Koła zimowe

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Nikt nie kojarzy od jakiego innego nowego auta mogą pasować felgi do tm3hl? Salony teraz robia promocję na koło zimowe, więc za 5-6 tys nowe 18nastki by kupił
Do Tesli TM3 (bez względu czy przed czy po lifcie HL) pasują felgi aluminiowe z rozstawem śrub 5 x 114,3, otworem centrującym 64,1 (lub większym zredukowanym pierścieniem centrującym) oraz ET w okolicach 38mm (pewnie +/- 3 mm). Szerokość standardowej felgi to 8,5J. To jest dosyć popularny rozmiar i da się znaleźć wiele typów - zarówno na portalach aukcyjnych (głównie używane) jak i w sklepach oponiarskich (nowe) typu oponeo czy sklepopon. W tej cenie zapewne znajdziesz bardzo dużo rozwiązań. Do felgi dodaj jeszcze czujniki ciśnienia działające w tesli po bluetooth (do kupienia w okolicach 500-800 zł za komplet) przy czym z moich doświadczeń z tym miałem największy problem - profil wewnętrzny felgi słabo współgra mi z kształtem czujnika przez co nie najlepiej jest to dokręcone).

Ja za całe koła przy 19 a nie 18 calach zmieściłem się w 3,5 tys. zł - niemniej mój przypadek był specyficzny - felgi miałem używane (1300 zł za komplet), czujniki kupiłem nowe za 500 zł za komplet natomiast opony zimowe zaeksperymentowałem z chińszczyzną i okazały się trafione w 100% (czyli przeszły moje oczekiwania) ale wiem, że tu pewnie będę odosobniony.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Rozumiem, ze kołpaków aero nie masz w tym zestawie co sobie złożyłeś?
Na początku tego wątku zamieściłem zdjęcie jak to wygląda. Jak wspominałem - mój przypadek był specyficzny bo szukałem fajnie wyglądających 19ek na sezon zimowy kiedy nie potrzebuje dłuższego zasięgu. Od wiosny do jesieni mam te smutne koła 18 z plastikowymi kołpakami bo wtedy częściej poruszam się na dłuższych dystansach i każde 10km ma znaczenie - zimą u mnie niekoniecznie. Stąd nietypowo zima na 19kach a lato na 18kach a do tego wymyśliłem sobie felgi w kolorze miedzi dla przełamania białego koloru karoserii.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Teslowskie mają takie jakby wyticzonę miejsce na jakąś tuleje, ale te z crv załozone na tył i 25km przejechały, co prawda nie ten profil i rekuperacja nie działa. Dodatkowo teslowskie mają stożkowe dziury na nakrętki mocujące, trzeba dokupić nakrętki do hondy. Myslę, że 3 m-ce w roku taka partyzanka przelata
Rozumiem, że da radę jeździć bez czujników ciśnienia, nie chce mi się teraz doktoryzowac z tego na ali, a w piątek zamierzam jechać w alpy, wiec jutro zamówię oponki wielosezony nakrętki do hondy i wio w trasę, ciekawe ile więcej zużyje energii?
 

Hall

Zadomawiam się
A wiesz może, czy istnieje możliwość wysłania kół? A jeżeli nie, to czy w tej cenie 9025zł zawiera się koszt wymiany kół?
Nie wysyłają, ale wymiana jest w cenie kół. Najłatwiej zamawiać z poziomu apki. Ja zamawiałem w połowie listopada, po tygodniu byłem umówiony na montaż.
 
Last edited:

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Teslowskie mają takie jakby wyticzonę miejsce na jakąś tuleje, ale te z crv załozone na tył i 25km przejechały, co prawda nie ten profil i rekuperacja nie działa. Dodatkowo teslowskie mają stożkowe dziury na nakrętki mocujące, trzeba dokupić nakrętki do hondy. Myslę, że 3 m-ce w roku taka partyzanka przelata
Rozumiem, że da radę jeździć bez czujników ciśnienia, nie chce mi się teraz doktoryzowac z tego na ali, a w piątek zamierzam jechać w alpy, wiec jutro zamówię oponki wielosezony nakrętki do hondy i wio w trasę, ciekawe ile więcej zużyje energii?
Przepraszam ale czegos nie zrozumiałem lub coś mi umknęło ale o co chodzi z ta rekuperacją? Niby czemu jej nie masz po zmianie felg bo nie rozumiem? Czemu zakładasz że czujniki trzeba szukać na aliexpres skoro w Twojej okolicy może będą dostępne na olx czy allegro?
No i to co mnie nurtuje to o co chodzi z tymi wielosezonami - rozumiem że tworzysz nowy zestaw kół (bo zapewne oryginały masz na letnich) więc po co te wielosezony? Jeżeli masz mieć 2 komplety to jeden może być na zimowych a drugi na letnich. Jedyne co przychodzi mi do głowy to uszkodzenie oryginałów i zastąpienie ich zamiennikiem.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Przepraszam ale czegos nie zrozumiałem lub coś mi umknęło ale o co chodzi z ta rekuperacją? Niby czemu jej nie masz po zmianie felg bo nie rozumiem? Czemu zakładasz że czujniki trzeba szukać na aliexpres skoro w Twojej okolicy może będą dostępne na olx czy allegro?
No i to co mnie nurtuje to o co chodzi z tymi wielosezonami - rozumiem że tworzysz nowy zestaw kół (bo zapewne oryginały masz na letnich) więc po co te wielosezony? Jeżeli masz mieć 2 komplety to jeden może być na zimowych a drugi na letnich. Jedyne co przychodzi mi do głowy to uszkodzenie oryginałów i zastąpienie ich zamiennikiem.
Nieprecyzyjnie napisałem, w ciągu dnia jednym uchem gdzie indziej.
Założyłem z crv tylko na tył żeby sprawdzić czy pasują, crv ma 225/60/18 więc większy obwód koła, z przodu zostały teslowskie letnie koła. Pewnie auto wyłapało że na osiach ma różne obwody koła i rekuperacja nie działa, trochę dziwnie jeździ się, jak zdejmę nogę z gazu to auto leci i leci.
Jeszcze 1 mankament, koła z crv są trochę jakby wciśnięte w nadkole, nie wiem czy to inne osadzenie felgi czy wężsża opona 225 zamiast oryg tesla 235.
Co do opon wielosezonowych, to na zestaw zimowy zamierzam takie założyć, po 3latach dojadę je latem. Przy obecnych zimach, nie widzę sensu kładzenia opon z agresywnym bieżnikiem, a po 4-5latach opona ma 3/4 tego bieżnika i tak śmietnik bo kartofel .
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Nieprecyzyjnie napisałem, w ciągu dnia jednym uchem gdzie indziej.
Założyłem z crv tylko na tył żeby sprawdzić czy pasują, crv ma 225/60/18 więc większy obwód koła, z przodu zostały teslowskie letnie koła. Pewnie auto wyłapało że na osiach ma różne obwody koła i rekuperacja nie działa, trochę dziwnie jeździ się, jak zdejmę nogę z gazu to auto leci i leci.
Jeszcze 1 mankament, koła z crv są trochę jakby wciśnięte w nadkole, nie wiem czy to inne osadzenie felgi czy wężsża opona 225 zamiast oryg tesla 235.
Co do opon wielosezonowych, to na zestaw zimowy zamierzam takie założyć, po 3latach dojadę je latem. Przy obecnych zimach, nie widzę sensu kładzenia opon z agresywnym bieżnikiem, a po 4-5latach opona ma 3/4 tego bieżnika i tak śmietnik bo kartofel .
Na Twojej oryginalnej feldze tesli wyraźnie jest 18x8,5J z ET na poziomie 38mm. Niestety nie mogę odczytać oznaczeń z hondy jaka jest szerokość ale stawiam że jeżeli opona jest bazowo 225 to zapewne 8,0J bo raczej nie 7,5J no i jakie jest ET. Jeżeli masz wrażenie że koło weszło głębiej w nadkole to poza różnicą w szerokości koła ET może być np 40 lub wyższe co potęguje wsunięcie jeszcze bardziej w głąb.

Co do różnic wielkości obwodów kół przednich i tylnych - rekuperacja będzie tu najmniejszym problemem. Myślę że kluczowe może być fiksowanie ABS i ASR bo system powinien odczytywać, że jednak koła się kręcą a drugie nieznacznie ślizgają. To juz trochę igranie na drodze.

Myślę, że docelowo powinieneś rozważyć 2 porządne zestawy kół sezonowych (felgi mogą być używane niemniej proste i z czujnikami) lub po prostu jeden dobry zestaw wielosezonowy - zwłaszcza jeżeli jak piszesz - jeździsz mniej (i nie ścierasz bieżników) a guma tak czy inaczej sie starzeje. W ten sposób odpowiednio zużyjesz opone w 5-7 lat i wymienisz na kolejny zestaw z odpowiednio świeża gumą. Ale to oczywiście moja rada.
 
Top