Orlenowi to akurat na rękę bo marże na paliwach płynnych ma ogromne. A reszta operatorów na razie zarabia na stawianiu ładowarek a nie na sprzedaży prądu. Polski rynek jest tak mały że to jeszcze potrwa jakiś czas. Tesla sprzedaje na takich samych zasadach jak inni, a że bez marży lub poniżej kosztów to już ich model biznesowy.Coś czuję że niedługo się wezmą za Teslę i znajdą sposób żeby ich zmusić do podwyższenia cen ładowania bo robią konkurencję jeździe na benzynie.
Tesla na pewno zarabia najwięcej na samych samochodach. Obecnie jeśli dobrze kojarzę to jest około 20% marży. Na prądzie zarabiają około 10%.TESLA na ładowaniu zarabia - nie rozumiem jak można tego nie widzieć
tylko nie zarabia 40 % marży a 10 pewno max 15 % - im to wystarczy inni muszą mieć więcej więcej więcej ...
zobaczcie w całej europie ładowania na SuC jest tańsze niż na innych komercyjnych
To czemu wyżej piszesz ze bez marzy sprzedaje lub poniżej kosztów ????Tesla na pewno zarabia najwięcej na samych samochodach. Obecnie jeśli dobrze kojarzę to jest około 20% marży. Na prądzie zarabiają około 10%.
![]()
Tesla: Supercharging Revenues, But At What Cost? (NASDAQ:TSLA)
Tesla struck deals with GM and Ford to use its supercharger network. Profits from this deal could be huge, but TSLA pays a hidden cost. Click here to read my view.seekingalpha.com
Tylko w KrakowieGO+GoAuto to świetnia sieć stacji ładowania.
Oczywiście są minusy, o których redaktor nawet cały artykuł ostatnio skrobnął na głównej.
Ta firma oprócz świetnych cen to ma rewelacyjną gęstość stacji i to jest kolejny wielki plus.
Oczywiście piszę z punktu widzenia jednego miasta Kraków. Jeśli ktoś na codzień potrzebuje stacji w jednym tym konkretnym mieście to rzekłbym, że Go+GoAuto jest liderem. Żadne tam Biedronki, Lidle czy inne markety nie mają startu. I tu rację ma @elektryk
Z puntu widzenia jazdy w trasę, racja u @vwir
View attachment 12783
Niedawno ktoś zwrócił sie do mnie o opinię. Mówił, że mieszka w bloku, planuje głównie jazdę po mieście i nie ma gniazdka, ale ten ktoś mówił że w grę wchodzi ładowanie na mieście w trakcie zakupów przy marketach. I pytał się czy brać elektryka. Powiedziałem mu jeszcze o Go+. Jakże był szczęśliwy gdy sie przyjrzał mapce i cenom.
BTW. polecam też wpaść do Go+Auto w Modlniczce.
Jest tam wyjątkowe miejsce dla motoryzacji - dostępna do zwiedzania piękna prywatna kolekcja samochodów, które startowały w wielu rajdach
Może i coś zarabiają, ale czemu w takim razie gdy nie-Tesla podjedzie na ładowarkę Tesli to ma inne warunki niż Tesla? Może jednak nie są to tak cudowne zarobki i muszą sobie trochę nadrobić, żeby im się to spinało?Tesla na pewno zarabia najwięcej na samych samochodach. Obecnie jeśli dobrze kojarzę to jest około 20% marży. Na prądzie zarabiają około 10%.
![]()
Tesla: Supercharging Revenues, But At What Cost? (NASDAQ:TSLA)
Tesla struck deals with GM and Ford to use its supercharger network. Profits from this deal could be huge, but TSLA pays a hidden cost. Click here to read my view.seekingalpha.com
Ale przecież on pisze, że nie chce pod lidlami żadnych Go+Eauto, tylko żeby to Lidl zarządzął swoją ładowarką...Żadne tam Biedronki, Lidle czy inne markety nie mają startu. I tu rację ma @elektryk
Z puntu widzenia jazdy w trasę, racja u @vwir
Dlatego wracając do dyskusji - wolę mieć Lidla z ceną ładowania 0,89 zł/kWh bez żadnych zabaw w kupony w godzinach otwarcia marketu, niż ten sam sklep 24/7 dużo drożej.
Głupie pytanie - chodzi im o to aby promować swoją markę a nie inne samochodyMoże i coś zarabiają, ale czemu w takim razie gdy nie-Tesla podjedzie na ładowarkę Tesli to ma inne warunki niż Tesla? Może jednak nie są to tak cudowne zarobki i muszą sobie trochę nadrobić, żeby im się to spinało?