Kupować, czy nie? Oto jest pytanie...

Michal

Moderator
Nie wykluczam, ale może być też pesel.
Od peselu nie boli jedna nogą przy jeździe autem. Ewentualnie od peselu w znaczeniu - lata jazdy w złej pozycji.

  • Wyciągniętą ręką opiera się nadgarstkiem na kierownicy.
  • Nogi ugięte, nie wyprostowane.
  • Jeśli się da uda prosto względem fotela.
  • Nie wiem jak masz stopę. Ja mam piętę opartą mniej więcej pomiędzy pedałami przyspieszenia i hamulca.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Bardzo dziękuję! Przyda się!

Co byś w tym pułapie cenowym polecał?

Mam ofertę na RWD 74kWh, UNIQ za 219 tysięcy, czyli po dopłacie za 189 tysięcy.

W tej cenie wydaje mi się, że najlepiej czekać na EV3.

Reszta z Kii przewyższa mój budżet.
Z Hyundaia właściwie nic innego mi się nie podoba.
Po dzisiejszej przejażdżce EX30 z nowym softem (1.4) prawie bym się rozwalił na autostradzie bo sobie wymyślił, że coś przed nim jest i zaczął nie dość że drżeć się niemiłosiernie to jeszcze hamować - myślałem, że to miejska legenda, ale doświadczyłem tego.
Citroen nie ma nic ciekawego, Peugeot może i ma ale za drogo.
Tesla odpada.
Nissan grzeje już dawno miejsce pod ziemią zaś na Audi czy Mercedesa jeszcze mnie nie stać 🤣

I nie odbierz tego jako grymaszenie, po prostu potrzebowałbym też nakierowania jakiegoś.

Z góry dzięki!
Nie zrozum mnie źle, to dobre auto tylko nie za taką kasę i to jeszcze leżak z 2023. EV3 będzie sporo mniejszym autem, nie wiem jakie masz wymagania co do tego. W cenie poniżej 200k przed dotacją bym go rozważał, w takich cenach można było wyrwać bliźniaczą EV6 na wyprzedaży rocznika.
VW spoko poprawił infotainment, to była masakra jak testowałem id.4, oprócz tego w VW brak one pedal, ciulowe podłokietniki kapitańskie(dla mnie), dotykowe przyciski na kierownicy. Najgorsze to słaba rekuperacja i w zasadzie brak one pedal zdyskwalifikowały go u mnie, jednak nie jeździłem wersją z napędem na 4 koła. Co jest rewelacyjne w id'kach to fotele, adaptacyjne światła(niestety obydwie opcje wymagają dopłaty), bardzo dobre zawieszenie oraz średnica zawracania.
Stellantisem nie ma co sobie głowy zawracać. Podobnie Nissan, Renault, Toytoy,
Mercedes za drogi, to racja, podobnie BMW, Mini
Audi Q4 było fajne ale to MEB, podobne wady jeśli chodzi o napęd, dodatkowo mniejsze od VW. Z całej gamy aut na MEB najbardziej ujął mnie... id.Buzz, ale za drogi ;-D
Co nie pasuje Ci w Tesli? Umnie początkowo odpadła ze względu na cenę w tamtym czasie (315k za LR, ostatecznie wtedy odpuściłem temat BEV czekając na lepsze czasy), ale przy obecnym poziomie moim zdaniem nie ma nic lepszego na rynku. W Y największa wada to... felgi, wystają poza oponę i łatwo przyrysować, trzeba uważać. Wkurzają mnie manetki kierunków a'la BMW, brakuje wyraźnego feedbacku kiedy kierunkowskaz przestaje działać a jak gra radio i odpalone "Joe mode" to pykania nie słychać. Potrafią czasem wariować auto wycieraczki ale tutaj wyszedł plus w postaci aktualizacji OTA, które spływają dosłownie co mniej więcej 2 tygodnie, sporo poprawili ich pracę przez ostatnie 9 miesięcy, dodatkowo wpadły opcje których auto nie miało w momencie zakupu(np. adaptacyjne światła które działają bardzo dobrze w przeciwieństwie do auto "długich" które były wcześniej). Wygląd, kwestia gustu, mnie ni ziębi ni parzy, na pewno bardziej mi się podoba ioniq 5 czy id.4. Brak licznika, to był jeden z największych zarzutów przed jazdą testową, okazało się że tablet na środku w zupełności wystarcza. Na plus, wyposażenie, najlepszy na rynku napęd oraz jego wydajność, mało traci zasięgu zimą w porównaniu do konkurencji. Najlepszy infotainment, świetne audio, aplikacja na telefon, dużo drobnych rzeczy typu camp mode, kluczyk w telefonie, zabezpieczenie pin to drive(Tesli praktycznie nie da się zajumać, w sensie odjechać nią). Duży plus to brak obowiązkowych przeglądów gwarancyjnych, serwis mobilny który pod domem ogarnia jakieś pierdółki. Kolejna rzecz to Superchargery, ceny ładowania mają bardzo dobre, w PL jest ich niedużo ale jadąc za granicę praktycznie można tylko na nich polegać, nie trzeba ogarniać innych sieci ładowania które dodatkowo są droższe.

Jak już pisałem, poświęć trochę czasu na jazdy testowe, ja byłem na początku nastawiony na ioniq 5 lub VW id.4/Skoda Enyaq(skoda odpadła szybko ze względu na wyższą cenę, sporo krótkich jazd różnymi innymi autami odbyłem tak dla sportu, czasem coś niespodziewanego człowieka ujmie), jednak po jazdach testowych wypadło na Teslę, w tej spędziłem najwięcej czasu przed zakupem(mają fajną opcje jazdy testowej overnight, da radę załatwić taką jazdę z soboty wieczór na pn. rano, czyli masz auto całą niedzielę, ja z tego korzystałem 2 razy a wcześniej kilka krótkich jazd). Oczywiście każdy ma różne potrzeby i gust, rozumiem że kogoś może odrzucać design itp. ja na to zbytnio nie zwracam uwagi, tylko na walory użytkowe.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Na plus, wyposażenie, najlepszy na rynku napęd oraz jego wydajność, mało traci zasięgu zimą w porównaniu do konkurencji. Najlepszy infotainment, świetne audio, aplikacja na telefon, dużo drobnych rzeczy typu camp mode, kluczyk w telefonie, zabezpieczenie pin to drive(Tesli praktycznie nie da się zajumać, w sensie odjechać nią). Duży plus to brak obowiązkowych przeglądów gwarancyjnych, serwis mobilny który pod domem ogarnia jakieś pierdółki. Kolejna rzecz to Superchargery, ceny ładowania mają bardzo dobre
w punkt, nic dodać nic ująć. wszystko się kręci wokół Tesli.pomimo, że są na rynku nawet fajne EV to całościowo Tesla jest najlepszym stosunkiem ceny do jakości. kiedy wkroczy prawdziwa konkurencja?
 

p0li

Pionier e-mobilności
w punkt, nic dodać nic ująć. wszystko się kręci wokół Tesli.pomimo, że są na rynku nawet fajne EV to całościowo Tesla jest najlepszym stosunkiem ceny do jakości. kiedy wkroczy prawdziwa konkurencja?
z ta jakoscia to sie zapedziles :)
ponadto nie kazdy ma potrzebe miec duzego sedana z wytrzasajacym plomby zawieszeniem i kuriozalnymi rozwiazaniami HMI
 

p0li

Pionier e-mobilności
Założenie prawidłowe jest odwrotne - czyli używanie prawej nogi najrzadziej jak się da.
Czyli łopatki zamiast one pedal to super sprawa.


Bardzo dobre rozwiązanie, to Ty panujesz nad tym kiedy auto ma być wyłączone, a kiedy nie.
w obu kwestiach zgadzam sie z przedpiścą - na poczatku mojej przygody z eletromobilnascia bylem zachwycony onepedal w leafie, ale historia sie tak potoczyla ze kupilem samochod bez tego rozwiazania
jazda na aktywnym tempomiacie w miescie wymagala troche przyzwyczajenia ale zastepowala onhold i onepedaldrive
ostatnio szukajac nastepcy tofika odbylismy jazde probna e-machem - wlaczylem onepedaldrive i po 500m szybko wylaczylem - jednak (dla mnie) jazda bez tego jest wygodniejsza

w ioniq masz o tyle lepiej ze mozesz sobie wahlowac rekuperaacja lopatkami, ustawic dowolny stopien rekuperacji lub pelne auto, albo wlaczyc OPD
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
z ta jakoscia to sie zapedziles :)
ponadto nie kazdy ma potrzebe miec duzego sedana z wytrzasajacym plomby zawieszeniem i kuriozalnymi rozwiazaniami HMI
tak, zgadzam się z tobą i rozumiem twój punkt widzenia zwłaszcza, że po części go podzielam. ja tylko napisałem to w kontekście konkurencji która zawsze i tutaj jeszcze raz powtórzę co miałem na myśli, zawsze całościowo wypada gorzej. jakiej marki byśmy nie rozpatrywali to tak to wygląda. można nad tym ubolewać i mieć nadzieję na pojawienie się prawdziwej konkurencji. niestety po tylu latach Tesla systematycznie "udoskonala" swoje portfolio a reszta ten okres przesypia. może przypadkiem VW zrobił dobrze ID.7 ale się nie wypowiadam bo nie jeździłem. generalnie najbardziej starania widać u Hyundaia i Kia. w Stellantisie nowe "klony" są fajne ale dzisiaj to chyba ciut za mało.
 

melex

Fachowiec
Nie zrozum mnie źle, to dobre auto tylko nie za taką kasę i to jeszcze leżak z 2023. EV3 będzie sporo mniejszym autem, nie wiem jakie masz wymagania co do tego. W cenie poniżej 200k przed dotacją bym go rozważał, w takich cenach można było wyrwać bliźniaczą EV6 na wyprzedaży rocznika.
VW spoko poprawił infotainment, to była masakra jak testowałem id.4, oprócz tego w VW brak one pedal, ciulowe podłokietniki kapitańskie(dla mnie), dotykowe przyciski na kierownicy. Najgorsze to słaba rekuperacja i w zasadzie brak one pedal zdyskwalifikowały go u mnie, jednak nie jeździłem wersją z napędem na 4 koła. Co jest rewelacyjne w id'kach to fotele, adaptacyjne światła(niestety obydwie opcje wymagają dopłaty), bardzo dobre zawieszenie oraz średnica zawracania.
Stellantisem nie ma co sobie głowy zawracać. Podobnie Nissan, Renault, Toytoy,
Mercedes za drogi, to racja, podobnie BMW, Mini
Audi Q4 było fajne ale to MEB, podobne wady jeśli chodzi o napęd, dodatkowo mniejsze od VW. Z całej gamy aut na MEB najbardziej ujął mnie... id.Buzz, ale za drogi ;-D
Co nie pasuje Ci w Tesli? Umnie początkowo odpadła ze względu na cenę w tamtym czasie (315k za LR, ostatecznie wtedy odpuściłem temat BEV czekając na lepsze czasy), ale przy obecnym poziomie moim zdaniem nie ma nic lepszego na rynku. W Y największa wada to... felgi, wystają poza oponę i łatwo przyrysować, trzeba uważać. Wkurzają mnie manetki kierunków a'la BMW, brakuje wyraźnego feedbacku kiedy kierunkowskaz przestaje działać a jak gra radio i odpalone "Joe mode" to pykania nie słychać. Potrafią czasem wariować auto wycieraczki ale tutaj wyszedł plus w postaci aktualizacji OTA, które spływają dosłownie co mniej więcej 2 tygodnie, sporo poprawili ich pracę przez ostatnie 9 miesięcy, dodatkowo wpadły opcje których auto nie miało w momencie zakupu(np. adaptacyjne światła które działają bardzo dobrze w przeciwieństwie do auto "długich" które były wcześniej). Wygląd, kwestia gustu, mnie ni ziębi ni parzy, na pewno bardziej mi się podoba ioniq 5 czy id.4. Brak licznika, to był jeden z największych zarzutów przed jazdą testową, okazało się że tablet na środku w zupełności wystarcza. Na plus, wyposażenie, najlepszy na rynku napęd oraz jego wydajność, mało traci zasięgu zimą w porównaniu do konkurencji. Najlepszy infotainment, świetne audio, aplikacja na telefon, dużo drobnych rzeczy typu camp mode, kluczyk w telefonie, zabezpieczenie pin to drive(Tesli praktycznie nie da się zajumać, w sensie odjechać nią). Duży plus to brak obowiązkowych przeglądów gwarancyjnych, serwis mobilny który pod domem ogarnia jakieś pierdółki. Kolejna rzecz to Superchargery, ceny ładowania mają bardzo dobre, w PL jest ich niedużo ale jadąc za granicę praktycznie można tylko na nich polegać, nie trzeba ogarniać innych sieci ładowania które dodatkowo są droższe.

Jak już pisałem, poświęć trochę czasu na jazdy testowe, ja byłem na początku nastawiony na ioniq 5 lub VW id.4/Skoda Enyaq(skoda odpadła szybko ze względu na wyższą cenę, sporo krótkich jazd różnymi innymi autami odbyłem tak dla sportu, czasem coś niespodziewanego człowieka ujmie), jednak po jazdach testowych wypadło na Teslę, w tej spędziłem najwięcej czasu przed zakupem(mają fajną opcje jazdy testowej overnight, da radę załatwić taką jazdę z soboty wieczór na pn. rano, czyli masz auto całą niedzielę, ja z tego korzystałem 2 razy a wcześniej kilka krótkich jazd). Oczywiście każdy ma różne potrzeby i gust, rozumiem że kogoś może odrzucać design itp. ja na to zbytnio nie zwracam uwagi, tylko na walory użytkowe.
Bardzo dziękuję!

Rzeczywiście, dużo rzeczy, aspektów przemawia za Teslą. Tyle, że Tesla nie oferuje najmu długoterminowego. A tak szalony nie jestem, aby kupować samochód elektryczny na własność. Wolę teraz przepłacić, nie mieć na stałe, przekonać się i zyskać na przyszłych modelach ewentualnie rozczarować się i śmiać przez łzy z tego, że wydałem kasę na darmo, a bank na mnie zarobił.

Niestety, nie umiałem się przyzwyczaić do tabletu. Tak samo jak nie potrafię przyzwyczaić się do HUD.

Za dużo przycisków na ekranie mnie nie pasjonuję. Dlatego padło na IONIQa, bo jest choć trochę analogowy.

Tesla w moim mieście nie wypożycza samochodu na dłużej niż na 3 godziny. Dodatkowo, obsługa jest tragiczna i każe czekać na kontakt managerki, która od dwóch miesięcy do mnie nie zadzwoniła. W salonie mówią, że jest zapracowana. Kontakt z managerka miał być z uwagi na wypożyczenie samochodu na dłużej.

Reszta samochodów, które wymieniłeś, testowałem. Oprócz Skody i Cupry.

Volkswagen ma zabójcze ceny, wszystko jest w opcji. W sensie to, co w Ioniqu mam za niższą cenę.

EV3 w wersji GT będzie porównywalne cenowo do obecnego Ioniqa 5 MY2023. Nowocześniejsze, lepiej opracowane, co prawda bez świateł matrixowych.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
wrzuciłem ceny EV3 z UK może coś pomogą w decyzji

 

melex

Fachowiec

Najnowsze dyskusje

Top