Kia EV6 77kWh RWD vs Tesla TM3 HL RWD

abes99

Posiadacz elektryka
W wyprzedaży 2024r. ceny tych modeli praktycznie się zrównały (~183k), więc ciekaw jestem Waszej opinii, co sądzicie o takim wyborze? Przypadkiem zacząłem rozważać zmianę, choć nie spieszy mi się ;) W eSoulu zasięgowo ok, ale najbardziej dokucza wolne ładowanie (w dalsze trasy jeżdżę sporadycznie, ale jednak te 40-50 minut to sporo).
Zasięgowo zbliżone, EV6 z szybszym ładowaniem (800V, jak to w praktyce wygląda?), Tesla za to ze swoimi ładowarki z na razie sensowną ceną, wyposażenia jak dla mnie wystarczające, wizualnie pasują oba, choć EV6 wydaje się trochę praktyczniejsza vs TM3 :unsure:. Kia wymaga serwisów, ale ogólnie gwarancja chyba dłuższa...

PS. Kwestie polityczne zostawmy może poza wątkiem :rolleyes:
 
Last edited:

miv

Posiadacz elektryka
Tyle, że na SuC samochody z e-GMP osiągają podobno tylko 97kW, chyba że to już poprawili.
w amerykańskim filmie porównywali nowego ionica z nową teslą na ładowarce tesli. tesla miała większą maksymalną wartość chwilową, ionic niby max miał 123, ale i tak ogólnie szybciej się naładował.
 

nabrU

Moderator
Lepsza krzywa w Ioniq'u czy EV6 i tyle. Tylko to podobno ulepszone w modelach 2025. Nie wiem jaki model ma zamiar kupić abes99
 

droczek

Nowy na Forum
Wyższe zużycie energii na co dzień nie jest dla mnie problemem, 95% jazd przejeżdżam na nadwyżkach z naszej PV. W trasie kusi szybkie ładowanie. A jak oceniacie "resztę pakietu" (komfort, wnętrze, praktyczność, właściwości jezdne)? Czy EV6 faktycznie może być konkurencją dla tak chwalonej Tesli? Teslą nie jeździłem, EV6 jakieś 3h 3 lata temu, przed zakupem Oczojeba rozważałem EV6 z małą baterią...
Gabarytowo to EV6 bliżej do Modelu Y. TM3 to sedan, do którego się niewygodnie wsiada i niewygodnie wysiada 🙂 W EV6 będzie dużo wygodniej, plus miejsca na kanapie też więcej.
Ładowanie 800V to w PL głównie Ionity. W Plugshare zaznacz sobie ładowarki > 200kW mocy i zastanów się, czy na trasach, które najczęściej robisz skorzystasz. Ja mam Teslę Y i na Superchargerze przez 8 miesięcy byłem 2 razy, bo tam gdzie jeżdżę nie ma w ogóle 🤣
 

abes99

Posiadacz elektryka
Trochę mało czasu mam ostatnio żeby podjechać podpytać do salonu o ofertę i jak pisałem, to raczej wstępne rozważania, niż zakup na już ;) Ogólnie z tyłu głowy miałem cały czas, że jak już będę zmieniał auto, to raczej to będzie Tesla M3 HL LR RWD, ale że też nie do końca mi wszystko w niej pasuje, to się jakoś bardzo nie nastawiałem chwilowo na zmianę. Przypadkiem zauważyłem wyprzedażowe ceny EV6 LR RWD i dotarło do mnie, że to praktycznie cena TM3 HL RWD, stąd ten wątek. A chcąc mieć "jakiś" kolor, opcjonalnie hak - to dodatki które w Tesli windują cenę. A że wolę wydać mniej niż więcej, to zacząłem rozkminiać temat EV6. Prawdopodobnie teraz nic z tego nie wyjdzie, ale może na wyprzedaż 2025 rocznika będzie równie ciekawa oferta na wersję już po lifcie, a w międzyczasie na rozszerzone testy lub pojawią się jakieś mniejsze fajne alternatywy. Najbardziej kusi ładowanie 800V. Przeskok z 40-50" w eSoulu, przez 30" w Tesli na okolice 20" w EV6 brzmi dobrze ;)

Z drugiej strony Soulem jeździ mi się dobrze, w zupełności wystarcza, jest praktyczny jak na nasze potrzeby (zwrotny, pojemny). Jedynie doskwiera czasami wolne ładowanie i FWD na śliskiej nawierzchni. A im dłużej zostanie w rodzinie, tym bardziej oszczędnościami na jeździe (jakieś 95% prądu pochodzi z naszej PV) zasypię dziurę ze stratą, jaka byłaby przy sprzedaży niespełna 3-letniego auta. Podobnie miałem z poprzednim Hultajem i30 z LPG, na paliwie zaoszczędziłem połowę tego, co wydałem wtedy na auto.
 
Last edited:

abes99

Posiadacz elektryka
BTW, zerknąłem jeszcze na porównanie aktualnej EV6 i wersji po lifcie. Nie dość że zwiększyli baterię z 74 do 80kWh netto, to jeszcze odrobinę zmniejszyli zużycie energii. Szkoda, że katalogowo KIA tak szaleje z cenami. Jak będą podobne wyprzedaże rocznika 2025 (EV6 LR RWD w cenie TM3 RWD), a Tesla nie ruszy nic do przodu (np. obniżką cen), to będzie niezła zagwozdka ;)

Do tego w Tesli ceny dodatków wysokie - czerwony lakier 9k, hak 6,5k, gdzie w KIA lakier + hak wychodzi poniżej 6k katalogowo...
 

Attachments

  • EV61.jpg
    EV61.jpg
    32,6 KB · Liczba wyświetleń: 22
  • EV62.jpg
    EV62.jpg
    35,5 KB · Liczba wyświetleń: 22
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
. Najbardziej kusi ładowanie 800V.
Znam temat, przerobiłem go kilka miesięcy temu.
Przeskok z 40-50" w eSoulu, przez 30" w Tesli na okolice 20" w EV6 brzmi dobrze ;)
Niby tak.
Ale widać za krótkie trasy robię, bo jeszcze ani razu mi się nie przydało przez zimę - zazwyczaj i tak ładowałem przez AC, również na wyjazdach, w miejscach docelowych....

A brakuje użyteczności Soula w mieście.....
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Dostałem EV6 na weekend i przy oddawaniu miałem rozmowę w sprawie ewentualnej oferty. 2024 rocznik RWD wersja plus +pakiet fun z metalic do oddania jest za 180 tys. Niestety żadnego atrakcyjnego finansowania dla osoby prywatnej. Następnie udałem się do Forda. Explorer 2024 dla osoby prywatnej dokładnie tyle samo 180 tys. EV6 ma ciut lepsze wyposażenie ale w Fordzie jeszcze niedawno był fajny najem dla osób prywatnych i sprzedawca nie wykluczał ze jeszcze wrócą. Jeśli tak Ford awansuje na pierwsze miejsce a Tesla poczekać aż CEO przestanie jej szkodzić bo na razie strach to kupić
 

abes99

Posiadacz elektryka
Dostałem EV6 na weekend
BTW, płacicie coś za takie "weekendowe" testy? Dzwoniłem do lokalnego dealera KIA żeby wziąć właśnie EV6 na weekend, zaśpiewali 199zł/dobę, a że weekend to x2 :unsure:
 
Top