abes99
Posiadacz elektryka
Wymiana naszej dziesięcioletniej floty "rodzinnej" nabiera tempa, z ciekawymi punktami zwrotnymi, ale to już opiszę jak się dokona
. Czasy niepewne, auta drożeją z dnia na dzień, używane w cenie (to między innymi jedna z przyczyn wymiany aut), ceny paliw szaleją - więc jest szansa że po ponad roku wybierania będzie elektryk w rodzinie, a może i dwa
.
Wracając do tematu - klasyczny "oczojeb" w podstawowej wersji M + pakiet Winter + pakiet Navi, rocznik 2021, za 128k po dofinansowaniu 27k i z rabatem na PV + koszty leasingu na 2 lata. Jeśli chodzi o wyposażenie - więcej nie potrzebuję. Będzie "głównym" autem w rodzinie, więc jakieś traski (~1kkm) będzie musiał sporadycznie obsłużyć (2-3 w roku), a tak to głównie wokół komina. Nie wiem na ile zostanie w rodzinie, zakładam 5 lat, z opcją skrócenia do 3 lat jak będzie opcja zmiany na coś fajniejszego i przy niewielkiej dopłacie. Roczny przebieg zakładam na poziomie 20kkm (aktualnie robię 16-18kkm rocznie). Jeszcze nie tak dawno wybrzydzałem, że tył mi się nie podoba, ale patrząc na to jak idą ceny aut do góry, chyba nie będę wybrzydzał. Na chwilę obecną to taki "praktycznie max" na elektryka, bo możliwe że wpadnie drugi
. Nawet nim nie jechałem (testowałem bliźniaczą Konę 64kWh), tylko siedziałem w środku w wersji L, żeby sprawdzić czy "gabarytowo" podpasuje.
Jak oceniacie sens takiego zakupu? Pomińmy "zamiłowanie" do BEV, bo jesteśmy na odpowiednim forum
. Mam nadzieję, że wartość nie spadnie mocno po 3 czy 5 latach, a sprawa pilna - dzisiaj mam wpłacić zadatek.
Ps. Jest sens brać tego wallboxa Kia za 1,9k? Zastanawiam się, czy w tej cenie nie kupię jakiegoś lepszego wallboxa (jeszcze nie rozeznawałem tematu). Czy może lepiej Teslowe EVSE za 1k z Allegro i wpakować wszystko do jakiejś skrzynki, a kabel wyprowadzić na zewnątrz i mieć mobilną ładowarkę?
Na plac mam pociągnięte 5x2,5m², mam nadzieję że na 11kW wystarczy (jakieś 25m kabla od rozdzielni, w peszlu). Jak musiałby być grubszy to musiałbym się trochę nagimnastykowac (da radę jakoś mało inwazyjnie przejść przez kostkę brukową i obrzeża?). Główne bezpieczniki domu (na przyłączu) są 50A. A zabezpieczenia w rozdzielni kabla z placu (niestety garażu nie będzie) mam takie:
Wracając do tematu - klasyczny "oczojeb" w podstawowej wersji M + pakiet Winter + pakiet Navi, rocznik 2021, za 128k po dofinansowaniu 27k i z rabatem na PV + koszty leasingu na 2 lata. Jeśli chodzi o wyposażenie - więcej nie potrzebuję. Będzie "głównym" autem w rodzinie, więc jakieś traski (~1kkm) będzie musiał sporadycznie obsłużyć (2-3 w roku), a tak to głównie wokół komina. Nie wiem na ile zostanie w rodzinie, zakładam 5 lat, z opcją skrócenia do 3 lat jak będzie opcja zmiany na coś fajniejszego i przy niewielkiej dopłacie. Roczny przebieg zakładam na poziomie 20kkm (aktualnie robię 16-18kkm rocznie). Jeszcze nie tak dawno wybrzydzałem, że tył mi się nie podoba, ale patrząc na to jak idą ceny aut do góry, chyba nie będę wybrzydzał. Na chwilę obecną to taki "praktycznie max" na elektryka, bo możliwe że wpadnie drugi
Jak oceniacie sens takiego zakupu? Pomińmy "zamiłowanie" do BEV, bo jesteśmy na odpowiednim forum
Ps. Jest sens brać tego wallboxa Kia za 1,9k? Zastanawiam się, czy w tej cenie nie kupię jakiegoś lepszego wallboxa (jeszcze nie rozeznawałem tematu). Czy może lepiej Teslowe EVSE za 1k z Allegro i wpakować wszystko do jakiejś skrzynki, a kabel wyprowadzić na zewnątrz i mieć mobilną ładowarkę?
Na plac mam pociągnięte 5x2,5m², mam nadzieję że na 11kW wystarczy (jakieś 25m kabla od rozdzielni, w peszlu). Jak musiałby być grubszy to musiałbym się trochę nagimnastykowac (da radę jakoś mało inwazyjnie przejść przez kostkę brukową i obrzeża?). Główne bezpieczniki domu (na przyłączu) są 50A. A zabezpieczenia w rozdzielni kabla z placu (niestety garażu nie będzie) mam takie:
Attachments
Last edited: