Koła/opony wielosezonowe w Tesla 3 Performance?

kswad12

No to z prądem
Bo photony 18" z tego co pamiętam nie mieszczą sie w starej tesli model 3 performance ale już do highlanda wchodzą bez problemu. Z highlandem jest ten problem że tylnie opony powinny być szersze a nie takie same jak z przodu więc w teorii nie są kompatybilne ale tak naprawdę niczym to nie przeszkadza dobrze sie na nich jeździ nie sprawia to żadnych problemów. To wszystko jest opisane w oddzielnym wątku poszperaj.
Jako użytkownik TM3P to 18" bym do tego auta nie założył.
Przy mocnym przyspieszaniu te koła (opony) będą błagać o pomoc, a najważniejsze to to, że TM3P nie ma homologacji na żaden kola 18", wiec w sumie jeździsz bez OC/AC w razie zdarzenia.
Tak samo jak pojedziesz na serwis gwarancyjny związany np. z zawieszeniem na tych kolach, tesla może powiedzieć ze gwarancja jest out.
A dwa, ze 20" z tylu ma 275 szerokości i zmieniając na 18" 235 na pewno zmieni się geometria zawieszenia, wiec samochód dodatkowo straci na stabilności.
 

autorus

Posiadacz elektryka
Tak stoi w instrukcji.
 

Attachments

  • Screenshot_20250708_121835_Chrome.jpg
    Screenshot_20250708_121835_Chrome.jpg
    850,5 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • Screenshot_20250708_121900_Chrome.jpg
    Screenshot_20250708_121900_Chrome.jpg
    821,7 KB · Liczba wyświetleń: 13

Dawidt3p

Nowy na Forum
Dzięki za opinie. To co założyć? Jaka felga? Jaka opona? Szczerze to nie chciałbym się doktoryzować z tego tematu ;) może ktoś to już zrobił za mnie? ;) Istotne aby było to akceptowalne przez AC bo auto w leasingu.

Edit: dodam, że moje "kochanie" już raz spowodowała szkodę całkowitą. Także zależy mi aby AC i GAP w razie czego zadziałało na 100%.
 

kower

Fachowiec
"Zimę" przejechałem na 18" TSR 18x85+35 z założonymi Hankook iON FlexClimate (IL01) 235/45 98W.
Insane jakoś wyjątkowo nie zrywało. Zużycie dokładnie jak w lato na warpach.
Odnośnie ubezpieczenia - PZU nie ma w OWU nic odnośnie homologacji. Do czasu udowodnienia przyczyny szkody wynikającej z zastosowania mniejszych kół jest ok.
 

kswad12

No to z prądem
Dzięki za opinie. To co założyć? Jaka felga? Jaka opona? Szczerze to nie chciałbym się doktoryzować z tego tematu ;) może ktoś to już zrobił za mnie? ;) Istotne aby było to akceptowalne przez AC bo auto w leasingu.

Edit: dodam, że moje "kochanie" już raz spowodowała szkodę całkowitą. Także zależy mi aby AC i GAP w razie czego zadziałało na 100%.
ja po prostu przerzucam opony na 20" WRAPach. Czy jeździsz na 20", czy na 19" w końcu pewnie felga będzie przerysowana mniej lub bardziej.
Zmiana opon vs zmiana kol to cenowo różnica pewnie ze 100 - 150 PLN więcej (przekladka opono) 2 razy w roku, a komplet fajniejszych 19" to ile? 5-7k PLN min.
Jeszcze jedno: 20" masz kute, lekkie.
Jak wrzucisz 19" aluminium to będzie cięższa felga, wiec tzw. masa nieresorowana się zwiększa, to także gorsze wrażenia z jazdy.
 

Dawidt3p

Nowy na Forum
ja po prostu przerzucam opony na 20" WRAPach. Czy jeździsz na 20", czy na 19" w końcu pewnie felga będzie przerysowana mniej lub bardziej.
Zmiana opon vs zmiana kol to cenowo różnica pewnie ze 100 - 150 PLN więcej (przekladka opono) 2 razy w roku, a komplet fajniejszych 19" to ile? 5-7k PLN min.
Jeszcze jedno: 20" masz kute, lekkie.
Jak wrzucisz 19" aluminium to będzie cięższa felga, wiec tzw. masa nieresorowana się zwiększa, to także gorsze wrażenia z jazdy.
A na co zmieniasz na zimę? Możesz podać model i rozmiary? Jesteś zadowolony?
 

kswad12

No to z prądem
A na co zmieniasz na zimę? Możesz podać model i rozmiary? Jesteś zadowolony?
Pirelli P Zero Winter 2 235/35 przód I 275/30 tył.
To sa opony nie dedykowane do elektryków (nie maja tej pianki i nie sa aż tak utwardzone) - ale zużycie nie wzrastało jakoś drastycznie. Średnia z lata z tesli to 16kwh/100 a w zimie 17-18. (ofc to ściema, bo auto ciągnie z 20-23 realnie dla mnie).
Natomiast opona klei jak zła, czego nie można powiedzieć o tych fabrycznych Pirelli EV cos tam, które jednak są chyba utwardzone aby opory były mniejsze.
Wzrostu hałasu nie zauważyłem.
Trochę tam felgę ochrania, ale drasnąć takie felgi to tylko kwestia czasu.
 

Dawidt3p

Nowy na Forum
Pirelli P Zero Winter 2 235/35 przód I 275/30 tył.
To sa opony nie dedykowane do elektryków (nie maja tej pianki i nie sa aż tak utwardzone) - ale zużycie nie wzrastało jakoś drastycznie. Średnia z lata z tesli to 16kwh/100 a w zimie 17-18. (ofc to ściema, bo auto ciągnie z 20-23 realnie dla mnie).
Natomiast opona klei jak zła, czego nie można powiedzieć o tych fabrycznych Pirelli EV cos tam, które jednak są chyba utwardzone aby opory były mniejsze.
Wzrostu hałasu nie zauważyłem.
Trochę tam felgę ochrania, ale drasnąć takie felgi to tylko kwestia czasu.

A orientujesz się czy do tych felg można dokupić jakieś zabezpieczenie? Plastik ochronny czy coś takiego?

Dzięki za Twoją odpowiedź.

Rozważam zatem dwie opcje: opony zimowe vs koła z oponami zimowymi. Te koła to bym raczej kupił używane, tylko muszę się dowiedzieć czy na pewno będą pasować do TM3P.

Koła raczej lepsza dla mnie opcja to je mogę wymienić sam szybciej niż bym miał jechać do serwisu i czekać aż to zrobią. Moto też sam serwisuje w sensie olej z filtrem - szybciej sam wymienię niż miałbym jechać do serwisu.
 

kswad12

No to z prądem
A orientujesz się czy do tych felg można dokupić jakieś zabezpieczenie? Plastik ochronny czy coś takiego?

Dzięki za Twoją odpowiedź.

Rozważam zatem dwie opcje: opony zimowe vs koła z oponami zimowymi. Te koła to bym raczej kupił używane, tylko muszę się dowiedzieć czy na pewno będą pasować do TM3P.

Koła raczej lepsza dla mnie opcja to je mogę wymienić sam szybciej niż bym miał jechać do serwisu i czekać aż to zrobią. Moto też sam serwisuje w sensie olej z filtrem - szybciej sam wymienię niż miałbym jechać do serwisu.
Widziałem jakieś tam nakładki na kola, ale za nic w świecie bym tego nie założył, bo to wchodzi jakoś dziwnie na rant felgi, nie rozumiem jak miało by się to trzymać przy prędkości większej niż cokolwiek km/h.

Co do serwisu, to tez sam motocykl ogarniam, choć trochę później nie wiadomo co zrobić z tym starym olejem.

Ja mam tak, ze kola chce mieć wyważone co sezon, bo bardzo mnie irytuje jak mi cos bije albo huczy w samochodzie, wiec czy wymiana kol czy wymiana opon i tak do wulkanizacji pojadę. Choć robi mi to gość na wsi w stodole i gość to ogarnia jak każde inne auto.
 

Najnowsze dyskusje

Top