Limity tesli na prędkości ładowania po duzej ilości SuC

topek

Zadomawiam się
Mnie przyblokowali na jakiś czas. Od nowości 150kW, później przez kilka miesięcy 100kW to był max. Teraz jest ok. 120kW, ale auto schowane w garażu bez zasięgu, więc może mam nieaktualny soft. Od nowości zdecydowana większość ładowań DC i już ponad 200k przebiegu. Swoją drogą, jeśli tak ograniczają szybkość ładowania w modelach S/X, to ciekawe jak to będzie wyglądać w 3/Y, które szybciej degradują baterie.
A skąd wiesz ze 3/Y szybciej degraduja baterię?
 

luki

Pionier e-mobilności
Wg artykułu nie jest to rapidgate (jak w Leaf - nagrzana bateria), tylko "limit" szybkich ładowań, po których w chemi baterii zachodzą nieodwracalne procesy. Coś jak zasiarczenie
 

Michal

Moderator
Jedź do Tesli, technik mobilny pokaże Ci wewnętrzne dane auta i tam jest informacja o tym ile było ładowania DC.
 
Last edited:

topek

Zadomawiam się
Dobra, mea máxima culpa.
Przepraszam Tesle bo juz kilka xujow poleciało.

To ładowarki w Nossen i przy Regensburgu tak wolno ladowaly.


Dzis w Monachium poszło na 140KW
 

Attachments

  • PXL_20230822_111015855.jpg
    PXL_20230822_111015855.jpg
    1 006,2 KB · Liczba wyświetleń: 32

Michal

Moderator
Co to za pytanie. Jak masz jakąś naprawę, to przyjedzie, ale jak nie masz, to powinieneś pojechać sam i może w ramach dobrej woli, pokażą Ci takie dane.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Ciekawa teoria, czyli że moje LFP będzie szybciej degradować od baterii NCA z 2017 roku?
Właściwie to wg danych z Tessie, baterie LFP w teslach tracą 10% pojemności już po 50.000 mil, a baterie NMC dopiero po 100.000 mil. Dla NCA Tesla podała 12% przy 200.000 mil. Głównie zależy to od sposobu użytkowania, ale statystycznie odpowiedź brzmi: tak.
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
Właściwie to wg danych z Tessie, baterie LFP w teslach tracą 10% pojemności już po 50.000 mil, a baterie NMC dopiero po 100.000 mil. Dla NCA Tesla podała 12% przy 200.000 mil. Głównie zależy to od sposobu użytkowania, ale statystycznie odpowiedź brzmi: tak.
To ciekawe, LFP w Tesli zaczęli sprzedawać w czerwcu 2020. Jest możliwość porównania w Tessie tego samego okresu dla NCA i LFP?
 
Top