Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.

Jaceq

Pionier e-mobilności
Y to ciężkie auto, do tego suv, niewiele suvów prowadzi się stabilnie przy wysokich prędkościach . Testowałem niedawno Y-ka RWD bo takim jestem zainteresowany i max tego gdzie się czułem pewnie na autostradzie to 140km/h.
Wg mnie Y-ka prowadzi się super przy dużych prędkościach. Stabilnie i pewnie. Jadąc nawet 180-190 idzie jak po szynach. Co wpływało na Twój dyskomfort? Przecież ani nie buja, ani nie huczy silnik, układ kierowniczy sztywny i precyzyjny.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Jest jeszcze jedna dziwna rzecz...
Nie wiem czemu ale jakoś wolniej jeżdżę TMY względem moich poprzednich samochodów. Może to efekt zimy lub nowego auta albo masy samochodu. Nie umiem tego wytłumaczyć. zobaczymy jak będzie na wiosnę jak warunki pogodowe będą lepsze.
To ja mam odwrotnie. W tym aucie mniej czuć prędkość i jak tylko się zapomnę to od razu jadę powyżej dopuszczalnej prędkości. Do tego tak miło przyspiesza.. Może stąd mam to wyższe zużycie 😉
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Przy jeździe autostradowej w okolicach 140km/h zużycie energii jest na poziomie 25kWh wiec zasięg będzie na poziomie: 240km. Z Lućmierza do Ciechocinka z prędkością autostradową da się bez problemu dojechać.
Z Lućmierza do Ciechocinka (i odwrotnie) da się dojechać jadąc 140 km/h, ale... robiąc trasę Gdańsk - Śląsk i z powrotem min. 1 w m-cu przestałem już uwzględniać Lućmierz. Zjazd z A1, przez A2 do Lućmierza i potem z powrotem na trasę, to sporo dodatkowego czasu - jak dla Ciechocinka to jest 5minut (max. 10 jak są korki), tak tam to jest min. 15 minut - a jak są korki na A2 to i 30 minut dodatkowe się robi (poza samym czasem ładowania). Zwykle też jadę o takiej porze, że byłbym w Lućmierzu w godzinach szczytu (a nie mam wpływu dużego na godzinę wyjazdu), więc wtedy 1,90zł/kWh. Na GW koło KFC (800m od A1) mam cenę 2,40zł/kWh (abo 35zł/m-c, ale pierwsze 25kWh za free), więc niedużo drożej, a czasu zaoszczędzone sporo. W przypadku RWD SuCv3 daje mi tylko 170kW max ładowanie, ale krótko, a na GW i tak mam zawsze 150kW, więc czas ładowania to też mała różnica.
Dodatkowo, sprawdzone info - jadąc w obecnych warunkach pogodowych (0-10st.C), i trzymając 120-125km/h na AP to da się RWD dojechać też z IONITY Radomsko do Ciechocinka (wyjazd na 92%, dotarcie na 9%).
Co do jazdy TMY RWD z dużymi prędkościami - normalnie tak, porównując do innych SUV-owatych, to jest bardziej stabilny i lepiej trzyma się drogi, ale jadąc >140km/h, zwłaszcza głównie A1 (czyli płn.-płd.) to wiatr daje się bardzo we znaki (zwłaszcza w tym czasie), więc to mnie też zniechęca do przekraczania 140km/h. No i AP tylko do 140, a to też ostatnio dla mnie ma w trasie znaczenie.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Y to ciężkie auto, do tego suv, niewiele suvów prowadzi się stabilnie przy wysokich prędkościach . Testowałem niedawno Y-ka RWD bo takim jestem zainteresowany i max tego gdzie się czułem pewnie na autostradzie to 140km/h.
Jeżdżę takim od 10 miesięcy (30 000 km) i powiem jedno, że wiele zależ od tego czy wiej wiatr. Przy wietrze rzeczywiści 140 -150, ale jak jest spokojnie to można szybciej.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Kolejne kilometry za mną. Aktualny przebieg 6000km

Ostatnio wzrosły temperatury.

Trochę jeździłem po mieście. Wykonałem trasę Kraków - Skawina - Kraków (miasto). Łącznie ok 60km, w tym 20km po autostradzie z prędkością do 120 km/h (duży ruch). Na koniec zużycie wyszło 14 kwh/100. Jest to rewelacyjny wynik. Daje ot zasięg na poziomie: 428km. Bardzo zaskoczyło mnie to na plus.

Wnioski:
Temperatura bardzo wpływa na zasięg w TMY z baterią LFP.

Ale są też minusy TMY:
- stukanie klocków hamulcowych (ten typ tak ma)
- auto ma duży promień skrętu
 
Last edited:

Hermes

Posiadacz elektryka
To akurat prawda - i nie tajemnica - że Y ma duży promień skrętu. Do tego auto jest większe niż np. Leaf ZE1.
Jednak mnie zaskoczyło - i to bardzo mocno - to, że w miejscu gdzie wycofywałem Leafem ZE1 do nawrotki (mniejszym oraz z lepszym skrętem) Teslą Y wyjeżdżam... tak samo! :-o
Nie mam pojęcia dlaczego? Podejrzewam, że chodzi o to, że Tesla ma przednie koła z samego przodu a w Leafie była oś lekko cofnięta - nie widzę innego wytłumaczenia. Dojeżdżam na pełnym skręcie, cofając, z tego samego miejsca parkingowego, do krawężnika tylnymi kołami, po czy robię maksymalny skręt w drugą stronę i... wyjeżdżam, mieszcząc się między krawężnikami idealnie tak samo jak Leaf ZE1! :)
Chyba że ktoś ma inne wytłumaczenie (poza "wydaje Ci się") ;)


A tak przy okazji - ceny na Superchargerach w Europie są takie same jak w PL (1,70-1,90 PLN/kWh) czy inne - i jak to sprawdzić nie siedząc w aucie? :)
 

nabrU

Moderator
A tak przy okazji - ceny na Superchargerach w Europie są takie same jak w PL (1,70-1,90 PLN/kWh) czy inne - i jak to sprawdzić nie siedząc w aucie? :)

Ceny są różne.
Wchodzisz w apce w 'Location' (nie wiem jak tam macie po polsku), potem wybierasz 'Charging' i zoomujesz tam gdzie chcesz sprawdzić cenę (kraj / lokalizacja), klikasz na konkretny SuC i masz ceny.
 
Top