Kupię EV do 25 tys

supernik

Nowy na Forum
Uparłeś się na tego soula. Baterie w starych soulach nie były cudowne i dosyć szybko leciał im SOH. O 90% SOH to raczej zapomnij. Do tego jest to konstrukcja raczej rzadko spotykana i nie będzie łatwo o części. Gdybym miał do wyboru Zoe i Soula to na 100% brałbym Zoe.
To może nowego Soula - rozumiem eSoul - jakie tam są baterie ? czym się różnią
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale Soul jest dużo bardziej przestronny, łatwiej się wsiada i ma miejsce w drugim rzędzie. Dla mnie dużo przyjemniejsze auto niż Zoe. Chyba również oszczędniejsze. Fakt, Soul EV jest mniej popularny niż Zoe, ale spalinowych jest całkiem dużo.
Starych Souli jest całkiem dużo? No to sprawdzam:
1735628838132.png


Dla porównania Zoe:
1735628915514.png


Niestety w przypadku Zoe nie da się filtrować po generacji, ale tak naprawdę nowsza Zoe jest mocno bliźniacza ze starą (coś jak Leaf I i Leaf II) i sporo części pasuje pomiędzy modelami.

Ponadto w przypadku Soula najbardziej bałbym się właśnie o napęd, bo bateria w tym aucie nie należy do udanych konstrukcji. A biorąc pod uwagę umiarkowaną popularność to średno będziesz miał skąd wziąć moduły do jej naprawy.
 

vwir

Pionier e-mobilności
To może nowego Soula - rozumiem eSoul - jakie tam są baterie ? czym się różnią
A to już zupełnie inna rozmowa. Bardzo udany napęd, bateria chłodzona cieczą, konstrukcja bliźniacza z Kią Niro i poniekąd z Hyundaiem Kona. To możesz brać w ciemno, ale to nie będzie 25tys pln ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności

supernik

Nowy na Forum
To auto nie ma baterii 39kWh. Popatrz na zegary. Ma starą zarżniętą baterię 24kWh. No i to jest wersja przedliftowa, więc trzymaj się od niej z daleka. Mają wadliwe ładowarki pokładowe, które są w zupełnie innym miejscu i są inaczej zbudowane niż w poliftach, więc nie ma skąd ich wziąć. Chyba, że nowe za miliony monet.
Patrzę i nie widze na co patrzeć - tam nie ma pojemności, są wskaźniki naładowania od 0 do 100% i temperatury baterii. ale nie ma pojemności. Chyba, że chodzi ci o czas ładowania jaki pozostał do końca, ale to nie wiem jak interpretować.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Widzę temat nośny, Nie wiem tylko kto to jest ten OP.
1) Ale z tymi 150 km to może przesadziłem - sądziłem że z 27 kWh da się przejechać 150 km
Dacią latem się da ze spokojem.
Czymś większym - raczej bez szans, zwłaszcza ze zużytą baterią.
 

vwir

Pionier e-mobilności
1735630438255.png

Te mniejsze prostokąciki po prawej to stan baterii (SOH). Maksymalnie jest ich 12. Tutaj zostało już 7. Generalnie to oznacza, że bateria jest do wymiany.
Te dłuższe prostokąciki to stan naładowania baterii. W tym przypadku masz ich 8 z 12, czyli masz około 67% stanu naładowania baterii. Na tychże 67% auto zrobi 44km. Czyli na pełnej baterii może z 65km (a i to raczej optymistyczne oszacowanie).
 
Top