LR RWD czy LR AWD - co wybrać w lutym 2025?

cwireq

Posiadacz elektryka
Ale bzdura :ROFLMAO:

Każde ruszanie na śliskim.
Każde hamowanie z rekuperacją na śliskim.
Każde rozgrzewanie auta.

Nawet AWD użyte przez 1% czasu to jest największa radość właśnie z tego 1%.

I tak bym wziął żonie RWD :ROFLMAO:
Jakby tesla wpadła na głupi pomysł i urealniła prezentowany zasieg w aplikacji to byś się za głowę złapał :) Co do zasady bazują na EPA , ale nie wiedzieć czemu wartosci są zaburzone i zrównane dla obydwu wersji.

TMY LR RWD powinno być 536km
TMY LR AWD powinno być 495km
Oczywiście wszystkie TMY LR pokażą 523km wyjeżdżając z fabryki.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Każdy ma swoje plusy. RWD jest tańszy i ma ~5% większy zasięg (przynajmniej w teorii). AWD ma AWD (moim zdaniem największy plus), kosmiczniejsze przyśpieszenie (bo te 5.2s w RWD to jak by nie patrzeć i tak top 1% tego co jeździ po ulicach), lepsze audio i chyba lepsze wykończenie wnętrza.
Jeżeli budżet nie robi (a różnica 10k raczej nie robi), jeżeli te 24km zasięgu więcej (czyli 12km realnie...) nie jest dla ciebie krytyczne, to ciężko będzie znaleźć argumenty za RWD (chociaż pewnie łatwo, bo zaraz właściciele mnie wypunktują).
A, dodatkowy potencjalny plus AWD to opcja acceleration boost, która pokazała się już w Australii i chyba jeszcze gdzieś. Czyli dokupujesz i z 4.4 robi ci się bodajże 3.6s do 100.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jakby tesla wpadła na głupi pomysł i urealniła prezentowany zasieg w aplikacji to byś się za głowę złapał :) Co do zasady bazują na EPA , ale nie wiedzieć czemu wartosci są zaburzone i zrównane dla obydwu wersji.

TMY LR RWD powinno być 536km
TMY LR AWD powinno być 495km
Oczywiście wszystkie TMY LR pokażą 523km wyjeżdżając z fabryki.
Mi zasięg w mieście jest obojętny, a WLTP I EPA to dużo przyspieszeń i hamowań i ma się nijak do jazdy ze stałą prędkością gdzie AWD i RWD to różnica błędu pomiarowego.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Czyli dokupujesz i z 4.4 robi ci się bodajże 3.6s do 100.
A potem otwierasz wątek: czy wam też opony wystarczają na 10kkm? ;)
AWD ma kolejną zaletę, napis na klapie Dual Motor. To prawie jak M pakiet w BMW, albo quatro w Audi
A wiesz, zastanawiałem się, czy nie ściągnąć tego znaczka. Chyba ładniej wygląda bez.
 

nabrU

Moderator
AWD ma kolejną zaletę, napis na klapie Dual Motor. To prawie jak M pakiet w BMW, albo quatro w Audi

A co jak ktoś lubi 'debadging' :p
 

Slaww

Fachowiec
AWD w tesli m3 jest fantastyczne (mam porównanie do 3.0 diesel w audi a6 quattro).

Jeszcze jest jedna kwesta: na jakich oponach wyjeżdża teraz Tesla z fabryki? Dalej “wegańskie” michelliny e primacy? Bo jak tak to nie chciałbym ich mieć na RWD.. poczytaj na forum - gdy spadnie deszcz i jest trochę chłodnej (powiedzmy 10st) potrafi bujnąć autem przy puszczaniu gazu z np 120km/h i to w AWD 😳 więc pewnie wymiana opon po pierwszym sezonie do doliczenia 😅
 
Top