Ładowanie na SuC oraz ceny

simen

Zadomawiam się
Ja dzisiaj skorzystałem w KRK w Bonarce. Też dowiedziałem się z forum :)

Miałem jednak dziwny przypadek - na 4 stanowiska 3 były zajęte. Ja podpiąłem się do czwartego - po podłączeniu komunikat "Przygotowanie do ładowania" a po kilkudziesięciu sekundach komunikat o przerwaniu ładowania. I tak w kółko. Jak zwolniło się inne stanowisko to przeparkowałem do niego i ruszyło od razu. Po chwili na to wcześniejsze stanowisko podjechał inny samochód i tam ruszyło od razu. Ciekawe zjawisko...
Mialem dokladnie taki sam przypadek wczoraj w Katowicach. 3 z 4 zajete. 1B byl wolny ale ladoanie nie wystartowalo. Jak 1A sie zwolnilo to tam ladowalem a na 1B inna tesla podjechala i bez problemu ladowala. Co ciekawe pozniej jak juz odjechalem i sprawdzalem w aplikacji to 1A bylo wylaczone.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Mialem dokladnie taki sam przypadek wczoraj w Katowicach. 3 z 4 zajete. 1B byl wolny ale ladoanie nie wystartowalo. Jak 1A sie zwolnilo to tam ladowalem a na 1B inna tesla podjechala i bez problemu ladowala. Co ciekawe pozniej jak juz odjechalem i sprawdzalem w aplikacji to 1A bylo wylaczone.
naprawiają i nie mogą naprawić.
Rozwiązanie jest proste. Jeśli nie startuje ładowanie to "resetujesz" sesję przy aucie obok i śmiga...
Mam wrażenie, że problem występuje w momencie przekroczenia jakiś wartości mocy, wtedy stanowisko obok nie startuje. Jeśli moc wykorzystywana spada poniżej poziomu X to wtedy auto obok rozpocznie ładowanie bez problemu.
Stąd przerwanie sesji obok (naciśnięcie guzika na wtyczce) powoduje, że oba auta ponownie nawiążą komunikację z ładowarką zanim się rozpędzą do prędkości powodującej problem. Ważne, że jeśli obok nie ma właściciela to należy zwrócić uwagę czy auto któremu przerwaliśmy sesję połączyło się ponownie.
Słychać klikanie styczników...
 

daniel

Señor Meme Officer
O kurde, co jest? Kiedy ceny w Poznaniu zmieniły się na 1,60 szczyt, 1,45 poza?
Jeszcze większa taniocha, a myślałem, że na zimę będzie drożej.

Lućmierz ma 5gr taniej taniej, a Kostomłoty 5gr drożej.
 

Michal

Moderator
Tymczasem URE: TrZeBa poDnIEsc cENy kOnsuMEnTom
 

daniel

Señor Meme Officer
Tymczasem URE: TrZeBa poDnIEsc cENy kOnsuMEnTom
No konsumenci mają nadal niższe ceny. :p
Niby Tesla kupuje tylko zieloną energię? W Polsce też?
Jak oni robią takie niskie ceny w porównaniu do innych sieci ładowania? Jakiś dumping czy co?
Jeden znajomy zawsze podkreślał, że on ma super deal w Mercedesie. 1,80 PLN nieważne jaka ładowarka., byle w roamingu. Nawet Ionity gdzie normalnie jest 3,50 czy w okolice.
Superchargery chyba jadą po kosztach albo robią dumping.
 

Michal

Moderator
Czy mają? Skoro mi teraz przy zamrożeniu wychodzi około 1 zł, to czy po odmrożeniu nie wyjdzie 1,5 zł?
Oczywiście, że lecą po kosztach, bo od początku pomysł na biznes Supercharger był taki, że sieć miała wychodzić na zero.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
No konsumenci mają nadal niższe ceny. :p
Niby Tesla kupuje tylko zieloną energię? W Polsce też?
Jak oni robią takie niskie ceny w porównaniu do innych sieci ładowania? Jakiś dumping czy co?
Jeden znajomy zawsze podkreślał, że on ma super deal w Mercedesie. 1,80 PLN nieważne jaka ładowarka., byle w roamingu. Nawet Ionity gdzie normalnie jest 3,50 czy w okolice.
Superchargery chyba jadą po kosztach albo robią dumping.
Kilka kwestii wg mnie:
- znacząco niższe koszty budowy stacji ładowania wynikające z podziału 1 ładowarka na 4x słupki ładowania (w tradycyjnych ładowarkach masz zazwyczaj całość w jednej "budzie"), dowodem niższych kosztów są przetargi w USA jakie ogłosili na dofinansowane ładowarki - Tesla była najtańsza z wszystkich dostawców i to z dużą różnicą
- większa ilość słupków na stacji to mniejszy koszt budowy i utrzymania pojedynczego słupka (projekt, realizacja, utrzymanie rozkłada się na większą ilość słupków)
- podejście biznesowe pt. wolimy sprzedać więcej kWh, ale taniej z niższą marżą, niż mniej kWh, ale drożej z wyższą marżą - mają większą możliwość sterowania popytem, bo mają te ładowarki zintegrowane z nawigacją
- większa skala działania i większa ilość sprzedanych kWh powoduje, że stałe koszty operacyjne rozkładają się na dużo większą ilość stacji/słupków i stanowią niewielki udział w koszcie pojedynczego kWh
 

vista-LASH-resident

Posiadacz elektryka
No konsumenci mają nadal niższe ceny. :p
Niby Tesla kupuje tylko zieloną energię? W Polsce też?
Jak oni robią takie niskie ceny w porównaniu do innych sieci ładowania? Jakiś dumping czy co?
Jeden znajomy zawsze podkreślał, że on ma super deal w Mercedesie. 1,80 PLN nieważne jaka ładowarka., byle w roamingu. Nawet Ionity gdzie normalnie jest 3,50 czy w okolice.
Superchargery chyba jadą po kosztach albo robią dumping.
Tesla kupuje tani prąd z OZE na giełdach w całej europie i potem płacą za tranzyt z miejsca produkcji do miejsca konsumpcji.
 
Top