Ładowanie na SuC oraz ceny

daniel

Señor Meme Officer
Tesla kupuje tani prąd z OZE na giełdach w całej europie i potem płacą za tranzyt z miejsca produkcji do miejsca konsumpcji.
Gdzieś to jest opisane jak to dokładniej funkcjonuje?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Tesla kupuje tani prąd z OZE na giełdach w całej europie i potem płacą za tranzyt z miejsca produkcji do miejsca konsumpcji.
transport nie jest potrzebny. wystarczy że zakupią tyle taniego prądu ile zużywają.
nie zapominajmy też że tesla nigdy nie planowała zarabiać na ładowaniu tylko umożliwiać poruszanie się
w dodatku tesla sama sobie produkuje ładowarki więc stawia je po własnych kosztach
w dodatku tesla może częściowo koszty ładowania przerzucić na ceny samochodów, zwłaszcza okresowo a marże na sprzedaży samochodów ma nadal wysoką
w dodatku wraz z otwarciem się superchargerów na auta innych producentów które będą płacić ciut więcej zyski z tego może przenieść na dalsze obniżanie ceny ładowania
 

danielm

Pionier e-mobilności
Gdzieś to jest opisane jak to dokładniej funkcjonuje?
kiedyś tesla miała umowę z orlenem na stawianie ładowarek na ich terenie, więc pewnie dokładają sie orlenowi do prądu który zużyją po takiej cenie jaką sobie wynegocjowali
ładowarki stawiane na terenie galerii handlowych też pewnie mają wynegocjowaną osobną cene za prąd bo "przyciągają klientów do galerii"
 

elektryk

Pionier e-mobilności
kiedyś tesla miała umowę z orlenem na stawianie ładowarek na ich terenie, więc pewnie dokładają sie orlenowi do prądu który zużyją po takiej cenie jaką sobie wynegocjowali
ładowarki stawiane na terenie galerii handlowych też pewnie mają wynegocjowaną osobną cene za prąd bo "przyciągają klientów do galerii"
Coś z tym przyciąganiem jest - dobrze to widać w Galerii Bonarka - 4x SuC full, a w około poparkowanych kilkanaście Tesli nie ładujących się, takie parkowanie na zasadzie "zaparkuję obok swoich" :)
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Da się kupić przejściówkę CCS-CCS "udającą" Teslę ? ;)
Słyszałem, że ponoć jest jakiś ktoś w PL (i na wschodzie też taki jest), kto ponoć za opłatą jest w stanie przerobić tak, żeby ładować się za free nawet jak nam się nie należy. Ale to dotyczyło Tesli.
 

Michal

Moderator
Słyszałem, że ponoć jest jakiś ktoś w PL (i na wschodzie też taki jest), kto ponoć za opłatą jest w stanie przerobić tak, żeby ładować się za free nawet jak nam się nie należy. Ale to dotyczyło Tesli.
Można też po prostu chodzić po ulicy i kraść ludziom portfele i w mordę dawać ;)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Można też po prostu chodzić po ulicy i kraść ludziom portfele i w mordę dawać ;)
ale jaka frajda jak ci się auto spali bo ci ktoś przerobił ładowarkę. w końcu prąd nie jest groźny więc wystarczy zastosować kombinacje 3 klawiszy i magicznie auto zacznie kraść 250KW prądu
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Można też po prostu chodzić po ulicy i kraść ludziom portfele i w mordę dawać ;)
Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem że to ponoć dosyć popularne jest wśród wschodnich sąsiadów, że mają takie przeróbki.

Jeśli to prawda to niestety blokuje nam ładowarki i dobrze by było jakoś temu przeciwdziałać.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem że to ponoć dosyć popularne jest wśród wschodnich sąsiadów, że mają takie przeróbki.

Jeśli to prawda to niestety blokuje nam ładowarki i dobrze by było jakoś temu przeciwdziałać.
nie do końca, bo oni zhackowali i samochody i ładowarki :) więc korzystają z amerykańskiego systemu. widać to było gdy wybuchła wojna i sporo ukraińców przyjechało teslami do polski i nie mogli się ładować ani na SuC ani na DC ani na AC. kiedyś czytałem artykuł że tesla otworzyła pierwszy supercharger pod moskwą. a okazało się że to zhackowany supercharger w wersji amerykańskiej który jakiś bogacz postawił sobie na swoim polu golfowym bo jezdzi teslą z usa
 
Top