Kia EV6 77kWh RWD vs Tesla TM3 HL RWD

abes99

Posiadacz elektryka
W wyprzedaży 2024r. ceny tych modeli praktycznie się zrównały (~183k), więc ciekaw jestem Waszej opinii, co sądzicie o takim wyborze? Przypadkiem zacząłem rozważać zmianę, choć nie spieszy mi się ;) W eSoulu zasięgowo ok, ale najbardziej dokucza wolne ładowanie (w dalsze trasy jeżdżę sporadycznie, ale jednak te 40-50 minut to sporo).
Zasięgowo zbliżone, EV6 z szybszym ładowaniem (800V, jak to w praktyce wygląda?), Tesla za to ze swoimi ładowarki z na razie sensowną ceną, wyposażenia jak dla mnie wystarczające, wizualnie pasują oba, choć EV6 wydaje się trochę praktyczniejsza vs TM3 :unsure:. Kia wymaga serwisów, ale ogólnie gwarancja chyba dłuższa...

PS. Kwestie polityczne zostawmy może poza wątkiem :rolleyes:
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
ja bym bral ev6 - z tych wzgledow co pisales i jeszcze ze 30-tu innych
cenowo tez poszukallbym jakis demowek, bo poltora roku temu dostalem oferte na demo za 190tys w wersji GT-Line z jakimstam smiesznym przebiegiem
w .de jak ustawie w wyszukiwarce do 40tys€ i do 1000km wyskakuje mi 9 ofert z czego 3 produkcja 2025
 

nabrU

Moderator
Wygląda na to że tu EV6 wygrywa, ale:
- widać że to nie jest oszczędny samochód jeśli jego 77kWh brutto daje podobny zasięg jak 60kWh brutto w TM3 RWD,
- z 800V w PL skorzystasz chyba tylko na Ionity (pisaliśmy o tym niedawno przy okazji e-trona GT), więc jak nie jeździsz gdzieś na Zachód to na razie nie skorzystasz za wiele, bo na zwykłej ładowarce 400V (powiedzmy 150kW) będziesz miał pewnie ze 120kW max,
- chyba Kię wciąż można ukraść na gameboy'a więc to też trzeba wziąć pod uwagę,
- problemy z ICCU to też nie w kij dmuchał
- mimo gwiazdek na korzyść EV6 w ocenie przydatności długodystansowej, to TM3 RWD pokonuje ten test o 8 minut szybciej, ale przejeżdża 14km mniej (ale znowu to angielski test, wolniejsze prędkości itp).

1741546895072.png
 

abes99

Posiadacz elektryka
Wyższe zużycie energii na co dzień nie jest dla mnie problemem, 95% jazd przejeżdżam na nadwyżkach z naszej PV. W trasie kusi szybkie ładowanie. A jak oceniacie "resztę pakietu" (komfort, wnętrze, praktyczność, właściwości jezdne)? Czy EV6 faktycznie może być konkurencją dla tak chwalonej Tesli? Teslą nie jeździłem, EV6 jakieś 3h 3 lata temu, przed zakupem Oczojeba rozważałem EV6 z małą baterią...
 
Last edited:

Patrizio17

Fachowiec
Inne auta. Tesla po lifcie to niebo a ziemia w porównaniu do poprzednika, zawieszenie jest ok, tylko te idiotyczne kierunkowskazy. EV6 to moim zdaniem dużo lepsze auto rodzinne.
A szybkie ładowanie Kii to nie tylko Ionity, w okolicach Poznania mamy Ionity właśnie, Ekoen, Polenergia. Poza tym EV6 na praktycznie każdej ładowarce ładuje się z jej maksymalną mocą.
Kolega nabrU cały czas pisze jakieś herezje, że ładowarki 350 to tylko Ionity, to już nieprawda.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Zrobiłem na szybko właśnie estymację trasy 914km którą zdarza mi się robić (z południa PL do DE przez CZ, wyjazd 100%, u celu 10%, karta Ionity + Tesla):
- Kia eSoul 64kWh - 10h 57" (5 ładowań, 2h 14")
- Tesla TM3 HL RWD - 9h 16" (5 ładowań, 1h 10")
- Kia EV6 77kWh RWD - 8h 38" (4 ładowania, 51")
- Tesla TM3 HL LR RWD - 8h 39" (3 ładowania, 1h 1") - dla porównania, bo wydaje się najrozsądniejszym zakupem, ale budżet też jest istotny i dlatego myślę nad EV6 ;)

Z ciekawości zrobiłem też dla trasy krajowej nad polskie morze, którą zdarza mi się robić (ok. 620km, prawie cała A1), założenia te same:
- Kia eSoul 64kWh - 7h 13" (3 ładowania, 1h 12")
- Tesla TM3 HL RWD - 6h 46" (3 ładowania, 45")
- Kia EV6 77kWh RWD - 5h 54" (3 ładowania, 32")
- Tesla TM3 HL LR RWD - 6h 14" (2 ładowania, 29") - dla Tesli dodaje km, pewnie na zjazdy na SuC...
 
Last edited:

nabrU

Moderator
A szybkie ładowanie Kii to nie tylko Ionity, w okolicach Poznania mamy Ionity właśnie, Ekoen, Polenergia.

No tak, parę stacji Polenergia i Ekoen w rejonie Poznania i Warszawy (plus gdzie niegdzie parę jakichś dealerskich Porsche) zmieniają diametralnie sytuację ładowania 800V. :p

Poza tym EV6 na praktycznie każdej ładowarce ładuje się z jej maksymalną mocą.

No jeśli się weźmie pod uwagę, że to 100 czy jakieś 150kW to będzie to (prawie) prawda. Cokolwiek więcej na 400V i będzie to co pisałem (no chyba że EV Database kłamie - nawet takim 'krzyżykiem' to oznaczyli ;)). Jeśli się weźmie pod uwagę, że naklejki niektórych stacji ładowania to pobożne życzenia, to mamy właściwy obraz sytuacji ładowania.

1741563987410.png


Kolega nabrU cały czas pisze jakieś herezje, że ładowarki 350 to tylko Ionity, to już nieprawda.

Napisałem przecież 'chyba tylko Ionity'.

Zrobiłem na szybko właśnie estymację trasy 914km którą zdarza mi się robić (z południa PL do DE przez CZ, wyjazd 100%, u celu 10%, karta Ionity + Tesla):

Z ciekawości zrobiłem też dla trasy krajowej nad polskie morze, którą zdarza mi się robić (ok. 620km, prawie cała A1), założenia te same:

Pewnie robiłeś to w ABRP. Mogłeś wrzucić skriny trasy, ładowań itp (chociaż dla EV6 i TM3 RWD), bo tak to trochę nie wiadomo o czym (w detalach) mówimy.
 
Last edited:

jarqu

Posiadacz elektryka
Mogę sie wypowiedzieć bo jeżdżę na co dzień tesla 3 HL, kolega ma Kie EV6 77RWD oraz AWD jeździłem wszystkimi, Wersja RWD czuć ze jest dużo słabsza od bazowej Tesli 3 to taki znaczący minus dla mnie. Kia jest dużo bardziej prądożerna w podobnych warunkach tak jak zostałoby to poruszone ale szybciej sie ładuje. W środku Kia jest bardziej jak klasyczne auto zbytnio niczym nie odbiega może być to dla jednych plus dla mnie przyzwyczajonego już do Tesli minus, za dużo tam przycisków żeby przyciemnić hud przykładowo to niewiadomo czy z poziomu menu przed kierownicą to zrobić czy na ekranie czy innym tajemniczym przyciskiem jak dla mnie to za dużo wszystkiego. Tesla 3 mimio ze jest pakowana to jest sedanem wiec mniej praktyczna od EV6. Oba auta są bardzo dobre a największą różnicą jest to czy ktoś woli troche podniesione auta SUVy czy nie i tutaj chyba jest faktor decydujący jak ktoś ma nastawienie że szuka SUVa to Kia EV6 go przekona a Tesla 3 nie i odwrotnie. Wtedy w grę wchodzi Juniper... Poprzedni Y jak dla mnie to przegrywał mocno z Kia EV6 ze względu na twarde zawieszenie dobiegające hałasy z niego.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Pewnie robiłeś to w ABRP. Mogłeś wrzucić skriny trasy, ładowań itp
Tak, w ABRP. Na screenach zbyt wiele więcej nie ma (w załącznikach TM3 RWD i EV6 LR RWD), założenia opisałem. Można by trochę zoptymalizować, ale zrobiłem to tak dla ogólnego poglądu, bardziej z ciekawości bo myślałem, że TM3 LR RWD będzie pewniakiem, a jednak aż tak dużo lepiej nie jest. TM3 RWD trochę do mnie nie przemawia (LFP, trzymam auto pod chmurką itd. choć wiem że się da), myślałem o TM3 LR RWD, jednak to kolejne 20-30k więcej. Mój eSoul w zupełności mi wystarcza (w sensie, że nie mam większych potrzeb), ale boli właśnie tempo ładowania (no i FWD przy tej mocy) ;)
 

Attachments

  • Screenshot_2025-03-09-21-39-29-53_46c37bd327dba4e8032486f526877472.jpg
    Screenshot_2025-03-09-21-39-29-53_46c37bd327dba4e8032486f526877472.jpg
    655,9 KB · Liczba wyświetleń: 38
  • Screenshot_2025-03-09-21-40-27-26_46c37bd327dba4e8032486f526877472.jpg
    Screenshot_2025-03-09-21-40-27-26_46c37bd327dba4e8032486f526877472.jpg
    752,7 KB · Liczba wyświetleń: 37
  • Screenshot_2025-03-09-21-53-34-97_46c37bd327dba4e8032486f526877472.jpg
    Screenshot_2025-03-09-21-53-34-97_46c37bd327dba4e8032486f526877472.jpg
    465 KB · Liczba wyświetleń: 34
  • Screenshot_2025-03-09-21-54-09-40_46c37bd327dba4e8032486f526877472.jpg
    Screenshot_2025-03-09-21-54-09-40_46c37bd327dba4e8032486f526877472.jpg
    533,2 KB · Liczba wyświetleń: 37
Last edited:

FotoVolter

Nowy na Forum
na zwykłej ładowarce 400V (powiedzmy 150kW) będziesz miał pewnie ze 120kW max,
Jeżdżę EV6.
To nieprawda, że na stacjach 400V ucina moc. Auta KIA/Hyundai podnoszą wewnętrznie napięcie na 800V nawet, gdy otrzymują 400V ze stacji, więc na tej przykładowej 150 kW mam najczęściej moc ładowania 148-149 kW (i dzięki fenomenalnej krzywej ładowania, aż do 80% naładowania).
 
Top