Ładowarka przy hotelu

Robsonics

Posiadacz elektryka

zlp

Pionier e-mobilności
Nie ponosi. W większych hotelach liczy się nawet koszt sałaty i ogórka do śniadania, a co dopiero koszt większego przyłącza, które zamiast zysków będzie generować dodatkowe straty.
 

daniel

Señor Meme Officer
Dodatkowe 11kW, to dodatkowe 6 tys zł rocznie.
co setny gość ma samochód elektryczny (1%),
To czy potrzebujemy w takim razie 11kW? Może lepiej zamiast tego zrobić zwykłe gniazdo 230V i ładować max 3 kW. To już tylko 2000 rocznie. Do tego dajemy powód gościom, żeby zatrzymali się na dłużej niż jeden dzień. Takie gniazdo z kluczykiem zrobi się niższym kosztem niż wallbox.

Myślę, że spokojnie zamiast połowy gości mógłbyś założyć, że 80-90%, a może więcej gości z elektrykiem będzie się ładować jeśli cena będzie konkurencyjna w stosunku do ładowarek w okolicy. Tylko taki co może obrócić na swoim prądzie tego nie zrobi, a jaki jest sens nocować w hotelu jeśli da radę wrócić do domu.
To już by dało ~1800 załadowanych kWh.

No i nie wierzę, że moc jest tak wycyrklowana, że przez całą dobę jest równa umownej. Musisz mieć jakiś margines błędu. Skoro jest inwestycja w przekaźniki priorytetowe to i gniazda można włączać i wyłączać.
 

zlp

Pionier e-mobilności
No to wychodzi na to że na DC powinno z 6zł ładowanie kosztować, a taka Tesla to już w ogóle charytatywnie prąd rozdaje... :unsure:
Tesla i inne ładowarki to inna skala. Specjalne umowy, własne transformatory itp. To dla hotelarza ani dostępne, ani opłacalne.
 

zlp

Pionier e-mobilności
To czy potrzebujemy w takim razie 11kW? Może lepiej zamiast tego zrobić zwykłe gniazdo 230V i ładować max 3 kW. To już tylko 2000 rocznie. Do tego dajemy powód gościom, żeby zatrzymali się na dłużej niż jeden dzień. Takie gniazdo z kluczykiem zrobi się niższym kosztem niż wallbox.
Z tym się zgodzę. 3 KW da się wygospodarować bez dodatkowych kosztów. I na podratowanie może wystarczy.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Z tym się zgodzę. 3 KW da się wygospodarować bez dodatkowych kosztów. I na podratowanie może wystarczy.
Ale dokładnie o tym piszemy. Słupki nie muszą mieć 11kW. Minimum jakie przewiduje standard to 1.4kW a moc może być regulowana wg tego jaką nadwyżkę w danej chwili ma lokalizacja. Nikt nie oczekuje szybkiego ładowania pod słupkiem gdzie zostawia samochód na noc.
 

daniel

Señor Meme Officer
Z tym się zgodzę. 3 KW da się wygospodarować bez dodatkowych kosztów. I na podratowanie może wystarczy.
Podratowanie? Pojechałem na tydzień do Szklarskiej i zupełnie wystarczyło. Jeszcze na powrót do domu bym się naładował, ale było za darmo i nie chciałem nadużywać gościnności. Takie gniazdko to jak dar niebios.

Jak założysz jedno gniazdo i zaczną się elektryki zjeżdżać to jeszcze się okaże, że braknie i musisz drugie założyć. :p

A tak w ogóle to cieszę się, że w końcu zaczęliśmy rozmawiać o konkretnych liczbach, a nie tylko machać rękami w powietrzu i wyobrażać sobie o czym mówimy.

Teraz to trzeba rozesłać po hotelach. "Drogi hotelarzu, jeśli chcesz założyć punkt ładowania EV, to nie rób tego. Zamiast tego - zrób to."
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Tesla i inne ładowarki to inna skala. Specjalne umowy, własne transformatory itp. To dla hotelarza ani dostępne, ani opłacalne.
Duży hotel myślę że spokojnie jest w stanie sporo z ceną podziałać. Na majówkę ładowałem się w hotelu za friko, mieli 4x11kw wallboxy zwykłe schneidery.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
@Robur82 myśli, że taryfa C11 obsłuży hotel z ładowarką. Niestety nie obsłuży. A koszty stałe taryfy C21 są 3 razy większe.
W taryfach przemysłowych cena energii to tylko część kosztów.
Poniżej faktura z taryfą C22A. Zużycie prądu 0kWh (prosument)
View attachment 25432
koszty stałe 3 razy większe, w stosunku do 6ciu razy większego zużycia energi, więc jak zsumujesz te koszty stałe 3347brutto i podzielisz przez ilośc zużytych kwh w tym miesiącu, pewnie da ze 25g kwh. Obecnie cenę energi wraz przesyłem dla sorogo odbiorcy idzie wynegocjować na poziomie 1,1-1,3 brutto + te stałę opłaty, =max 1,6brutto. Chyba że masz grubo za dużo zamówione mocy w stosunku do zużycia, ale to już problem teggo co ma megalomanię w głowię.
Jak kolega wyżej pisał, w szczytowym okresie doby/tygodnia na 3-4 godziny można ograniczyc albo nawet odłączyć prąd dla ładowarek.
 

zlp

Pionier e-mobilności
koszty stałe 3 razy większe, w stosunku do 6ciu razy większego zużycia energi
Potrafisz to jakoś uzasadnić czy wytłumaczyć, czy to tylko Twoje osobiste przypuszczenia?
Fajnie rozmawiać o konkretach, a nie o "wydaje mi się".
Bo moim zdaniem nie da się kupić dodatkowego kW mocy i wykorzystać go 6 razy bardziej niż te już kupione.
 
Top