MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

nabrU

Pionier e-mobilności
Jest inaczej ;), ale w UK wersja 64 kWh Phase 1 też ma ładowarkę pokładową 11kW, podobno Phase 2 (chyba sprzedawana w UK od połowy 2023) ma jednak 6,6kW.

A tak poza konkursem. Poniżej link do 'wiki' angielskiego Forum MG4. Pewnie się Wam tutaj przyda, choć u nas mogą być (jak już wspomniano) różnice, nie tylko dot. umiejscowienia kierownicy ;)


Poniżej także super przewodnik do MG4 Trophy (u Was chyba Luxury, pewnie inne wersje też obejmuje) napisany przez jednego z Forumowiczów:

 
Last edited:

Kriso

Fachowiec
Jeśli dobrze czytałem Wasze komentarze, to pora na opis zawieszenia, odczuć z jazdy, i zachowanie na różnych nawierzchniach.

Zawieszenie i wrażenia z jazdy

Nieutwardzona droga (leśne dukty, polne przecinki, błoto, zmarznięta, nierówna ziemia)


Mieszkam poza miastem, przy lesie. Wrzucam w załączniku zdjęcia mojej okolicy za dnia. Po takich terenach jeżdżę kilka razy dziennie. ;)
Dziura na dziurze, korzenie, drogi gruntowe, które po każdym deszczu zmieniają się w baseny błotne, a jak zamarzną, robią się muldy i fałdy, które potrafią być wyzwaniem dla niejednego crossovera.


Nie ukrywam, bałem się czy MG4 poradzi sobie w takim terenie (moje pierwsze auto to Volvo XC70). Dlatego już podczas jazdy testowej wyjechałem poza asfalt, żeby sprawdzić auto w warunkach zbliżonych do realiów, w jakich będzie się poruszać.
MG miło mnie zaskoczyło. Dobrze wybiera nierówności, na polnych dróżkach nie buja jak na morzu ale też nie skacze nerwowo przy każdej dziurze. Kawał dobrego zawieszenia w terenie. A mówię to porównując z Volvo XC70, które naprawdę wysoko stawia tu poprzeczkę.


Płyty betonowe, kocie łby
Niedaleko domu mam obie nawierzchnie. Tu, przy prędkości ok 25-30km/h pojawia się w kabinie dudniący hałas, który irytuje i bolą uszy. Mam wrażenie, że siedzę w pudle, w które ktoś wali gumowym młotkiem. Na szczęście poniżej i powyżej tej prędkości uderzenia nie nakładają się na siebie i jest znośnie.

Miasto, wąskie uliczki, ciasne zakręty

Jak dla mnie zawieszenie zestrojone jest świetnie. Na asfalcie MG prowadzi się pewnie, szczególnie w ciasnych zakrętach, gdzie najbardziej odczuwa się rozkład masy 50/50 w tym aucie. Mam konkretne porównanie do Mazdy MX5, którą jeździłem dwa lata, i tu jest podobnie. Autko przyklejone do drogi, reaguje płynnie ale pewnie i precyzyjnie na każdy ruch kierownicy. Od pierwszego momentu czułem, że mam pełną kontrolę.
To też pomaga u mnie w mieście, gdzie trzeba uprawiać slalom gigant omijając wystające co 20-30m studzienki. :)

Poza miastem, autostrada
Poza terenem zabudowanym MG4 prowokuje (jak napisał już @MART MG4 ) do szybkiej jazdy. Świetnie wchodzi w zakręty i jeszcze lepiej z nich wyjeżdża. Po przestawieniu na tryb sportowy, wyprzedzanie to czysta przyjemność. Nawet przy prędkości w okolicach 100km/h nagły manewr nie wyprowadza MG z równowagi, nie robi się "nerwowy".

Cóż mogę powiedzieć. Zawieszeni to dla mnie najlepszy element tego auta. Przyjemność z jazdy jest niesamowita. I dlatego pomimo, że mam 3 auta, na razie jeżdżę tylko MG :p
 

Attachments

  • IMG_5229 Large.jpeg
    IMG_5229 Large.jpeg
    443,1 KB · Liczba wyświetleń: 7
  • IMG_5230 Large.jpeg
    IMG_5230 Large.jpeg
    445,4 KB · Liczba wyświetleń: 7
  • IMG_5231 Large.jpeg
    IMG_5231 Large.jpeg
    481,6 KB · Liczba wyświetleń: 7
  • IMG_5232 Large.jpeg
    IMG_5232 Large.jpeg
    494,8 KB · Liczba wyświetleń: 7
  • IMG_5233 Large.jpeg
    IMG_5233 Large.jpeg
    421,7 KB · Liczba wyświetleń: 7
  • IMG_5234 Large.jpeg
    IMG_5234 Large.jpeg
    379 KB · Liczba wyświetleń: 7

paradox

Pionier e-mobilności
prawdziwie terenowy tor testowy, czy w "mokrych" zakrętach odczuwasz pewność prowadzenia? elektronika daje dobre wrażenia czy jednak można wyczuć nerwowość RWD?
 

chess_m

Fachowiec
I dlatego pomimo, że mam 3 auta, na razie jeżdżę tylko MG :p
I to jest najlepsze podsumowanie :)

Dzięki @Kriso za dotychczasowe raporty .
Jak dla mnie wynika z nich, że pomijąjąc pewne niedoskonałości infotaimentu to MG4 wygląda na
kawał porządnego auta w dodatku dobrze wycenionego.

Oczywiście na dziś w PL potencjalnym deal breakerem może być rozsądne finansowanie (jego brak),
ale to już temat na inną rozmowę/osobny wątek.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Nie każdy sprzedaje po 3 latach a im dłużej będzie go użytkował tym utrata wartości będzie się mocniej rozkładała w czasie. Np. dla mnie poważnym plusem oprócz ceny jest posiadanie V2L oraz napędu AWD przy rozsądnej wielkości baterii. Jestem w stanie przeboleć większe zużycie i słaby soft. Gorszy niż stellanis nie będzie:D
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie każdy sprzedaje po 3 latach a im dłużej będzie go użytkował tym utrata wartości będzie się mocniej rozkładała w czasie.
Zgadza się.
Ale dotyczy to każdego auta.
Musiałbyś z 10 lat użytkować, żeby cena odsprzedaży przestała mieć znaczenie.
Na dziś, realnie to auto z większymi bateriami, kosztuje tyle co Tesla Y (uwzględniając nie tylko koszt zakupu, ale i sprzedaży) i tak to wyceniają wynajmy.
 

paradox

Pionier e-mobilności
Zgadza się.
Ale dotyczy to każdego auta.
Musiałbyś z 10 lat użytkować, żeby cena odsprzedaży przestała mieć znaczenie.
Na dziś, realnie to auto z większymi bateriami, kosztuje tyle co Tesla Y (uwzględniając nie tylko koszt zakupu, ale i sprzedaży) i tak to wyceniają wynajmy.
oj nie byłbym tak optymistycznie nastawiony w tym aspekcie do Tesli, już teraz można zaobserwować mocny spadek wartości używki, pełne parkingi po wypożyczalniach i spadki cen pewnie realnie przełożą się na prawie 50% po kilku latach niezapominając jakie ciśnienie jest ze strony Chin
 
Top