Lidl, Kaufland, Biedronka...

vwir

Pionier e-mobilności
Na PowerDot masz AC za 1,91. Nadal taniej niż Orlen, GW, Noxo, a jedynie Go+Eauto jest tańsze, o całe 15 groszy.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Coś czuję że niedługo się wezmą za Teslę i znajdą sposób żeby ich zmusić do podwyższenia cen ładowania bo robią konkurencję jeździe na benzynie.
Orlenowi to akurat na rękę bo marże na paliwach płynnych ma ogromne. A reszta operatorów na razie zarabia na stawianiu ładowarek a nie na sprzedaży prądu. Polski rynek jest tak mały że to jeszcze potrwa jakiś czas. Tesla sprzedaje na takich samych zasadach jak inni, a że bez marży lub poniżej kosztów to już ich model biznesowy.
 

STMS

Pionier e-mobilności
TESLA na ładowaniu zarabia - nie rozumiem jak można tego nie widzieć
tylko nie zarabia 40 % marży a 10 pewno max 15 % - im to wystarczy inni muszą mieć więcej więcej więcej ...

zobaczcie w całej europie ładowania na SuC jest tańsze niż na innych komercyjnych
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
TESLA na ładowaniu zarabia - nie rozumiem jak można tego nie widzieć
tylko nie zarabia 40 % marży a 10 pewno max 15 % - im to wystarczy inni muszą mieć więcej więcej więcej ...

zobaczcie w całej europie ładowania na SuC jest tańsze niż na innych komercyjnych
Tesla na pewno zarabia najwięcej na samych samochodach. Obecnie jeśli dobrze kojarzę to jest około 20% marży. Na prądzie zarabiają około 10%.

 

tokwi

Pionier e-mobilności
GO+GoAuto to świetnia sieć stacji ładowania.
Oczywiście są minusy, o których redaktor nawet cały artykuł ostatnio skrobnął na głównej.
Ta firma oprócz świetnych cen to ma rewelacyjną gęstość stacji i to jest kolejny wielki plus.
Oczywiście piszę z punktu widzenia jednego miasta Kraków. Jeśli ktoś na codzień potrzebuje stacji w jednym tym konkretnym mieście to rzekłbym, że Go+GoAuto jest liderem. Żadne tam Biedronki, Lidle czy inne markety nie mają startu. I tu rację ma @elektryk
Z puntu widzenia jazdy w trasę, racja u @vwir

1692788599887.png

Niedawno ktoś zwrócił sie do mnie o opinię. Mówił, że mieszka w bloku, planuje głównie jazdę po mieście i nie ma gniazdka, ale ten ktoś mówił że w grę wchodzi ładowanie na mieście w trakcie zakupów przy marketach. I pytał się czy brać elektryka. Powiedziałem mu jeszcze o Go+. Jakże był szczęśliwy gdy sie przyjrzał mapce i cenom.

BTW. polecam też wpaść do Go+Auto w Modlniczce.
Jest tam wyjątkowe miejsce dla motoryzacji - dostępna do zwiedzania piękna prywatna kolekcja samochodów, które startowały w wielu rajdach
 

STMS

Pionier e-mobilności
Tesla na pewno zarabia najwięcej na samych samochodach. Obecnie jeśli dobrze kojarzę to jest około 20% marży. Na prądzie zarabiają około 10%.

To czemu wyżej piszesz ze bez marzy sprzedaje lub poniżej kosztów ????
 

STMS

Pionier e-mobilności
GO+GoAuto to świetnia sieć stacji ładowania.
Oczywiście są minusy, o których redaktor nawet cały artykuł ostatnio skrobnął na głównej.
Ta firma oprócz świetnych cen to ma rewelacyjną gęstość stacji i to jest kolejny wielki plus.
Oczywiście piszę z punktu widzenia jednego miasta Kraków. Jeśli ktoś na codzień potrzebuje stacji w jednym tym konkretnym mieście to rzekłbym, że Go+GoAuto jest liderem. Żadne tam Biedronki, Lidle czy inne markety nie mają startu. I tu rację ma @elektryk
Z puntu widzenia jazdy w trasę, racja u @vwir

View attachment 12783

Niedawno ktoś zwrócił sie do mnie o opinię. Mówił, że mieszka w bloku, planuje głównie jazdę po mieście i nie ma gniazdka, ale ten ktoś mówił że w grę wchodzi ładowanie na mieście w trakcie zakupów przy marketach. I pytał się czy brać elektryka. Powiedziałem mu jeszcze o Go+. Jakże był szczęśliwy gdy sie przyjrzał mapce i cenom.

BTW. polecam też wpaść do Go+Auto w Modlniczce.
Jest tam wyjątkowe miejsce dla motoryzacji - dostępna do zwiedzania piękna prywatna kolekcja samochodów, które startowały w wielu rajdach
Tylko w Krakowie

Reszta PL to pustynia
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tesla na pewno zarabia najwięcej na samych samochodach. Obecnie jeśli dobrze kojarzę to jest około 20% marży. Na prądzie zarabiają około 10%.

Może i coś zarabiają, ale czemu w takim razie gdy nie-Tesla podjedzie na ładowarkę Tesli to ma inne warunki niż Tesla? Może jednak nie są to tak cudowne zarobki i muszą sobie trochę nadrobić, żeby im się to spinało?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Żadne tam Biedronki, Lidle czy inne markety nie mają startu. I tu rację ma @elektryk
Z puntu widzenia jazdy w trasę, racja u @vwir
Ale przecież on pisze, że nie chce pod lidlami żadnych Go+Eauto, tylko żeby to Lidl zarządzął swoją ładowarką...

Dlatego wracając do dyskusji - wolę mieć Lidla z ceną ładowania 0,89 zł/kWh bez żadnych zabaw w kupony w godzinach otwarcia marketu, niż ten sam sklep 24/7 dużo drożej.

Też korzystam z Go+Eauto, ale nie oceniam ich jakoś cudownie. Są ciut tańsi od PowerDot, ale stacje DC są duuuużo wolniejsze. 2,45 na 40kW Go+Eauto, kontra 2,71 na 120kW PowerDot. To ja jednak wybieram to drugie, mimo iż ciut droższe. Za to Go+Eauto ma świetną politykę opłat za pozostawienie naładowanego auta. Pobierają opłaty dopiero po zakończeniu ładowania, a nie po godzinie albo nawet 45min od rozpoczęcia (jak Orlen).
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Może i coś zarabiają, ale czemu w takim razie gdy nie-Tesla podjedzie na ładowarkę Tesli to ma inne warunki niż Tesla? Może jednak nie są to tak cudowne zarobki i muszą sobie trochę nadrobić, żeby im się to spinało?
Głupie pytanie - chodzi im o to aby promować swoją markę a nie inne samochody

SuC dla innych jest dostępny wtedy kiedy są spore luzy na ładowaniu
 
Top