MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

chess_m

Fachowiec
Podsumowanie jako screen najlepiej
ew. dodatkowo excel/pdf jako opcja dla: bardzo ciekawych/nierozważnych/naiwnych (niepotrzebne skreślić).
Nie żeby teoretycznie nie dało się podłożyć jakiejś zarazy w spreparowanym jpg ;)
 

Kriso

Fachowiec
Dzielę się screenami z Excela.
Daję tylko ten skoroszyt, który podsumowuje miesiące.
Nie będę Was zamęczał skoroszytem szczegółowym.
Ale warto wspomnieć, że Greenway daje możliwość ściągnięcia ze strony danych sesji ładowania w formacie xls, więc łatwo zaimportować dane do Excela.

Małe wyjaśnienie legendy:

*MG Voucher - oznacza voucher, który dostaliśmy przy zakupie auta. Ma limit ponad 5tys euro (do wykorzystania przez 3 lata)
*real expense lub real price/1kWh lub real price/100km - oznacza rzeczywisty koszt, jaki poniosłem, poza Voucherem, który pokrywa wydatki na publicznych stacjach ładowania.

W następnych miesiącach liczę na coraz większy udział ładowania z fotowoltaiki, przy jednoczesnym mniejszym średnim zużyciu prądu na 100km. Będzie ciekawie obserwować, jaki średni koszt przejechania 100km będzie się zmniejszał im bliżej lata.

Jeszcze nie zrobiłem porównania z podobnym okresem rok do roku, gdy jeździłem spalinowymi.
Jak to zrobię, to porównam wydatki na tankowanie rok do roku, zrobię symulację na następne lata i zobaczę, po jakim czasie (czysto teoretycnie) auto eleketryczne ma szansę się zwrócić w 100% (o ile to w ogóle możliwe).

Taka zabawa :)


Edit - no dobra, jednak wrzuciłem detaliczny widok sesji, aby łatwiej było zobaczyć, skąd pochodzą dane zbiorcze w każdym miesiącu.

Zasadniczo sesje ładowania idą czterema torami (i tak też rozróżniam ceny ładowania):
- ładowanie publiczne AC
- ładowanie publiczne DC
- ładowanie w domu z wallboxa z sieci
- ładowanie z fotowoltaiki
 

Attachments

  • Dane zbiorcze za miesiąc.png
    Dane zbiorcze za miesiąc.png
    120,2 KB · Liczba wyświetleń: 35
  • Consumption avg:month.png
    Consumption avg:month.png
    96,3 KB · Liczba wyświetleń: 34
  • Expenses:month.png
    Expenses:month.png
    133,5 KB · Liczba wyświetleń: 28
  • kWh used monthly.png
    kWh used monthly.png
    112,4 KB · Liczba wyświetleń: 27
  • Detailed loading sessions.png
    Detailed loading sessions.png
    195,8 KB · Liczba wyświetleń: 33
Last edited:

slakam

Nowy na Forum
Kriso z obliczeń między grudniem a styczniem (przy podobnym zużyciu energii 413 vs 416 KWh) wynika, że masz duże różnice około 50% na MG Voucher, natomiast twój realny koszt jest zbliżony do siebie. Z kąt taka duża różnica w kosztach na MG Voucher w tych miesiącach
 

Quba

Nowy na Forum
Dzielę się screenami z Excela.
Daję tylko ten skoroszyt, który podsumowuje miesiące.
Nie będę Was zamęczał skoroszytem szczegółowym.
Ale warto wspomnieć, że Greenway daje możliwość ściągnięcia ze strony danych sesji ładowania w formacie xls, więc łatwo zaimportować dane do Excela.

Małe wyjaśnienie legendy:

*MG Voucher - oznacza voucher, który dostaliśmy przy zakupie auta. Ma limit ponad 5tys euro (do wykorzystania przez 3 lata)
*real expense lub real price/1kWh lub real price/100km - oznacza rzeczywisty koszt, jaki poniosłem, poza Voucherem, który pokrywa wydatki na publicznych stacjach ładowania.

W następnych miesiącach liczę na coraz większy udział ładowania z fotowoltaiki, przy jednoczesnym mniejszym średnim zużyciu prądu na 100km. Będzie ciekawie obserwować, jaki średni koszt przejechania 100km będzie się zmniejszał im bliżej lata.

Jeszcze nie zrobiłem porównania z podobnym okresem rok do roku, gdy jeździłem spalinowymi.
Jak to zrobię, to porównam wydatki na tankowanie rok do roku, zrobię symulację na następne lata i zobaczę, po jakim czasie (czysto teoretycnie) auto eleketryczne ma szansę się zwrócić w 100% (o ile to w ogóle możliwe).

Taka zabawa :)


Edit - no dobra, jednak wrzuciłem detaliczny widok sesji, aby łatwiej było zobaczyć, skąd pochodzą dane zbiorcze w każdym miesiącu.

Zasadniczo sesje ładowania idą czterema torami (i tak też rozróżniam ceny ładowania):
- ładowanie publiczne AC
- ładowanie publiczne DC
- ładowanie w domu z wallboxa z sieci
- ładowanie z fotowoltaiki
Witam
Na jakich ustawieniach jeździsz MG4 ?
W porównaniu z testami z sieci, masz dużo mniejsze zużycie.
 

Kriso

Fachowiec
Kriso z obliczeń między grudniem a styczniem (przy podobnym zużyciu energii 413 vs 416 KWh) wynika, że masz duże różnice około 50% na MG Voucher, natomiast twój realny koszt jest zbliżony do siebie. Z kąt taka duża różnica w kosztach na MG Voucher w tych miesiącach
Cześć,
dzięki za dobre pytanie.


Różnica wynika z tego, że w grudniu byłem sporo w dłuższych trasach poza domem (2 wyjazdy z góry) i wtedy na trasie korzystałem z Vouchera od MG na publicznych ładowarkach.
W styczniu natomiast ładowałem już dużo w domu, i z Vouchera korzystałem okazjonalnie.
I dlatego, przy podobnym zużyciu energii całkowity koszt jest dużo mniejszy.
Akurat proporcje się tak ułożyły, że po odjęciu kosztów poniesionych na Voucherze od kwoty całkowitej (odliczam, bo dostałem go w prezencie, a więc ja nic nie płacę ;) ) wychodzi podobny koszt, który realnie poniosłem.
Co ciekawe, Na szybko teraz spojrzałem na stronę w Excelu z sesjami ładowania i wychodzi, że w grudniu ładowałem "na swój rachunek" tylko 90kWh, a w styczniu ok 240kWh.
Ciekawostka polega na tym, że za 240kWh zapłaciłem mniej niż za 90kWh :) Dlaczego?
Bo w grudniu, w trasie łądowałem na DC za kwoty 3-4x wyższe niż z sieci domowej.

Postaram się jutro wrzucić widok detaliczny z wszystkich sesji ładowania przez 4 miesiące.

PS Chyba nie napisałem wcześniej, wszystkie dane zużycia są wzięte z zapisu sesji ładowania, a więc pokazują realnie pobraną energię.
 

Kriso

Fachowiec
Witam
Na jakich ustawieniach jeździsz MG4 ?
W porównaniu z testami z sieci, masz dużo mniejsze zużycie.
Jeżdżę głównie na "Eco", czasem na "Snow" jak jest ślisko, lub "Custom" w mieście (wtedy mam tryb taki jak na Eco, ale ustawiam rekuperację adaptacyjną, nie hamuje tak gwałtownie ;) )
 

Kriso

Fachowiec
Dziś na forum wszedłem w wątek zużycia prądu w Tesli.
I powiem Wam, że cieszę się, że w MG zgadza mi się statystyka z ekranu auta z liczbą pobranych kWh z sieci. (Różnica wynosi jakieś 0,3kWh/100km, i wynika pewnie ze strat na przesyle z ładowarki)
 
Top