Ładowanie w garażu

Michal

Moderator
No to ja, jak już buraczek nie czyta moich wypowiedzi, napiszę kolejne powody, dlaczego ja ładuje niżej (obecnie zwykle do 50-60%).
Mam na dachu PV i w związku z tym lubię mieć górny bufor jeśli mocno świeci słońce i mieć możliwość doładowania tych dodatkowych 20-40% nawet jak danego dnia nigdzie się nie wybieram.
Ponadto mając starą chemię Panasonic lepiej dbać o baterię za mocno i u mnie to skutkuje degradacją 2% ;)
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Generalnie "każdy orze jak może", ale w rozsądnych granicach trzymając się uniwersalnej zasady wyznaczonej przez suwaczek, tweeta i dyskusje oraz badania plus doświadczenie . Tz nie schodzimy do zera nie ładujemy do pełna jak nas do tego nie zmuszą okoliczności. A reszta w granicach jw. i w własnych potrzeb ( komunizm ev).
Styl, życia i okoliczności dodatkowo wymuszają zachowania. A do tego rodzaj, pojemność baterii i to że wszystko nie jest stabilne.
Np Leaf po 5 latach ma ubytek ok 7 %? I to różnie pokazuje między 5 a 8%
Trójka 4 letnia, tu kompletnie nie da się zmierzyć bo kombinują pewnie z buforem i były odgórne zmiany pojemności, np, dali 4 % zasięgu po roku. Tym samym na oko oceniam iż to strata do 4%
X półroczny pokazuje w SEXY buttons od 2,5, do 3,7% degradacji
A szczerze nie ma to żadnego praktycznego znaczenia i np ja piszę o tym nie z powodu że mnie to interesuje a tylko aby potwierdzić, to co mówiono iż baterii nie trzeba wymieniać co kilka lat.
Nyland katował swoją PERFORMENS Trójkę i tam mu trochę zżarło pojemności. Ale jak wiemy to przyczyną jest najczęściej temperatura. I On dając do, 100% po jeździe i DC, też to podejrzewał.
 

camel

Posiadacz elektryka
Tweet 2018 niemal historyczny ! I propagandowy ale tak też można, jest nieoptymalne ale dopuszczalne


To gadanie Muska z dawnych czasów . Ustalono, że przedział 20-60 max 70 jest najbardziej " życiodajny dla baterii" daje najwięcej cykli. Owszem to kwestia pogodzenia wygody i możliwości oraz stylu korzystania. Ale 60 - 70% daje się lubić najbardziej!! , tak jak nie schodzenie poniżej 20% Ale wiadomo robi się różnie w różnych sytuacjach. Optimum to trzymanie w ok 60% a kablu. Takie są aktualne trendy i konkluzje.
Ten temat był wałkowany wielokrotnie i tu i na różnych forach. Rodzi spory i dyskusje. Ja lubię 60-70, ale nie zawsze mogę to robić, co lubię. A lubię, gdyż to jest optymalne przy okazji. Tak to jest na dzień dzisiejszy. Ale pamiętam obliczanie 10-90 jako dające najdłuższy dystans itp..
Akurat mi to wisi bo auta zmieniam m/w co 4ry lata, niemniej nie należy katiwać baterii za często ładując do stówy i schodzić za nisko np poniżej tychb20%, a DC używać tylko z konieczności lub dla wygody. Kwestia też jaki zasięg ma dana Tesla, czy inne auto i ile jeździmy dziennie. Tak też ładujemy.
Ja lubię 60cm i w tali i 60 % baterii
Tweet stary fakt, ale chyba się nie zestarzał zbytnio. IMO Elon powiedział jasno, że 80% to optymalna wartość, poniżej tego nie ma większego sensu (potwierdza to też Zachar sugerując przebieg jak dla taksówkarzy na starych mercedesach, gdzie predzej wynienia nam baterie albo posypie sie co innego), a 90% "też jest ok" odczytuje jako "jednak lepiej bliżej 80" :)
Aktualna podziałka do 90% na daily ride potwierdza ze tweet is still alive.

Wiadomo, potrzeby i poglądy kazdy ma inne i to wszystko jest zrozumiałe, mnie interesowało czy te 90% jest "bezpieczne".
Robię automatyzacje gdzie w zależności od nasłonecznienia będę sterował limitem ładowania.

Na koniec, takiej merytorycznej dyskusji bym sobie i innym życzył na tym forum, bez pouczania i uwag i obrażania innych jak jakis Michal.

Piona
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak pisałem Muska bierzemy z przymrużeniem oka, bo chłop, może jest i szczery ale też prowadzi biznes..
Bardziej bym polegał, na niezależnych źródłach i te są niejednoznaczne. Niemniej jw róbta co chceta ale z rozsądkiem a ten ma swoje granice i te są od ok 20% do 90 im bliżej środka tym lepiej, ale może bardziej upierdliwe?
Sporadycznie i z konieczności itd skoro jest skala od zera do stu to też można. Bo gdyby nie, to by tej możliwości nam nie dano. Zresztą pojawia się stosowny komunikat gdy naginamy te najbardziej akceptowalne zasady
 

Maruda

Zadomawiam się
A czy używa ktoś z Was aplikacji Wall Monitor. Tam jest licznik pobranej Energi przez Wall i on chyba coś złe liczy... w trakcie ładowania wszystko się zgadza z autem ale jak kabel odłączony od auta i przez 5 dni wyszło że Wall pobrał 8 kW... To że energia pobrana w czasie ładowania niekoniecznie się zgadza ze wskazaniem co przyjął samochód jest OK (straty) ale w trybie czuwania to chyba jakiś błąd?? Tesla w swojej aplikacji raportuje że pobrała od nowości 302 kWh a aplikacja Wall Monitor że 450 kWh. (używam jej od tygodnia dopiero) Ale to że Wall Connector pobiera 1,5 kWh na czuwaniu dziennie (auto odłączone) to chyba błąd?
 
Last edited:

pmlody

Pionier e-mobilności
Generalnie jest (był) błąd w fw wall connectora i potrafił dane z kosmosu podawać jako total energy. W mojej apce (stopka) jest info o tym, przy polu Całkowita pobrana energia ;)
 

Michacy

Zadomawiam się
Mam pytanie do osób które maja zainstalowany Wall Connector pod 3 fazy. Zalogowałem się przez przeglądarkę i są tam u góry wypisane napięcia, ale w moim przypadku mam tylko dane dotyczące 1 fazy L1, to jest ok i też tak macie, czy może powinny tam być wypisane wszystkie fazy?
 
Top