca wraz z karta kia charge. Uaktywniłem ją pod koniec maja chyba 16.V. w opisie miałem że moge bezpłatnie mieć pakiet plus. Ale on nie daje dobrych zniżek. Cóż wybrałem pakiet platny Advence z zamiarem zamknięcia go na koniec sierpnia.
Bardzo się zdziwiłem kiedy otrzymałem pierwszą FV albowiem aktywny pakiet Advence jest bezpłatny i Ionity Power też jest bezpłatny.
Prawdopodobnie karta posiadała w systemie wszystkie te zniżki, a gdybym wybrał pakiet Plus jak radził mi system to nawet bym się nie dowiedział o tym. Być może to celowe działanie choć nie chcę nikogo oskarżać.
Może dostałeś 250zł na konto i z tej puli Ci pobrało opłatę za abonament?
IMG_20230614_114938.jpg
 

PabloPN

Posiadacz elektryka
Dostałem potwierdzenie z Kia Charge, że pakiet Ionity Power został wycofany z oferty.
Tez nad tym ubolewałem... i z ceny Ionity Power z Kia Charge cena podwoila sie razy dwa... z 1,39zl za kWh zrobilo sie 2,81zl (3,51-70gr) 🤬😡😠... jedyny plus ze nie ma od razu lojalki na rok... ale... tak calkiem bez lojalki tez nie jest... mozna aktywowac Ionity Power za 37zl/m-c ktory daje nam 70gr rabatu od ceny podstawowej 3,51zl ale po aktywacji pakietu musimy za niego placic przez 3 miesiace (wczesniej za 58zl/m-c bylo przez rok)...
Chcialem ten pakiet Ionity wykupic poniewaz po odbiorze auta jedziemy nim na wakacje do Hiszpanii jednak bez Ionity Kia Charge wychodzi podobnie a nawet taniej... 0,49 euro w Niemczech, Francjii i Hiszpanii czyli na dzień dzisiejszy 2,18zl i to bez oplaty miesiecznej...
 

Cav

Pionier e-mobilności
bez Ionity Kia Charge wychodzi podobnie a nawet taniej... 0,49 euro w Niemczech, Francjii i Hiszpanii czyli na dzień dzisiejszy 2,18zl i to bez oplaty miesiecznej...
O czym piszesz?
Mylisz chyba z opłatą za sesję.
Ceny za 1 kWh masz DODATKOWO płatne, wg cennika stacji.

Tylko roaming GW wchodzi w rachubę ze stałymi cenami.
 

PabloPN

Posiadacz elektryka
O czym piszesz?
Mylisz chyba z opłatą za sesję.
Ceny za 1 kWh masz DODATKOWO płatne, wg cennika stacji.

Tylko roaming GW wchodzi w rachubę ze stałymi cenami.
Faktycznie mój bład 🤦‍♂️... no to słabo...
 

deniro

Zadomawiam się
Faktycznie mój bład 🤦‍♂️... no to słabo...
w roamingu GW należy jeszcze pamiętać o "POLITYKA UCZCIWEGO KORZYSTANIA", jest punkt na to w cenniku:

"3.2 Za naruszenie Polityki Uczciwego Korzystania uznajemy sytuację, jeżeli w dowolnym półrocznym okresie korzystania z planu Energia Plus i Energia Max ilość usług ładowania (w kWh) wykorzystanych przez Ciebie w sieciach partnerów roamingowych lub sieci GreenWay za granicą przekroczy ilość usług ładowania w naszej sieci o co najmniej 200%. Dla użytkowników zarejestrowanych w programie cenowym Energia Plus lub Energia Max krócej niż 6 miesięcy, w związku z wypowiedzeniem umowy lub zmianą programu cenowego na Energia Standard, powyższy okres jest odpowiednio krótszy."
 

deniro

Zadomawiam się
szczerze mówiąc to wyjazd do Hiszpanii taniej wyjdzie spalinowym dieslem czy nawet benzyną przy dzisiejszych cenach, wiem że naraże się tym stwierdzeniem innym wielbicielom EV na forum ale taka prawda ;)
 

pbr

Posiadacz elektryka
Jadąc tak o bez przygotowania (czyli jak spalinowym - gdzie potrzebuję tam zatankuję) to pewnie tak wyjedzie. Z drugiej strony jak jadę spalinowym do Słowenii to też tak sobie planuję trasę by zatankować przed Polską granicą i nie tankować w Czechach i Austrii a dopiero w Słowenii, więc pewnie planując trasę, pobierając apki, zakładając konta, zgrywając noclegi z hotelami/airbnb, które mają ładowanie w cenie noclegu, ładując się na wolnej 50tce i jedząc obiad może wyjść taniej ale na pewno będzie wymagało to zdecydowanie więcej planowania niż spalinowym.
Oczywiście tu też dużo zależy od samochodu, jadąc taką Teslą, Niro, Koną, Ionic 6, Lucid czyli samochodami, które mają niskie zużycie zapłacimy zdecydowanie mniej. Do Hiszpani mamy między 2 a 3,6 tysiąca km (w zależności od miejsca startowego w PL i docelowego w ES). Zakładając 3000 to jadąc ten dystans stałą prędkością 120km/h taką TM3 "spalimy" 510kWh a jadąc takim EQC 810kWh, dorzucić do tego straty na ładowaniu które są procentowe i robi się 330kWh różnicy - dla mnie gigantyczna różnica. Więc to co dla jednego się nie opłaca dla drugiego będzie ok.
 

PabloPN

Posiadacz elektryka
Jadąc tak o bez przygotowania (czyli jak spalinowym - gdzie potrzebuję tam zatankuję) to pewnie tak wyjedzie. Z drugiej strony jak jadę spalinowym do Słowenii to też tak sobie planuję trasę by zatankować przed Polską granicą i nie tankować w Czechach i Austrii a dopiero w Słowenii, więc pewnie planując trasę, pobierając apki, zakładając konta, zgrywając noclegi z hotelami/airbnb, które mają ładowanie w cenie noclegu, ładując się na wolnej 50tce i jedząc obiad może wyjść taniej ale na pewno będzie wymagało to zdecydowanie więcej planowania niż spalinowym.
Oczywiście tu też dużo zależy od samochodu, jadąc taką Teslą, Niro, Koną, Ionic 6, Lucid czyli samochodami, które mają niskie zużycie zapłacimy zdecydowanie mniej. Do Hiszpani mamy między 2 a 3,6 tysiąca km (w zależności od miejsca startowego w PL i docelowego w ES). Zakładając 3000 to jadąc ten dystans stałą prędkością 120km/h taką TM3 "spalimy" 510kWh a jadąc takim EQC 810kWh, dorzucić do tego straty na ładowaniu które są procentowe i robi się 330kWh różnicy - dla mnie gigantyczna różnica. Więc to co dla jednego się nie opłaca dla drugiego będzie ok.
Trasa z Poznania do hiszpańskiego San Sebastian ale przez Monachium, Alpy, Wenecje, Monaco i Barcelone... powrót przrz Paryż i Luxemburg... delikatnie ponad 6000 km i okolo 1150 kWh w obie strony... ładując się tylko na ionity to po dzisiejszej stawce 2,81 zl wychodzi okolo 3230zl za prąd...
Diesla nie mam ale mam jeszcze benzynowego opla ktory pali 6,1 l/ 100km... przy koszcie za litr srednio 7,4zl/ litr wyjdzie 2700zl za całą trasę... 500zł różnicy... nawet gdybym miał ładować się tylko na ionity (chociaz mam też zamiar ładować się w tańszych miejscach) to przy tak niewielkiej różnicy wolę pojechać ev... komfort napewno większy...
 

pbr

Posiadacz elektryka
Trasa z Poznania do hiszpańskiego San Sebastian ale przez Monachium, Alpy, Wenecje, Monaco i Barcelone... powrót przrz Paryż i Luxemburg... delikatnie ponad 6000 km i okolo 1150 kWh w obie strony... ładując się tylko na ionity to po dzisiejszej stawce 2,81 zl wychodzi okolo 3230zl za prąd...
Diesla nie mam ale mam jeszcze benzynowego opla ktory pali 6,1 l/ 100km... przy koszcie za litr srednio 7,4zl/ litr wyjdzie 2700zl za całą trasę... 500zł różnicy... nawet gdybym miał ładować się tylko na ionity (chociaz mam też zamiar ładować się w tańszych miejscach) to przy tak niewielkiej różnicy wolę pojechać ev... komfort napewno większy...
W pełni się zgadzam i strzelam że wyjdzie cię tanie :) Czekam na relację :)
 
Top