Kia EV6 77kWh RWD vs Tesla TM3 HL RWD

abes99

Posiadacz elektryka
W wyprzedaży 2024r. ceny tych modeli praktycznie się zrównały (~183k), więc ciekaw jestem Waszej opinii, co sądzicie o takim wyborze? Przypadkiem zacząłem rozważać zmianę, choć nie spieszy mi się ;) W eSoulu zasięgowo ok, ale najbardziej dokucza wolne ładowanie (w dalsze trasy jeżdżę sporadycznie, ale jednak te 40-50 minut to sporo).
Zasięgowo zbliżone, EV6 z szybszym ładowaniem (800V, jak to w praktyce wygląda?), Tesla za to ze swoimi ładowarki z na razie sensowną ceną, wyposażenia jak dla mnie wystarczające, wizualnie pasują oba, choć EV6 wydaje się trochę praktyczniejsza vs TM3 :unsure:. Kia wymaga serwisów, ale ogólnie gwarancja chyba dłuższa...

PS. Kwestie polityczne zostawmy może poza wątkiem :rolleyes:
 
Last edited:

Halisep

Posiadacz elektryka
- mimo gwiazdek na korzyść EV6 w ocenie przydatności długodystansowej, to TM3 RWD pokonuje ten test o 8 minut szybciej, ale przejeżdża 14km mniej (ale znowu to angielski test, wolniejsze prędkości itp).
To nie pokazuje jak długo będzie trwała jakaś określona przez nich trasa, a jak długo będziesz jechał na doładowanych elektronach. Więc jedzie dłużej, bo jedzie dalej. Może czepialstwo, ale różnica w logice znaczna.
 

abes99

Posiadacz elektryka
BTW, ktoś się orientuje czy w Kia przy tej wyprzedaży można łączyć rabat za posiadanie PV? Gdzieś mi mignęło, że to do -7% daje :unsure:
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeżdżę EV6.
To nieprawda, że na stacjach 400V ucina moc. Auta KIA/Hyundai podnoszą wewnętrznie napięcie na 800V nawet, gdy otrzymują 400V ze stacji, więc na tej przykładowej 150 kW mam najczęściej moc ładowania 148-149 kW (i dzięki fenomenalnej krzywej ładowania, aż do 80% naładowania).
Tak samo na Orlenowskich 100kW, w wersji 200A (nie wszystkie takie są). Auta z instalacją 400V osiągną maksymalnie 73-76kW, podczas gdy EV6 wykręca pełne 100kW.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Jakby autor czytal moje myśli.
Tylko ja skłaniam się w pierwszym rzucie na używane i wtedy Tesla byłaby nie HL.
Robiłem analogoczne symulacje i u mnie wyszło że praktycznie nigdzie po trasie nie mam SC.
Za EV6
Wsiadanie
Bagaznik
Analogiczność
Dostępność serwisu
Prędkość ładowania na zwykłych ładowarkach

Za Tesla
Koszty. Mniejsze opony=tańsze mniej zuzywa prądu brak obligatoryjnych przeglądów.
Większy wybór używanych.
W trasie za granicą nawigowanie po SC bez doktoryzowania się apkami.
Niższe ceny analogicznych rocznikow.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Za Tesla

W trasie za granicą nawigowanie po SC bez doktoryzowania się apkami.
ten punkt mozesz sobie wykreslic
za granica kazdym autem mozesz sie ladowac na suc, wiec jak masz kia tez mozesz sobie wybrac nawigowanie po suc
nie wiem czy navi w kia ma funkcjonalnosc wyboru po stacjach, ale abrp juz tak - wpisujesz karty jakie posiadasz i on cie prowadzi tylko po tych stacjach do ktorych masz karty
 

Ev3

Pionier e-mobilności
jak nie jeździsz gdzieś na Zachód to na razie nie skorzystasz za wiele, bo na zwykłej ładowarce 400V (powiedzmy 150kW) będziesz miał pewnie ze 120kW max,
Już raz dementowałem te bzdury, po co to znowu wypisujesz?
- chyba Kię wciąż można ukraść na gameboy'a więc to też trzeba wziąć pod uwagę,
Że trzeba dołożyć 2 tys zł na dodatkowe zabezpieczenie?
No proszę Cię, toż to ok 1% ceny......
Za lakier są większe dopłaty,
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Już raz dementowałem te bzdury, po co to znowu wypisujesz?

Że trzeba dołożyć 2 tys zł na dodatkowe zabezpieczenie?
No proszę Cię, toż to ok 1% ceny......
Za lakier są większe dopłaty,
Lakier metalic do wyboru jest w cenie Kii
 

solik

Pionier e-mobilności
HL rowniez bedzie mial lepsze wyposazenie, wentylowane siedzenia, swiatla matrycowe (w KIA nadal regulacja wysokosci swiatel pokretlem) chyba ze juz sie to zrownalo :)

w PL nadal mnie przekonuje na korzysc Tesli dzialajaca siec ladowarek, dzialajace i regularne aktualizacje oraz najlepsza aplikacja

EV6 to crossover, jest sztucznie napompowany, HL to klasyczny sedan wiec w sumie dwa rozne samochody
 
Top