Ładowanie w garażu

KrzysztofFly

Moderator
Ja, na razie jadę na tej ładowarce z zestawu a przed zakupem samochodu to byłem pewny na 100%, że bez Wallbox-a to nie da rady.
Ja kupując ponad rok temu e-C4 wiedziałem od razu, że nie podołam na EVSE (10A) dołączonym do samochodu, przy standardowej codziennej eksploatacji (ok 100km) to jeszcze by się dało, jednak doładowanie samochodu po dłuższej trasie było mordęgą. Jako, że na pokładzie mam ładowarkę 1F/7,4kW, na szybko zakupiłem takie urządzenie z regulacją mocy (po drodze jeszcze załatwiałem zmianę na zabezpieczenie 40A bo miałem 25A, a także taryfę nocną). To rozwiązanie pozwoliło już bez problemu doładowywać samochód, nawet przed zmianą bezpiecznika. Dodatkowo zakupiłem jeszcze Wallboxa 22kW, z obsługą aplikacją (regulacja mocy, harmonogram ładowania, gdyż e-C4 nie ma odpowiednich funkcji). Obecnie od roku EVSE 7,4kW jeździ w samochodzie i w sumie nigdy poza domem nie było użyte, no ale awaryjnie jest ;).
Obecnie w garażu mam dwa Wallboxy i przy posiadaniu dwóch elektryków daje to pełen komfort użytkowania.
 

LetsGo

Nowy na Forum
Dokładnie od środy mam auto. Ładowarkę od stycznia (myślałem, że auto w dwa tygodnie dostanę 😭). Mam Juice Booster 3 air EU travel kit. Bardzo porządna ładowarka.
W komplecie gniazdo schuko, siła mała i duża. Wszystko super wykonane. Dostęp do apki ze statystykami. Liczy zużycie i koszty. Sama mierzy jak może obciążyć dane gniazdo także nie wywalasz korków gdzieś gdzie nie wiesz jakie zabezpieczenie. Droga jak …. Ale warta swojej ceny.
A jak długi jest ten kabel w sumie? Nie mogę się doszukać tej informacji na stronie producenta. Przy JB2 to opisują, przy JB3 brak tego wpisu.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
A jak długi jest ten kabel w sumie? Nie mogę się doszukać tej informacji na stronie producenta. Przy JB2 to opisują, przy JB3 brak tego wpisu.
Sama ładowarka ma niestety krótki kabel, około 3,7 m. Dokupiłem 10. Przy domu starcza krótki ale na zapas wolę ten dłuższy.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Ja właśnie zamontowałem Wall Connector'a, instalacja prosta, wizyta w Brikomanie, kabel 5 żyłowy OWY, 4mm2, końcóweczki kabli, męski konektor do złącza 3fazowego 32A, trzy wywiercone otwory w ścianie (w zestawie brak tylko koszulek rozporowych do wkrętów + przyda się otwornica, do wywiercenia dziury w gumo/plastiku na kabel wchodzący, na zdjęciu widać dodatkowy wkręt - nie potrzebny, ale kabel swoje waży). U mnie przyłącze jest 20A, bezpieczniki przy złączu 3f są 16A.

Ładuje 16A, 3f, 11kW.

Nie byłem przekonany co do długości przewodu - po co mi taki długi? Ale samochodem wjeżdżam zawsze tyłem, ładowarkę mam na wysokości zderzaka, więc jak jest zaparkowany to nie trzeba rozwijać kabla, sam kabel sięga bez problemu na zewnątrz, 1m za bramę garażu i bez problemu mogę ładować też na zewnątrz - już się przydał, gdy w garażu nie było miejsca na zaparkowanie, a potrzebne było ładowanie - no i dla ewentualnych gości.

Nie chciałem montować w połowie garażu, bo bym codziennie zawadzał o tą ładowarkę, mam bardzo wąski garaż.

Kompatybilność perfekcyjna, instrukcja jest bardzo jasna, elegancko wygląda w zagraconym garażu :)

1686673526075.jpeg
1686673538532.jpeg
 
Top