Masowy "Safety Recall" 22S41 (HVBJB)

grzegorzm

Nowy na Forum
W aplikacji mam info o problemie w układzie wysokiego napięcia. Właśnie udało mi się wydobyć informację o dacie produkcji od dealera - produkcja 11 maj 2022. Z tym, że z Meksyku płynął bez jakiejść elektroniki i potem jeszcze trafiają do Niemiec i są ostatecznie doposażane jakieś elementy elektroniki, których brakowało w fabryce.
 

Attachments

  • Screenshot_20221227_134857_FordPass.jpg
    Screenshot_20221227_134857_FordPass.jpg
    86,4 KB · Liczba wyświetleń: 10
Last edited:

kdldz

Zadomawiam się
Przykra sprawa - tym bardziej zaraz po odebraniu. Ale pomyśl ,że nie jesteś jedyny, ja i pare innych osób też czekamy na części 😢 Dawaj znać jak to się potoczy i co było powodem, zawsze warto wiedzieć. Teoretycznie nawet jeśli nie masz poprawionej części to i tak na pewno masz zaaktualizowany soft (inaczej by nie wydali auta) wiec powinien wykryć usterkę i ograniczyć moc zamiast od tak zepsuć się i przestać jeździć...
 

grzegorzm

Nowy na Forum
Przykra sprawa - tym bardziej zaraz po odebraniu. Ale pomyśl ,że nie jesteś jedyny, ja i pare innych osób też czekamy na części 😢 Dawaj znać jak to się potoczy i co było powodem, zawsze warto wiedzieć. Teoretycznie nawet jeśli nie masz poprawionej części to i tak na pewno masz zaaktualizowany soft (inaczej by nie wydali auta) wiec powinien wykryć usterkę i ograniczyć moc zamiast od tak zepsuć się i przestać jeździć...
Zaniepokoiłem się.
A jak długo czekacie?
Bo na akumulator niskoprądowy serwis czesia i dzisiaj nie byli w stanie powiedzieć kiedy będzie. Jesli okaże się, że jednak HVBJB, to będzie kolejne czekanie i jestem ciekaw ile to trwało u innych?
 

kdldz

Zadomawiam się
To nadal nie ma tego Twojego stycznika? Czym on płynie przez ten atlantyk? Kajakiem?
🤷‍♂️

Najpierw długi weekend (11 listopada), wiec "prosze na razie poczekac i zobaczyc moze blad sam zniknie" (nie zniknal)
Potem "kierownik serwisu na zwolnieniu a to on takie rzeczy ogarnia"
Potem "nie mamy dla pana auta zastępczego"
Potem "części w sumie i tak nie ma wiec niech Pan na razie jeździ bo jak Pan przyjedzie to auto będzie musiało zostać"
Potem "elektryk od EV jest obecnie bardzo zapracowany wiec bedzie mógł zając sie Pana autem dopiero za 2 tygodnie, może lepiej umówmy się na wtedy bo po co ma auto u nas stać tyle czasu"
... pojechał do serwisu w koncu po miesiacu, przez 3 dni byłem bez auta, po czym łaskawie dali mi Mondeo, a stycznik jest z tej samej dostawy co @deszczur czyli wyplynal jakos na poczatku grudnia.

Podobno mają go już na miejscu i w tym tygodniu sie za to zabiorą - do odbioru po nowym roku. Pytanie jeszcze jak im poszło zamawianie adapterów do naprawy OTA, bo to też zgłosiłem na reklamacje i mają zrobić w tym samym czasie.

Podsumowując, czas naprawy to około dwa miesiące, z czego przez pierwszy miesiąc jeździłem autem. Jest szansa, że gdyby ASO się chciało i nie żydzili tak na autach zastepczych to by wzięli od razu i może część by była szybciej/z wcześniejszej dostawy. No ale jak na elektryka i diagnoze się czeka 2 tygodnie no to trudno żeby było szybko.

@grzegorzm Afaik czesci do HVBJB nie trzymaja na miejscu i musza za kazdym razem zamawiac od forda. A same czesci przychodza do europy w paczkach po kilkset sztuk i sie w jakims blizej nieokreslonym tempie rozchodzą. Realnie to pewnie ze 2 tygodnie wyjdzie minimum jak się to sensownie zogranizuje i częsci są dostępne w europie (ale to wymaga tez checi ze strony ASO a nie biurokracji i terminów na diagnoste po kilka tygodni). No a jak części nie ma i nie trafisz na dostawe w krótkim czasie to 2-3 miesiace ponoc tez moze to trwac.
 
Last edited:

grzegorzm

Nowy na Forum
🤷‍♂️

...Afaik czesci do HVBJB nie trzymaja na miejscu i musza za kazdym razem zamawiac od forda. A same czesci przychodza do europy w paczkach po kilkset sztuk i sie w jakims blizej nieokreslonym tempie rozchodzą. Realnie to pewnie ze 2 tygodnie wyjdzie minimum jak się to sensownie zogranizuje i częsci są dostępne w europie (ale to wymaga tez checi ze strony ASO a nie biurokracji i terminów na diagnoste po kilka tygodni). No a jak części nie ma i nie trafisz na dostawe w krótkim czasie to 2-3 miesiace ponoc tez moze to trwac
Mój serwis na chwilę obecną upiera się, że to "tylko" akumulator 12V, a że w PL nie ma tego modelu, to po dzisiejszym pytaniu o auto zastępcze odpisali, że zamówili akumulator o innym numerze katalogowym. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Jeśli dobrze rozumiem, to mogłeś nadal jeździć samochodem? Mój wymagał od razu holowania, nie było wcześniej jakiegokolwiek ostrzerzenia o niskim napieciu czy cokolwiek.
Podobno z prawej strony z przodu jest dojście do +/- od aku 12V, ciekawe czy po podłączeniu zewnętrznego napiecia coś by się zmieniło. Zastanawiam się na wypadek gdyby to jednak nie był akumulator, ale HVBJB i co zrobić, aby w razie powtórki po odebraniu auta znów nie czekać na lawetę do następnego dnia, bo nie byli w stanie w Ford Pomoc załatwić wieczorem lawety (w Wawie, a co dopiero gdyby to było na odludziu)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z prawej z przodu masz kable idące do rygla przedniej maski. Po podłączeniu tam 12V jedyne co się stanie to otworzy się maska. Wtedy podnosisz plastik na podszybiu i po stronie kierowcy i ukaże się akumulator 12V.
 

PeBruY

Zadomawiam się
Ponoć awaria styczników bywała błędnie diagnozowana jako awaria akumulatora 12V, ponieważ ten nie był ładowany po zespawaniu się styczników i samochód docierał do serwisu z rozładowanym akumulatorem niskiego napięcia.
Ale życzę Ci żeby w Twoim przypadku było inaczej.

A tak poza tym, to sposób w jaki Ford traktuje klientów w Polsce dotkniętych tą awarią powinien skutecznie zniechęcić potencjalnych nabywców. W Stanach jakoś usprawnili ten proces na tyle, że wymiana idzie szybko. Mnie samego samo zaistnienie problemu (choć mnie nie dotknął na razie i pewnie nie dotknie ze względu na wersję SR RWD) szczególnie nie ruszyło, się to co to czytam sprawiło, że wątpię, żebym wybrał Forda na swój kolejny samochód.
Może ktoś z Ford Polska powinien to przeczytać...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Obawiam się, że przy takim podejściu zostanie Ci niewiele marek do wyboru. Poczytaj o VW i cyrkach z akumulatorem 12V i problemach z aktualizacjami. Tak samo o kia/hyundai i ich podejściu do wymian akumulatorów 12V albo do terminów odbioru aut czy też.. khem... "gwarancji ceny" z zamówień. O Tesli nie wspomnę, bo ich serwis stanowi "klasę" samą w sobie. Niestety, ale od kiedy popyt na samochody jest wyższy niż podaż to producenci coraz śmielej sobie poczynają.
Nie chodzi o to, żebym usprawiedliwiał forda, bo moim zdaniem przeginają. Ale ciężko mi znaleźć markę, która zachowywałaby się tak jak powinna.
 

Dawid1991

Zadomawiam się
Stary wątek, ale zastanawiam się czy ktoś wie, od kiedy montowali już nowy stycznik? Czy od 25 maja 2022 był już nowy czy tylko zmieniali software? Mój wyprodukowany 22 tydzień czerwca 2022, do dealera dotarł 20 września, stąd moje pytanie.
 
Top