Ładowanie w hotelach - nieśmieszny żart

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Próbowałem kiedyś ładować się w hotelu leśnym w Radocynie. Hotel świeżo po remoncie, jestem pewien że remont kosztował sporo ale robione przez znajomych królika. Bylo jedno gniazdko na zewnątrz i się tam podłączyłem uzyskawszy zgodę, niestety po chwili ładowanie się przerwało, bo wywaliło zabezpieczenie. Spróbowaliśmy drugi raz i pani z kuchni przybiegła że nie będzie śniadania. Zjedliśmy to śniadanie.
Pewnie to gniazdko było do zasilania światełek na choince :)
Dali cienkie przewody po taniości, więc i zabezpieczenie adekwatne.
Ktoś kto udzielił zgody na ładowanie BEV, nie wiedział co czyni ;)
 

daniel

Señor Meme Officer
Pewnie to gniazdko było do zasilania światełek na choince :)
Dali cienkie przewody po taniości, więc i zabezpieczenie adekwatne.
Ktoś kto udzielił zgody na ładowanie BEV, nie wiedział co czyni ;)
I kuchnia na tym samym bezpieczniku i w obwodzie z cienkimi kablami?
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
I kuchnia na tym samym bezpieczniku i w obwodzie z cienkimi kablami?
Jaki majster, taka robota ;) Przecież to znajomi królika robili.
A może większość kuchni chodziła na tym samym obwodzie co to gniazdko na zewnątrz, bo tak było najbliżej pociągnąć kable, i się nazbierało Amperów...
Dużo nie trzeba: czajnik + mikrofala + ładownie 10 A i można zacząć odliczać czas stoperem :)
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Generalnie na ten problem jest proste rozwiązanie, jadąc gdzieś trzeba się dowiedzieć czy pasują nam warunki pobytu, w tym ładowanie EV.
Tak jak sprawdzamy czy w hotelu nie ma problemów w windami, pokojami, parkingiem, tak samo można sprawdzić jak podchodzą do ładowania EV i wybierać to co nam pasuje.
Taaaa, zawsze sprawdzam przed czy w hotelu nie ma problemu z windami oraz czy recepcjoniście nie śmierdzi z buzi. Dzwonię i pytam!!
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dobra, on był tam gościem w sumie. Ja patrzę z perspektywy kogoś spoza.
To źle patrzysz. To była oferta dla gości hotelowych. Z tego co rozumiem to o tym jest ten wątek. Nie o hotelach z których można skorzystać jako ładowarki, tylko o hotelach w których nocujemy, a przy okazji możemy się naładować.
 

daniel

Señor Meme Officer
To źle patrzysz. To była oferta dla gości hotelowych. Z tego co rozumiem to o tym jest ten wątek. Nie o hotelach z których można skorzystać jako ładowarki, tylko o hotelach w których nocujemy, a przy okazji możemy się naładować.
No to nadal jest kilka kwestii.
70 zł za ładowanie. Po pierwsze ryczałt czyli sprzedawanie mąki w workach po 20 kg. Odcinają sobie klientów, którzy chcą załadować mniej. Jeśli nie liczą od kW to mogliby chociaż od czasu. Wiadomo, że i tak idzie max 11 kw, więc jest proporcjonalne, a zegarek każdy ma.
Obok jest AC za 1,8. Brak świadomości tego co się dzieje dookoła. Po co marnowali pieniądze na ładowarkę jak nie są konkurencyjni.
Z tego co mi się obiło o uszy to 200 zł za ładowanie w Porsche jest po to, żeby plebs nie zajmował ładowarki właścicielom Porsche, którzy ładują się w normalnej cenie albo nie wiem czy nie za darmo. Niby ładowarka jest dla wszystkich (może jakaś dotacja?), ale nie do końca.
 

vwir

Pionier e-mobilności
70 zł za ładowanie. Po pierwsze ryczałt czyli sprzedawanie mąki w workach po 20 kg. Odcinają sobie klientów, którzy chcą załadować mniej. Jeśli nie liczą od kW to mogliby chociaż od czasu. Wiadomo, że i tak idzie max 11 kw, więc jest proporcjonalne, a zegarek każdy ma.
Jeśli potrzebujesz mniej niż 20kWh to na ch... w ogóle zawracasz głowę. Przecież to oznacza, że masz przynajmniej z 60-70% baterii. O ile nie jedziesz leafem I.

Obok jest AC za 1,8
No zajebiście. Mam do naładowania 50-60kWh i co mi lepiej wyjdzie: 1,8pln za kWh czy 70 za sesję? No niech to ja policzę, bo to bardzo trudna matematyka...

Po co marnowali pieniądze na ładowarkę jak nie są konkurencyjni.
Kto napisał, że oni w ogóle zainwestowali w jakąkolwiek ładowarkę? Może to po prostu gniazdo trójfazowe albo 230V? No i są ultra-konkurencyjni. Prąd praktycznie po kosztach.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Zasadniczo to lubię jak w ofercie hotelu jest ładowarka i przeważnie nigdy za ładowanie nie musiałem płacić choć czasem trzeba się było mocno napocić. Będąc w Hiszpanii wybraliśmy sobie hotel Senator w Huelva, jedyne co powodowało pewien niepokój to opisy gości jak ciężko do tego garażu wjechać. Przyznam że rzeczywistość mnie przerosłan ale chęċ podpięcia się do auta zwyciężyła, mocno się spociłem podczas wjazdu i wyjazdu. na drugim biegunie hotel w Bania Luka chyba Courtyard gdzie do garażu podziemnego prowadziła winda a tam kilka ładowarek w cenie hotelu. Jedynie będąc w Brescia skorzystałem z parkingu podziemnego który był płatny 5 EUR ale ładowanie było już bezpłatne. Można było parkować przed hotelem ale tam nie było ładowarki. Jak widać modele biznesowe są różne, co mnie denerwuje w naszym kraju że hotel dogaduje się z operatorem ładowarek i stawiają mu ładowarkę na płatnym parkingu. W Czechach spaliśmy przy autostradzie parking był bezpłatny ale byla ładowarka jakiejś sieci dzięki temu mogłem się podpiąc pod AC aby rano wyjechać z pełną baterią . Reasumując albo ładowarka jest tylko dla gości hotelowych i jak hotel bierze za parking a ludzie chcą korzystać płacąc za ładowanie to taka polityka hotelu ale umieszczanie tej informacji na zewnątrz jako publiczne ładowanie, jest moim zdaniem, niestosowne. W Szwajcarii w Andermatt szukałem prądu bo na polu namiotowym nie było opcji. Przed najdroższym hotelem była ładowarka AC ale niestety zajęta. Poszedłem do recepcji zapytać o możliwość ładowania, nie byłoby problemu gdyby nie była zajęta i była ona niejako gratisowa, parking przed hotelem też. Była tez druga opcja parking podziemny ale tam tylko dla gości hotelowych. Znalazłem w zespole apartamentowców na podziemnym parkingu publicznym gdzie były płatne ładowarki. Z oszczędności po załadowaniu auta o godzinie 12 w nocy wyjechaliśmy z tego parkingu aby postawić auto przy namiocie.
 

daniel

Señor Meme Officer
Jeśli potrzebujesz mniej niż 20kWh to na ch... w ogóle zawracasz głowę. Przecież to oznacza, że masz przynajmniej z 60-70% baterii. O ile nie jedziesz leafem I.
Bo rano chcę wyjechać ze 100%. Jak się traktuje klientów jak w mięsnym w PRLu to nic dziwnego, że ładowarki stoją puste.
No zajebiście. Mam do naładowania 50-60kWh i co mi lepiej wyjdzie: 1,8pln za kWh czy 70 za sesję? No niech to ja policzę, bo to bardzo trudna matematyka...
J/w.
Kto napisał, że oni w ogóle zainwestowali w jakąkolwiek ładowarkę? Może to po prostu gniazdo trójfazowe albo 230V? No i są ultra-konkurencyjni. Prąd praktycznie po kosztach.
Ciągle powtarzasz "o tym jest ten wątek", a jak przychodzi do tego dokładnie o czym ten wątek jest to nagle nie wiesz.

1066824.jpg


BTW zmienili cenę 50 zl za ładowanie, a na słupku obok jest już 1,97. Teraz to już jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna oferta.
 

vwir

Pionier e-mobilności
BTW zmienili cenę 50 zl za ładowanie, a na słupku obok jest już 1,97. Teraz to już jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna oferta.
A to już nagle nie chcesz wyjechać z baterią naładowaną na 100%? Ale przecież jak potrzebujesz doładować 2kWh to straszna drożyzna!!!oneoneone

Ciągle powtarzasz "o tym jest ten wątek", a jak przychodzi do tego dokładnie o czym ten wątek jest to nagle nie wiesz.
No i nadal uważam, że pisanie o tym że chciałeś traktować hotel w którym nie nocujesz jako ładowarka nie jest tym o czym jest ten wątek. Nie wiem o co Ci chodzi.
 
Top