Masowy "Safety Recall" 22S41 (HVBJB)

wemar

Fachowiec
Ja mam trochę inne pytanie - czy wszystkie auta wpadają w tą akcję? Na razie nikt się do mnie nie odzywał.
Nieoficjalnie mówią, że akcja jest wstrzymana, bo nagminnie pojawiają się problemy. Jednak trudno już wyciągnąć informację co oznacza "nagminnie" przekładając to na ilość aut.
 

wemar

Fachowiec
jak ktos slusznie zauwazyl, wspomniany modul jest czescia pakietu "High voltage battery", nie oddzielnym elementem wiszacym pod lusterkiem.
Podobno moduł, który nie chce się dogadać z modułem stycznika, jest organizacyjnie poza pakietem baterii .
 

miken

Zadomawiam się
Zadzwoń do serwisu, wpiszą twój VIN i dowiesz się, że masz akcję serwisową...

Ja się dowiedziałem zupełnie przypadkiem, przy okazji, pytając kiedy w końcu wymienią mi dach... 🙃
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Podobno moduł, który nie chce się dogadać z modułem stycznika, jest organizacyjnie poza pakietem baterii .
raczej nie o to chodzi. glowny problem to niewystarczajaca odpornosc cieplna samego stycznika glownego. wprowadzona aktualizacja miala monitorowac temp., aby system odpwiedni reagowal. czyt. obnizal przeplyw energii czy to podczas ladowania, czy tez dynamicznej jazdy. Ale jezeli stycznik wczesniej juz zostal przegrzany, poprawka niewiele tutaj wnosila - stycznik nadawal sie do wymianiy.


sam stycznik jest element baterii trakcyjnej - trzeba ja odlaczyc, zdjac i otowrzyc, aby go wymienic. jezeli jakis serwis potrafi to zrobic bez jej otwierania, chetnie obejrze ten pokaz magii. na obecnie dostepna wiedze, byle rzeczoznawca/adwokat zrobi kazdemu serwisowi z d. jesien sredniowiecza opierajac sie tylko na oficjalnych dokumentach forda. mam nadzieje, ze nie bede musial tego weryfikowac ;)
 

wemar

Fachowiec
Właśnie wracam z serwisu, po wgraniu poprawki do akcji serwisowej.
Sprawa wygląda tak, że po przeprowadzeniu czynności związanych z akcją serwisową, pojawił się błąd i komputer diagnostyczny wyrzucił komunikat, że należy wymienić dodatkowy moduł. Nie jest on w pakiecie baterii, ale poza nim, ma jednak związek ze sterowaniem mocą. Ford Polska twierdzi, że skoro ten moduł nie znajdował się na koncernowej liście rzeczy do wymiany, to jest to usługa płatna.
Kontakt z BOK Ford to strata czasu - tam siedzą osoby od przekazywania wiadomości dalej - zero kompetencji nawet do rozpoznania sprawy od strony podstawowych praw. Wysłałem do tej samej osoby 3 wiadomości, a w rozmowie telefonicznej ona nadal nie rozumiała do do niej mówię. Sprawa jest po stronie Ford Polska - zażądałem przekazania ich stanowiska w oficjalnej korespondencji. Lokalny serwis jest w tej sprawie pośrednikiem wykonawczym.

Nie wiem, jak się teraz odnajdę w aucie - zniknęły wszystkie żółte i czerwone kontrolki błędów, które widywałem tygodniami :D
 

mALEK

Pionier e-mobilności
no i wpadlo zaproszenie do serwisu - akcja serwisowa kampania # 23S56. BD 03.2022
fordpass pokazuje mi, ze mam kuge i akcja w komorze silnika
fordpass pro i strona - wyswietla poprawnie vin i kod akcji

najgorsze jest to uczucie, ze wszystko dziala, czlowiek pojedzie i otworzy puszke pandory :/
 
Last edited:

miken

Zadomawiam się
no i wpadlo zaproszenie do serwisu - akcja serwisowa kampania # 23S56. BD 03.2022
fordpass pokazuje mi, ze mam kuge i akcja w komorze silnika
fordpass pro i strona - wyswietla poprawnie vin i kod akcji

najgorsze jest to uczucie, ze wszystko dziala, czlowiek pojedzie i otworzy puszke pandory :/
Ja odbieram dzisiaj już z nowym stycznikiem.
Rozumiem Twoje obawy, bo też je mam...

Jeśli chodzi o "Twoją Kugę", to zaczynam sietniestety przyzwyczajać do ich burdelu... W zeszłym tygodniu napisali mo, że już znaleźli problem z moim kontem, że to był chwilowy glitch w ich systemie i zaraz wszystko powinno działać...

Oczywiście nie działa nadal... A taki chwilowy ten glitch, że trwa od stycznia... Nadal mam komunikat o tym, że powinienem poprosić właściciela MOJEGO konta o zgodę na P&C i aktywację ładowarek w FordPassie...

I na koniec: tego samego dnia jak dostałem info o znalezieniu "glitcha", moje hasło do FP przestało działać... 🙃 W sumie powinienem być szczęśliwy, że tym razem nie usunęli mi konta...

Nie mam jakichś wielkich oczekiwań. Chciałbym po prostu jeździć tym samochodem, bez tego typu przygód. 😉
 

mALEK

Pionier e-mobilności
po kontakcie z serwisem - akcja wstrzymana :) beda sie kontaktowac jak cos sie zmieni. yhmm. czyli dluzej bedzie mi wszystko dzialalo. dla mnie ok ;)
 

miken

Zadomawiam się
Okłamali cię. 😈 Odebrałem samochód dzisiaj po 16.00. Stycznik wymieniony, płyn w układzie chłodzenia baterii uzupełniony, moduł zaktualizowany - tak było napisane w zakresie przeprowadzonych prac...

Akcja serwisowa była wstrzymana, ale już jest wznowiona.

Wszystko działa... Chyba... 😉🤞
 

kdldz

Zadomawiam się
A ktos wie czy jak ktos mial juz robiona akcje serwisowa z aktualizacja softu w lipcu 2022, a potem miał wymieniany stycznik w grudniu 2022 na gwarancji, to jego tez dotyczy ta akcja serwisowa, tzn. wymieniają stycznik na jeszcze inny?
 
Top