Koniec Lidla za friko?

STMS

Pionier e-mobilności
Miałem na myśli wycofanie z układu z Lidlem a nie w ogóle z rynku.

zobacz mapkę elocity - sporo z ładowarek nawet raz dziennie nie jest użyta - zwłaszcza tych drogich

elocity to zwisa czy ładujesz czy nie - to LIDL jak chce przyciągnąć wg mnie powinien obniżyć ceny za DC i AC - może nie drastycznie ale DC 1,6 a AC 1,3 byłby rozsądne
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ostatnio zatankowałem na Lidlu/Elocity i co mnie zdziwiło to fakt że do auta weszło 24kWh a skasowali mnie za 29kWh. Czy tak duże straty (prawie 20%) są możliwe na ładowarce DC?‼️
A ile z nich to podgrzanie baterii?
Dopiero jak to wyłączysz, to będziesz widział prawdziwe straty na ładowaniu....
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Miałem na myśli wycofanie z układu z Lidlem a nie w ogóle z rynku.
Ostatnio zatankowałem na Lidlu/Elocity i co mnie zdziwiło to fakt że do auta weszło 24kWh a skasowali mnie za 29kWh. Czy tak duże straty (prawie 20%) są możliwe na ładowarce DC?‼️
Czuję tu jakiś przekręt bo te 5kWh idealnie odpowiada kwocie 10 zł jaki Elocity pobiera na starcie ładowania jako blokada środków.
Podgrzanie baterii. Kiedys w zimie ladowalem sie na DC 23kW to tylko 15kW szlo do baterii… reszte przez prawie 40minut zjadalo podgrzanie baterii.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Bjorn kiedyś robił test efektywności ładowania na zimnym (nie pamiętam jak bardzo na minusie) na AC i wyszło coś koło 50%, bo Tesla nawet przy ładowaniu AC podgrzewa baterię do 10°C. A jeśli podgrzewa przy AC, to tym bardziej przy DC.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Bjorn kiedyś robił test efektywności ładowania na zimnym (nie pamiętam jak bardzo na minusie) na AC i wyszło coś koło 50%, bo Tesla nawet przy ładowaniu AC podgrzewa baterię do 10°C. A jeśli podgrzewa przy AC, to tym bardziej przy DC.

czym mniejsza moc ładowania i mniejsza temp baterii tym większy % energii idzie na rozgrzanie a mniejszy na ładowanie
 

vwir

Pionier e-mobilności
Miałem na myśli wycofanie z układu z Lidlem a nie w ogóle z rynku.
Ostatnio zatankowałem na Lidlu/Elocity i co mnie zdziwiło to fakt że do auta weszło 24kWh a skasowali mnie za 29kWh. Czy tak duże straty (prawie 20%) są możliwe na ładowarce DC?‼️
Czuję tu jakiś przekręt bo te 5kWh idealnie odpowiada kwocie 10 zł jaki Elocity pobiera na starcie ładowania jako blokada środków.
A nie masz przypadkiem LFP? Przy niskich temperaturach one się muszą podgrzać, żeby w ogóle mogły się ładować.
 

Michal

Moderator
Bjorn kiedyś robił test efektywności ładowania na zimnym (nie pamiętam jak bardzo na minusie) na AC i wyszło coś koło 50%, bo Tesla nawet przy ładowaniu AC podgrzewa baterię do 10°C. A jeśli podgrzewa przy AC, to tym bardziej przy DC.
To co piszesz nie jest prawdą. Może, może podgrzewa baterie LFP poniżej zera ale na pewno nie do 10°C na AC.
 

Michal

Moderator
Hmmm... Przepraszam w takim razie.
Mój TM3LR z baterią Panasonic lądował się na AC nawet przy -5°C. Chociaż ten jego TM3P też powinien mieć Panasonic... No to nie wiem, może bateria mi się nie wychodziła poniżej 10°C jak ładowałem po nocy przy -5°C. Chociaż to się wydaje mało prawdopodobne...
 
Last edited:
Top