Ładowanie z gniazda trójfazowego

kofek111

Nowy na Forum
Wallbox 22kW to jedna z najlepszych opcji, bo każde auto będzie się ładowało z maksymalną prędkością. Zarówno te z jednofazową ładowarką 7kW jak i te z trójfazową ładowarką 11kW. Ma tylko jeden minus: czy Twoja instalacja jest na to gotowa? Masz wystarczająco duże przyłącze i zabezpieczenie przedlicznikowe minimum 40A?
Dla pewności, jeśli auto mam zamówione z modułem ładowania 7,4 kW to mogę ładować Wallbox 22kW? Czy tylko do 7,4 kW?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Wallbox 22kW będzie ładował taki samochód przy użyciu 1 fazy z mocą 7,4 KW. Pytanie czy masz przyłącze i instalację pozwalające na obciążenie ładowarką 32A bo to wciąż nie jest standard w Polsce.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Dla pewności, jeśli auto mam zamówione z modułem ładowania 7,4 kW to mogę ładować Wallbox 22kW? Czy tylko do 7,4 kW?
Wallbox czy EVSE dopasuje moc ładowania do maksymalnej dostępnej w aucie. Czyli możesz się spokojnie podłączyć pod Wallbox-a o mocy 22kW, urządzenie ustawi moc ładowania na 7,4kW. Natomiast jeśli w przyszłości podłączysz pod tego samego Wallbox-a auto z mocniejszą ładowarką pokładową, np. 11kW, wówczas ładowanie będzie się odbywać z mocą 11kW. Dlatego, jak wcześniej napisał @vwir jest to optymalne rozwiązanie, bo nie ogranicza Cię na przyszłość. Nie należy się bać podłączania pod mocniejsze Wallbox-y / EVSE. Zasada jest podobna jak z ładowaniem telefonu komórkowego - ładowarka może być mocniejsza bo i tak parametry ładowania dopasują się do możliwości urządzenia.
 

daniel

Señor Meme Officer
Zapraszam do obejrzenia tego filmu: Electric car chargers aren't chargers at all – EVSE Explained
"EVSE to tylko fikuśne włączniki takie jak do światła."


Więcej filmów z tej serii w tym temacie:
 

Jacek_Do

Zadomawiam się
Obiło mi się o uszy że są ładowarki które potrafią z dwóch faz ładować z prędkością 7,4kWh.
Zapytajcie Michała z "na prąd po Polsce" chyba w któryś odcinku na youtube coś takiego pokazywał.
 

daniel

Señor Meme Officer
Obiło mi się o uszy że są ładowarki które potrafią z dwóch faz ładować z prędkością 7,4kWh.
Zapytajcie Michała z "na prąd po Polsce" chyba w któryś odcinku na youtube coś takiego pokazywał.
Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś miał dwie fazy. Raczej ma się jedną albo trzy. Mocniejsze EVSE może ładować z mniejszymi mocami. To samochód decyduje ile pociągnie. EVSE daje znać samochodowi jakie są możliwości, żeby nie spalić chaty.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Obiło mi się o uszy że są ładowarki które potrafią z dwóch faz ładować z prędkością 7,4kWh.
Zapytajcie Michała z "na prąd po Polsce" chyba w któryś odcinku na youtube coś takiego pokazywał.
Tak, jest taki wynalazek i to naszej rodzimej produkcji: https://shop.evtun.com/produkt/accelev-v2-6kw-2-phase/?lang=pl

Wtedy samochód z jednofazową ładowarką możesz ładować z mocą 6kW nawet jeśli masz słabe przyłącze. Przy czym koszt jest tak wysoki, że jeśli tylko masz możliwość to taniej wychodzi zwykły wallbox 22kW i zwiększenie mocy przyłącza do 23kW.

Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś miał dwie fazy. Raczej ma się jedną albo trzy.
Jak najbardziej istnieją samochody z dwufazowymi ładowarkami. Głównie z koncernu VW.
 

Najnowsze dyskusje

Top