Test 10-80% u Bjorna:
CATL: 29 min
BYD: 19 min
Ogłądnąłem ten film i raczej bym powiedział że 9 minut różnicy i to co ciekawe, przy zimnej baterii inaczej krzywa się załamuje przy 30% baterii. Oczywiście jak już infrastrukrura w Polsce będzie inna to wtedy jest to duża zmiana. Jednak jeśli teraz ładuje się przeważnie na SuCv2 lub GW w trasie to jest to wtedy dużo bliżej do wyniku jaki podaje
@Michal. Z tego co istotne to baterie CATL mają dużo większy bufor i to by było tyle jeśli chodzi o zalety i wady w codziennym użytkowaniu. W większości czasu (ładowanie AC) różnic brak, sporadycznie w warunkach brzegowych można urwać parę minut.
Prawdziwa zmiana dopiero nadchodzi i jeśli chociaż połowa zapowiedzi dla LFP się spełni to czas 11 minut dla 10%-80% powinien być standardem i to będzie coś.
Nie umniejszam wartości BYD Blade LFP w TMY RWD mówię tylko że to nie jest aż tak niesamowity skok jak to niektórzy przedstawiają to nadal jest ten sam zasięg, szczególnie w zimie. Dlatego przy obecnych cenach TMY LR raczej bym pomyślał o napędzie 4x4 i baterii pozwalającej na dużo dłuższe odcinki pomiędzy ładowaniami.