Kia EV6 77kWh RWD vs Tesla TM3 HL RWD

abes99

Posiadacz elektryka
W wyprzedaży 2024r. ceny tych modeli praktycznie się zrównały (~183k), więc ciekaw jestem Waszej opinii, co sądzicie o takim wyborze? Przypadkiem zacząłem rozważać zmianę, choć nie spieszy mi się ;) W eSoulu zasięgowo ok, ale najbardziej dokucza wolne ładowanie (w dalsze trasy jeżdżę sporadycznie, ale jednak te 40-50 minut to sporo).
Zasięgowo zbliżone, EV6 z szybszym ładowaniem (800V, jak to w praktyce wygląda?), Tesla za to ze swoimi ładowarki z na razie sensowną ceną, wyposażenia jak dla mnie wystarczające, wizualnie pasują oba, choć EV6 wydaje się trochę praktyczniejsza vs TM3 :unsure:. Kia wymaga serwisów, ale ogólnie gwarancja chyba dłuższa...

PS. Kwestie polityczne zostawmy może poza wątkiem :rolleyes:
 
Last edited:

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Jak nie Tesla RWD, to może coś chińskiego z LFP, BYD np?
Dla mnie jak elektryk to tylko z LFP.
Wczoraj sobie zerknąłem na kondycje baterii w moim laptopie, częściej na to uwagę zwracam odkąd mam elektryka :) . Laptop dwa lata, chuchany, nie rozładowywany do zera, nie ładowany na maksa, 5% baterii poszło się j... .
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Do tego tesla, już dowolna, ma ogromną zaletę nad całą resztą samochodów, nie tylko kia - denerwujące pikanie obowiązkowe w każdym nowym samochodzie wyłączamy jednym kliknięciem na ekranie. Jestem przepisowym kierowcą, ale te pikania w każdym nowym samochodzie są mega irytujące, a tesli ich zwyczajnie nie ma po 1 sekundzie (ten znaczek głośnika jednak jest mały i tyle zajmuje, żeby w niego trafić po odpaleniu).
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Jak w dłuższe trasy jeździsz sporadycznie to chyba jednak lepszym wyborem jest Kia, funkcjonalnie bardziej użytkowe auto, wyższe, wygodniejsze, hatchback.
Żaden elektryk nie jest wg mnie na trasę, no może nie na długą :) Tesla 3 to niskie auto na autostradę, ekspresówkę, niski sedan, opływowy, przez to ma niskie zużycie. Dojazdy do pracy ekspresówką, autostradą.
Zależy jeszcze jak jeździsz, czy szybko, po jakich drogach auto będzie się poruszało w większości. Tesla 3 przy 140km/h ma naprawdę fajne zużycie, w KIA będzie z tym słabo.
 

Iktorn

Zadomawiam się
Podstawowe pytanie czy minimalizm tesli Ci pasuje.
Biorąc auto obawiałem się, iż tylko jeden ekran, brak wyświetlacza przed oczami, gdzie znajdę prędkości, itp. Okazało się, iż przestawienie na taki system przyszło bardzo szybko.
Tesla = częste aktualizacje, czasem coś skopią, szybciej coś dodadzą/poprawią. Plus mobilny serwis.
"ASO" w Tesli mało, ale jak coś dużego poleci to i tak czekasz dłuuuugo jak w tradycyjnych markach (miałem swoje przygody z Kijanką).
Pytanie w ile osób jeździsz. Jak z tyłu kogoś regularnie wozisz to sprawdź długość siedzeń i czy kolan nie masz na brodzie.
Analogia - rekuperacja, mi w Tesli pasuje duży odzysk, w Kii coś podobno pozmieniali.
Większa bateria to powinno być lepiej - więcej do wykorzystania w przedziale 20-80% = mniej cykli.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Do minimalizmu Tesli pewnie bym się przyzwyczaił, ewentualnie obawiam się, że żona mogłaby mieć niewielki problem (ale to już bardziej z gabarytem, co i przy EV6 będzie jej trochę przeszkadzało). Jeżdżę z reguły sam, częściej w 2 osoby, sporadycznie 3-4 osoby, więc dużego auta nie potrzebuję - eSoul pod tym kątem się sprawdza gabarytowo (gdyby tak EV3 miało 800V i RWD). A co do rekuperacji, to w eSoulu sobie chwalę tryb auto - nic nie jedzie przede mną to minimalna rekuperacja, a jak dojeżdżam do kogoś na światłach to zwiększa na maxa (niestety nie zahamuje do zera, chyba że łopatką).

Ogólnie ciśnienia na zmianę nie mam, bardziej fanaberia - stąd też nie chciałbym szaleć finansowo, więc rozważam opcje. Stąd pytanie o EV6 LR RWD, bo cenowo konkuruje z TM3 HL RWD, a bardziej myślałem o TM3 HL LR RWD, a to już 20-30k więcej.

Tesla super, praktycznie pierwszy wybór, ale droższa, mniejszy prześwit, mniej praktyczny sedan (Y mi średnio podchodzi, a i zasięg mniejszy i cena większa), małe upierdliwości jak kierunkowskazy, wycieraczki, phantom braking itd. Wiadomo, ma też sporo plusów, np. wyposażenie (wentylowane siedzenia, szklany dach), ale na tym mi tak bardzo nie zależy. Wystarcza mi podstawowy eSoul, którego mam, grzanie tyłka jest ;). W Tesli częste aktualizacje, czasami wpadnie coś ekstra, a z drugiej strony czasami lepiej stabilnie jak jest, niż dzisiaj działa, jutro nie działa, a za tydzień działa inaczej ;)

Dolar mocno spadł, może jakaś korekta cen w dół u Tesli :unsure: ;)
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
a co do kii EV6 to warto wymienić częste problem z padającym Aku 12v niestety nadal wsadzają tam zwykłego kwasiaka i mimo różnych aktualizacji problem ciągle z nimi wraca.
Nie wraca, tylko nie został rozwiązany.
Problem nie jest z aku 12v, tylko z oprogramowaniem, które powoduje iż jest źle ładowany.
 

nabrU

Moderator
Już raz dementowałem te bzdury, po co to znowu wypisujesz?

Być może nie mam racji i w najnowszych wersjach samochodów na platformie e-GMP problem już nie istnieje. Sugerowałem się wpisami takimi jak ten:
https://www.reddit.com/r/Ioniq5/comments/1bd04ap
ten punkt mozesz sobie wykreslic
za granica kazdym autem mozesz sie ladowac na suc, wiec jak masz kia tez mozesz sobie wybrac nawigowanie po suc
nie wiem czy navi w kia ma funkcjonalnosc wyboru po stacjach, ale abrp juz tak - wpisujesz karty jakie posiadasz i on cie prowadzi tylko po tych stacjach do ktorych masz karty

Tyle, że na SuC samochody z e-GMP osiągają podobno tylko 97kW, chyba że to już poprawili.

 
Top