Ładowanie na Suc oraz ceny

simen

Zadomawiam się
Ja dzisiaj skorzystałem w KRK w Bonarce. Też dowiedziałem się z forum :)

Miałem jednak dziwny przypadek - na 4 stanowiska 3 były zajęte. Ja podpiąłem się do czwartego - po podłączeniu komunikat "Przygotowanie do ładowania" a po kilkudziesięciu sekundach komunikat o przerwaniu ładowania. I tak w kółko. Jak zwolniło się inne stanowisko to przeparkowałem do niego i ruszyło od razu. Po chwili na to wcześniejsze stanowisko podjechał inny samochód i tam ruszyło od razu. Ciekawe zjawisko...
Mialem dokladnie taki sam przypadek wczoraj w Katowicach. 3 z 4 zajete. 1B byl wolny ale ladoanie nie wystartowalo. Jak 1A sie zwolnilo to tam ladowalem a na 1B inna tesla podjechala i bez problemu ladowala. Co ciekawe pozniej jak juz odjechalem i sprawdzalem w aplikacji to 1A bylo wylaczone.
 

daniel

Pionier e-mobilności
Nowe godziny szczytu 16:00 do 20:00. Zima idzie.

1698153763271.png
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Mialem dokladnie taki sam przypadek wczoraj w Katowicach. 3 z 4 zajete. 1B byl wolny ale ladoanie nie wystartowalo. Jak 1A sie zwolnilo to tam ladowalem a na 1B inna tesla podjechala i bez problemu ladowala. Co ciekawe pozniej jak juz odjechalem i sprawdzalem w aplikacji to 1A bylo wylaczone.
naprawiają i nie mogą naprawić.
Rozwiązanie jest proste. Jeśli nie startuje ładowanie to "resetujesz" sesję przy aucie obok i śmiga...
Mam wrażenie, że problem występuje w momencie przekroczenia jakiś wartości mocy, wtedy stanowisko obok nie startuje. Jeśli moc wykorzystywana spada poniżej poziomu X to wtedy auto obok rozpocznie ładowanie bez problemu.
Stąd przerwanie sesji obok (naciśnięcie guzika na wtyczce) powoduje, że oba auta ponownie nawiążą komunikację z ładowarką zanim się rozpędzą do prędkości powodującej problem. Ważne, że jeśli obok nie ma właściciela to należy zwrócić uwagę czy auto któremu przerwaliśmy sesję połączyło się ponownie.
Słychać klikanie styczników...
 

daniel

Pionier e-mobilności
O kurde, co jest? Kiedy ceny w Poznaniu zmieniły się na 1,60 szczyt, 1,45 poza?
Jeszcze większa taniocha, a myślałem, że na zimę będzie drożej.

Lućmierz ma 5gr taniej taniej, a Kostomłoty 5gr drożej.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Tymczasem URE: TrZeBa poDnIEsc cENy kOnsuMEnTom
 

daniel

Pionier e-mobilności
Tymczasem URE: TrZeBa poDnIEsc cENy kOnsuMEnTom
No konsumenci mają nadal niższe ceny. :p
Niby Tesla kupuje tylko zieloną energię? W Polsce też?
Jak oni robią takie niskie ceny w porównaniu do innych sieci ładowania? Jakiś dumping czy co?
Jeden znajomy zawsze podkreślał, że on ma super deal w Mercedesie. 1,80 PLN nieważne jaka ładowarka., byle w roamingu. Nawet Ionity gdzie normalnie jest 3,50 czy w okolice.
Superchargery chyba jadą po kosztach albo robią dumping.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Czy mają? Skoro mi teraz przy zamrożeniu wychodzi około 1 zł, to czy po odmrożeniu nie wyjdzie 1,5 zł?
Oczywiście, że lecą po kosztach, bo od początku pomysł na biznes Supercharger był taki, że sieć miała wychodzić na zero.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
No konsumenci mają nadal niższe ceny. :p
Niby Tesla kupuje tylko zieloną energię? W Polsce też?
Jak oni robią takie niskie ceny w porównaniu do innych sieci ładowania? Jakiś dumping czy co?
Jeden znajomy zawsze podkreślał, że on ma super deal w Mercedesie. 1,80 PLN nieważne jaka ładowarka., byle w roamingu. Nawet Ionity gdzie normalnie jest 3,50 czy w okolice.
Superchargery chyba jadą po kosztach albo robią dumping.
Kilka kwestii wg mnie:
- znacząco niższe koszty budowy stacji ładowania wynikające z podziału 1 ładowarka na 4x słupki ładowania (w tradycyjnych ładowarkach masz zazwyczaj całość w jednej "budzie"), dowodem niższych kosztów są przetargi w USA jakie ogłosili na dofinansowane ładowarki - Tesla była najtańsza z wszystkich dostawców i to z dużą różnicą
- większa ilość słupków na stacji to mniejszy koszt budowy i utrzymania pojedynczego słupka (projekt, realizacja, utrzymanie rozkłada się na większą ilość słupków)
- podejście biznesowe pt. wolimy sprzedać więcej kWh, ale taniej z niższą marżą, niż mniej kWh, ale drożej z wyższą marżą - mają większą możliwość sterowania popytem, bo mają te ładowarki zintegrowane z nawigacją
- większa skala działania i większa ilość sprzedanych kWh powoduje, że stałe koszty operacyjne rozkładają się na dużo większą ilość stacji/słupków i stanowią niewielki udział w koszcie pojedynczego kWh
 
No konsumenci mają nadal niższe ceny. :p
Niby Tesla kupuje tylko zieloną energię? W Polsce też?
Jak oni robią takie niskie ceny w porównaniu do innych sieci ładowania? Jakiś dumping czy co?
Jeden znajomy zawsze podkreślał, że on ma super deal w Mercedesie. 1,80 PLN nieważne jaka ładowarka., byle w roamingu. Nawet Ionity gdzie normalnie jest 3,50 czy w okolice.
Superchargery chyba jadą po kosztach albo robią dumping.
Tesla kupuje tani prąd z OZE na giełdach w całej europie i potem płacą za tranzyt z miejsca produkcji do miejsca konsumpcji.
 

daniel

Pionier e-mobilności
Tesla kupuje tani prąd z OZE na giełdach w całej europie i potem płacą za tranzyt z miejsca produkcji do miejsca konsumpcji.
Gdzieś to jest opisane jak to dokładniej funkcjonuje?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Tesla kupuje tani prąd z OZE na giełdach w całej europie i potem płacą za tranzyt z miejsca produkcji do miejsca konsumpcji.
transport nie jest potrzebny. wystarczy że zakupią tyle taniego prądu ile zużywają.
nie zapominajmy też że tesla nigdy nie planowała zarabiać na ładowaniu tylko umożliwiać poruszanie się
w dodatku tesla sama sobie produkuje ładowarki więc stawia je po własnych kosztach
w dodatku tesla może częściowo koszty ładowania przerzucić na ceny samochodów, zwłaszcza okresowo a marże na sprzedaży samochodów ma nadal wysoką
w dodatku wraz z otwarciem się superchargerów na auta innych producentów które będą płacić ciut więcej zyski z tego może przenieść na dalsze obniżanie ceny ładowania
 

danielm

Pionier e-mobilności
Gdzieś to jest opisane jak to dokładniej funkcjonuje?
kiedyś tesla miała umowę z orlenem na stawianie ładowarek na ich terenie, więc pewnie dokładają sie orlenowi do prądu który zużyją po takiej cenie jaką sobie wynegocjowali
ładowarki stawiane na terenie galerii handlowych też pewnie mają wynegocjowaną osobną cene za prąd bo "przyciągają klientów do galerii"
 

elektryk

Pionier e-mobilności
kiedyś tesla miała umowę z orlenem na stawianie ładowarek na ich terenie, więc pewnie dokładają sie orlenowi do prądu który zużyją po takiej cenie jaką sobie wynegocjowali
ładowarki stawiane na terenie galerii handlowych też pewnie mają wynegocjowaną osobną cene za prąd bo "przyciągają klientów do galerii"
Coś z tym przyciąganiem jest - dobrze to widać w Galerii Bonarka - 4x SuC full, a w około poparkowanych kilkanaście Tesli nie ładujących się, takie parkowanie na zasadzie "zaparkuję obok swoich" :)
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Da się kupić przejściówkę CCS-CCS "udającą" Teslę ? ;)
Słyszałem, że ponoć jest jakiś ktoś w PL (i na wschodzie też taki jest), kto ponoć za opłatą jest w stanie przerobić tak, żeby ładować się za free nawet jak nam się nie należy. Ale to dotyczyło Tesli.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Słyszałem, że ponoć jest jakiś ktoś w PL (i na wschodzie też taki jest), kto ponoć za opłatą jest w stanie przerobić tak, żeby ładować się za free nawet jak nam się nie należy. Ale to dotyczyło Tesli.
Można też po prostu chodzić po ulicy i kraść ludziom portfele i w mordę dawać ;)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Można też po prostu chodzić po ulicy i kraść ludziom portfele i w mordę dawać ;)
ale jaka frajda jak ci się auto spali bo ci ktoś przerobił ładowarkę. w końcu prąd nie jest groźny więc wystarczy zastosować kombinacje 3 klawiszy i magicznie auto zacznie kraść 250KW prądu
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Można też po prostu chodzić po ulicy i kraść ludziom portfele i w mordę dawać ;)
Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem że to ponoć dosyć popularne jest wśród wschodnich sąsiadów, że mają takie przeróbki.

Jeśli to prawda to niestety blokuje nam ładowarki i dobrze by było jakoś temu przeciwdziałać.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem że to ponoć dosyć popularne jest wśród wschodnich sąsiadów, że mają takie przeróbki.

Jeśli to prawda to niestety blokuje nam ładowarki i dobrze by było jakoś temu przeciwdziałać.
nie do końca, bo oni zhackowali i samochody i ładowarki :) więc korzystają z amerykańskiego systemu. widać to było gdy wybuchła wojna i sporo ukraińców przyjechało teslami do polski i nie mogli się ładować ani na SuC ani na DC ani na AC. kiedyś czytałem artykuł że tesla otworzyła pierwszy supercharger pod moskwą. a okazało się że to zhackowany supercharger w wersji amerykańskiej który jakiś bogacz postawił sobie na swoim polu golfowym bo jezdzi teslą z usa
 
Top