Kia EV6 77kWh RWD vs Tesla TM3 HL RWD

abes99

Posiadacz elektryka
W wyprzedaży 2024r. ceny tych modeli praktycznie się zrównały (~183k), więc ciekaw jestem Waszej opinii, co sądzicie o takim wyborze? Przypadkiem zacząłem rozważać zmianę, choć nie spieszy mi się ;) W eSoulu zasięgowo ok, ale najbardziej dokucza wolne ładowanie (w dalsze trasy jeżdżę sporadycznie, ale jednak te 40-50 minut to sporo).
Zasięgowo zbliżone, EV6 z szybszym ładowaniem (800V, jak to w praktyce wygląda?), Tesla za to ze swoimi ładowarki z na razie sensowną ceną, wyposażenia jak dla mnie wystarczające, wizualnie pasują oba, choć EV6 wydaje się trochę praktyczniejsza vs TM3 :unsure:. Kia wymaga serwisów, ale ogólnie gwarancja chyba dłuższa...

PS. Kwestie polityczne zostawmy może poza wątkiem :rolleyes:
 
Last edited:

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
HL rowniez bedzie mial lepsze wyposazenie, wentylowane siedzenia, swiatla matrycowe (w KIA nadal regulacja wysokosci swiatel pokretlem) chyba ze juz sie to zrownalo :)

w PL nadal mnie przekonuje na korzysc Tesli dzialajaca siec ladowarek, dzialajace i regularne aktualizacje oraz najlepsza aplikacja

EV6 to crossover, jest sztucznie napompowany, HL to klasyczny sedan wiec w sumie dwa rozne samochody
Fakt, zapomniałem o aplikacji Tesli funkcja zdalnej zmiany prądu ładowania to dla mnie cenna wartość bo moje ładowarka tego nie potrafi.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Stałem pół roku temu przed podobnym wyborem. Tesla.
W Tesli wszystko jest lepsze.
Różnica w ilości miejsca, w Kia było z tym lepiej, gdyby z tyłu miały często podróżować dorośli to Kia, przednie siedzenia i pozycja za kierownicą była lepsza w Kia.
Ja już jestem "zainfekowany" Teslą. Wczoraj np sprzątałem auto, nie jakoś dokładnie, po "łepkach" raczej, zajęło mi to chwilę. W Kia jest naćkane tych guzików, półeczek, pierdół, są ciekawsze rzeczy w życiu niż sprzątanie tego. Podobnie z myciem auta. Tesla jest po prostu bardzo przyjemna w eksploatacji.
 

abes99

Posiadacz elektryka
W eSoulu apka jest jak dla mnie w zupełności wystarczająca, zakładam że w EV6 będzie na co najmniej porównywalnym poziomie. Dalej dostęp do apki w Kia jest bezpłatny na 7 lat (jak mam w eSoulu) czy już wymagają jakiegoś abo?
Do nawigacji preferuję mapy Google, a ładowarki mogą sobie sam znaleźć (i tak z reguły lecimy po sieci, która ma lepsze ceny lub akurat mam jej abo, jak jadę w trasę, więc jej gęstość i lokalizacja wyznacza punkt ładowania).

Ktoś coś wie o tym rabacie dla posiadaczy PV w Kia? :unsure:
 
Last edited:

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Ja bardzo szanuję koreańską motoryzację, te 800V to jak mówi Pan z naprądpopolsce to petarda.
A jednak sam kupiłem w piątek teslę model 3 lr rwd i jestem zachwycony.

Dużo zostało napisane powyżej, warto dodać, że tesla to tylko samochody elektryczne, więc na każdym poziomie jest to produkt pod to zoptymalizowany. Napędy i baterie są z grubsza od 5 lat takie same, awarii w stylu ładowarka pokładowa nie działa wręcz brak, a nawet po gwarancji części jest mnóstwo i są dostępne. Dodatkowo kupując dziś z dotacją utrata wartości będzie najniższa wśród samochodów elektrycznych, chyba że tesle znów stanieją, co wg mnie jest możliwe, bo dolar poleciał na łeb.

Jazda teslą jest super przyjemna. Nie odczujesz braku osiągów. Mój znajomy nakładający mi ceramikę na lakier dał mi się przejechać jego lotusem elise, wsiadłem z lotusa do tesli i osiągi mam te same. Jest to niesamowite uczucie. Zawieszenie jest miękkie, ale w zakrętach można jechać bardzo szybko, bo środek ciężkości jest nisko. Układ kierowniczy jest super, ani zbyt sportowy, ani zbyt leniwy. I jeśli masz pasażerów z tyłu, to pokochają teslę, mają tam ekran i super szklany dach.

Model 3 lr rwd da Tobie maksymalny zasięg z domu. Moją odebrałem dobitą do 100% zaraz przed odbiorem i pokazała 571 km. Realnie może wyjść naprawdę wiele.

Dzięki że założyłeś ten wątek. Chodzę pijany ze szczęścia i szukałem tylko pretekstu, by coś napisać o moim kochanym samochodziku.

Jeśli jesteś z Warszawy to mogę Ci pokazać lr rwd, według mnie czuć te 40 kg mniej niż w wersji rwd z lfp. Zawieszenie chodzi lepiej (wybiera), a może poprawili na rok 2025 względem testówki z grudnia.
 
Last edited:

jarqu

Posiadacz elektryka
Ja bardzo szanuję koreańską motoryzację, te 800V to jak mówi Pan z naprądpopolsce to petarda.
A jednak sam kupiłem w piątek teslę model 3 lr rwd i jestem zachwycony.

Dużo zostało napisane powyżej, warto dodać, że tesla to tylko samochody elektryczne, więc na każdym poziomie jest to produkt pod to zoptymalizowany. Napędy i baterie są z grubsza od 5 lat takie same, awarii w stylu ładowarka pokładowa nie działa wręcz brak, a nawet po gwarancji części jest mnóstwo i są dostępne. Dodatkowo kupując dziś z dotacją utrata wartości będzie najniższa wśród samochodów elektrycznych, chyba że tesle znów stanieją, co wg mnie jest średnio możliwe, gdy dolar poleciał na łeb.

Jazda teslą jest super przyjemna. Nie odczujesz braku osiągów. Mój znajomy nakładający mi ceramikę na lakier dał mi się przejechać jego lotusem elise, wsiadłem z lotusa do tesli i osiągi mam te same. Jest to niesamowite uczucie. Zawieszenie jest miękkie, ale w zakrętach można jechać bardzo szybko, bo środek ciężkości jest nisko. Układ kierowniczy jest super, ani zbyt sportowy, ani zbyt leniwy. I jeśli masz pasażerów z tyłu, to pokochają teslę, mają tam ekran i super szklany dach.

Model 3 lr rwd da Tobie maksymalny zasięg z domu. Moją odebrałem dobitą do 100% zaraz przed odbiorem i pokazała 571 km. Realnie może wyjść naprawdę wiele.

Dzięki że założyłeś ten wątek. Chodzę pijany ze szczęścia i szukałem tylko pretekstu, by coś napisać o moim kochanym samochodziku.

Jeśli jesteś z Warszawy to mogę Ci pokazać lr rwd, według mnie czuć te 40 kg mniej niż w wersji rwd z lfp. Zawieszenie chodzi lepiej (wybiera), a może poprawili na rok 2025 względem testówki z grudnia.
Hehe zazdroszczę chętnie zamieniłbym sie ze swojej rwd lfp. CIut mocniejsza i większy zasięg i byłoby idealnie :) ale swoja mam już 1.5 roku więc nie żałuje bo zrobiłem sporo kilometrów zawsze też z uśmiechem na twarzy :)

a co do kii EV6 to warto wymienić częste problem z padającym Aku 12v niestety nadal wsadzają tam zwykłego kwasiaka i mimo różnych aktualizacji problem ciągle z nimi wraca. Awarie z ICCU niby temat już rozwiązany ale czas pokaże a ASO kii wcale nie są takie idealne często bagatelizują temat, bo to wcale tak nie jest że ASO tesli to beznadziejne a reszta spoko ja mam odmienne doświadczenia.
 
Top