chess_m
Fachowiec
ew. dodatkowo excel/pdf jako opcja dla: bardzo ciekawych/nierozważnych/naiwnych (niepotrzebne skreślić).Podsumowanie jako screen najlepiej
Nie żeby teoretycznie nie dało się podłożyć jakiejś zarazy w spreparowanym jpg
ew. dodatkowo excel/pdf jako opcja dla: bardzo ciekawych/nierozważnych/naiwnych (niepotrzebne skreślić).Podsumowanie jako screen najlepiej
świetny profesjonalny testTaka zabawa
WitamDzielę się screenami z Excela.
Daję tylko ten skoroszyt, który podsumowuje miesiące.
Nie będę Was zamęczał skoroszytem szczegółowym.
Ale warto wspomnieć, że Greenway daje możliwość ściągnięcia ze strony danych sesji ładowania w formacie xls, więc łatwo zaimportować dane do Excela.
Małe wyjaśnienie legendy:
*MG Voucher - oznacza voucher, który dostaliśmy przy zakupie auta. Ma limit ponad 5tys euro (do wykorzystania przez 3 lata)
*real expense lub real price/1kWh lub real price/100km - oznacza rzeczywisty koszt, jaki poniosłem, poza Voucherem, który pokrywa wydatki na publicznych stacjach ładowania.
W następnych miesiącach liczę na coraz większy udział ładowania z fotowoltaiki, przy jednoczesnym mniejszym średnim zużyciu prądu na 100km. Będzie ciekawie obserwować, jaki średni koszt przejechania 100km będzie się zmniejszał im bliżej lata.
Jeszcze nie zrobiłem porównania z podobnym okresem rok do roku, gdy jeździłem spalinowymi.
Jak to zrobię, to porównam wydatki na tankowanie rok do roku, zrobię symulację na następne lata i zobaczę, po jakim czasie (czysto teoretycnie) auto eleketryczne ma szansę się zwrócić w 100% (o ile to w ogóle możliwe).
Taka zabawa
Edit - no dobra, jednak wrzuciłem detaliczny widok sesji, aby łatwiej było zobaczyć, skąd pochodzą dane zbiorcze w każdym miesiącu.
Zasadniczo sesje ładowania idą czterema torami (i tak też rozróżniam ceny ładowania):
- ładowanie publiczne AC
- ładowanie publiczne DC
- ładowanie w domu z wallboxa z sieci
- ładowanie z fotowoltaiki
Cześć,Kriso z obliczeń między grudniem a styczniem (przy podobnym zużyciu energii 413 vs 416 KWh) wynika, że masz duże różnice około 50% na MG Voucher, natomiast twój realny koszt jest zbliżony do siebie. Z kąt taka duża różnica w kosztach na MG Voucher w tych miesiącach
Jeżdżę głównie na "Eco", czasem na "Snow" jak jest ślisko, lub "Custom" w mieście (wtedy mam tryb taki jak na Eco, ale ustawiam rekuperację adaptacyjną, nie hamuje tak gwałtownie )Witam
Na jakich ustawieniach jeździsz MG4 ?
W porównaniu z testami z sieci, masz dużo mniejsze zużycie.
Akurat te dwa elementy czerpią energie z akumulatora 12VDotykowo w wersji Luxury masz podgrzewaną kierownicę i podgrzewane fotele, które przy użyciu również będą pobierały energię.
A energia w akumulatorze 12V bierze się z akumulatora trakcyjnego.Akurat te dwa elementy czerpią energie z akumulatora 12V