Mały samochód elektryczny

Status
Wątek zablokowany, brak możliwości zamieszczania nowych wypowiedzi

wojtekp

Nowy na Forum
Mam w tej chwili mitsubishi space star 1.0, malutki samochodzik, malutko pali. 4l/100km
I jestem zadowolony, mam go do jeżdzenia a nie przedłużania penisa.
W leasingu na firmę.
Jeżdze 50000-60000km/rok i wydaje na benzyne ponad 10000zł rocznie. Na zmiany olejów, filtrów, klocków itp. itp. 3000zł. Razem 13000zł/rok
Dlatego zaczyna się to opłacać. Co byście polecili. Albo jade sam, albo ja kobieta i dziecko 7 lat. Oczywiście później to już będzie młody facet :) więc też trzeba uwzględnić. Moje wymagania:
- przejade bez srania w portki czy się uda 220km w lecie i w zimie na trasie. Nie lubie jeździć szybko, 100km/h to zwykle max. Nie jeżdze agresywnie.
Tyle jeżdze zawsze raz w tygodniu, często 2 razy w tygodniu. Tam i spowrotem, ale po obu stronach mam jak ładować z siły.
- jest w zestawie lub do dokupienia przenośna (nie taka do zamontowania na ścianie w domu) łądowarka trójfazowa.
- akumulatory starczą na sensowny czas przy takiej eksploatacji, przy założeniu, że w 97% przypadków będzie ładowana normalnie, nie szybko, i ładowana od razu po zakończeniu jazdy. Ładowarka powinna działać gdy jest tylko 1 faza, oczywiście z mniejszą mocą. Przejściówkę na 1 fazę jakby co sam sobie dorobie.
- samochód obsługiwany normalnie nie jakieś badziewia kolorowe wyświetlacze dotykowe dla małp.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ale tak na serio. To że już w zestawie jest ładowarka 22kW to zaleta.
Ładowarka pokładowa w samochodzie, bo z gadżetów do auta dodają tylko kabel.
EVSE (czyli cegłę od gniazdka do auta) musisz kupić sam.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
AC 22 kW jest mocno przydatne zwłaszcza na słupkach, które mają TYLKO AC i właśnie 22 kW (np. słupki Energi mocno rozpowszechnione na Pomorzu).
Inne auto będziesz na nim ładował z mocą maks. 11 kW (rzadko które ma więcej w ładowarce pokładowej, na palcach jednej ręki można je policzyć, zazwyczaj to góra 3,6 kW), a Zoe 22 kW - dwa razy szybciej.
Nie wyobrażam sobie użytkowania auta które nie ma na pokładzie min 3f i 11kW. Na nasz rynek, gdzie generalnie każdy dom ma siłę takie rozwiązanie jest lepsze niż 1f 32A czyli 7,2kW, bo w polskich realiach wyciągniesz w domu 3,6kW i później dziwić się śmiechom że elektryka to trzeba dwa dni ładować.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Biorąc pod uwagę że człowiek według niektórych od małpy pochodzi to stawiając kolorowy ekran jako coś dla małpy oznacza że człowiek się uwstecznił w porównaniu do małpy. Ponieważ dzisiaj dostałem w ramach auta zastępczego Skodę eniaq które w wielu aspektach spełnia warunek człowieczego auta, oczywiście ma niestety kolorowy wyświetlacz, ale jego obsługa w porównaniu do tego w ID.3 to nauka od nowa, dla mnie uwstecznienie. Na kierownicy są fizyczne przyciski i rolka ale nie do końca udało mi się obsłużyć tak jak bym sobie tego życzył. W szczególności nie mogłem sobie poradzić z ustawieniem prędkości tempomatu. W ID.3 bułka z masłem a zwiększanie prędkości to przesunięcie palcem i gotowe. Skoda miała łopatki pod kierownicą ale być może wymaga jakiegoś dodatkowego uaktywnienia czego nie udało mi się odnaleźć do powrotu do domu. Dopiero pięć kilometrów przed domem podczas zakręcania zauważyłem że auto ma jeszcze jedną dźwigienkę do obsługi tempomatu. Do otwierania szyb służą 4 fizyczne przyciski u mnie tylko dwa i przełącznik haptyczny, jako rozwinięta małpa poradziłem sobie z ich obsługą podobnie jak z tymi czterema przyciskami. No ale jako wykształcona i posiadająca zmysł techniczny uważam ze mój sposób jest lepszy i schludniejszy techniczne takie dążenie do ideału, oczywiście zawsze można włożyć korbkę do regulacji szyb. Oczywiście skoda nie należy do małych aut, czy w niej więcej miejsca niż w ID.3, być może bo nie patrzyłem w cyferki, w subiektywnym odczuciu jest chyba szersza w środku i wyższa ale nie zamieniłbym jej na ID.3.
 

Attachments

  • 0E18F3BB-ED2A-4C37-A1DC-D034EC8447F1.jpeg
    0E18F3BB-ED2A-4C37-A1DC-D034EC8447F1.jpeg
    424,9 KB · Liczba wyświetleń: 70
  • 2E6E5780-BFD7-4258-BBF3-4A0686C6C88B.jpeg
    2E6E5780-BFD7-4258-BBF3-4A0686C6C88B.jpeg
    401,4 KB · Liczba wyświetleń: 74
  • D7CD4840-9E0F-40A4-9D09-9D5F8234C903.jpeg
    D7CD4840-9E0F-40A4-9D09-9D5F8234C903.jpeg
    394,1 KB · Liczba wyświetleń: 76
  • AA89E734-4489-4F6D-9179-D76788EAFBE4.jpeg
    AA89E734-4489-4F6D-9179-D76788EAFBE4.jpeg
    498,5 KB · Liczba wyświetleń: 69

Cav

Pionier e-mobilności
Ładowarka pokładowa w samochodzie, bo z gadżetów do auta dodają tylko kabel.
EVSE (czyli cegłę od gniazdka do auta) musisz kupić sam.
Za to możesz od razu kupić takie jak potrzebujesz, czyli 11-22 kW.
Nie musisz bulić extra za bezużyteczną cegłę z mocą max. np. 8A.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Za to możesz od razu kupić takie jak potrzebujesz, czyli 11-22 kW.
Nie musisz bulić extra za bezużyteczną cegłę z mocą max. np. 8A.
Jasne, na początek brak EVSE wydaje się być nie miła niespodzianką, ale w kontekście otrzymania czegoś co udaje, że ładuje nie jest takie głupie.
Bez przeróbek instalacji ładuje swoje ZOE 11kW i zajmuje to w ekstremalnych przypadkach maksymalnie 4.5h. Najczęściej są to sesje po 2-3h, jest łatwy przelicznik bo w 30 minut odzyskuje 10% baterii.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zwłaszcza że w zamian dostajesz w cenie solidny kabel 22kW do słupków, którego koszt zakupu jest dużo wyższy niż podstawowej cegły, a którego konkurencja nie daje.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Z samochodem dostałem taką bezużyteczną EVSE 10A oraz kabel do słupka. Przez pierwszy miesiąc używałem do ładowania tego EVSE a później sprawdziło się na wycieczce zagranicznej ładując podczas noclegu. Zgadzam się że lepiej zainwestować w coś bardziej uniwersalnego, co zastąpi również kabel do słupka, załaduje zarówno max 22 KW jak i 3 KW tylko cenę trzeba przełknąć.
 
Status
Wątek zablokowany, brak możliwości zamieszczania nowych wypowiedzi
Top