MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

paradox

Pionier e-mobilności
Dziś na forum wszedłem w wątek zużycia prądu w Tesli.
I powiem Wam, że cieszę się, że w MG zgadza mi się statystyka z ekranu auta z liczbą pobranych kWh z sieci. (Różnica wynosi jakieś 0,3kWh/100km, i wynika pewnie ze strat na przesyle z ładowarki)
tak sobie pomyślałem w kontekście Tesli, że niezrozumiałe jest ustawianie temperatury wewnętrznej w MG4 i nagle mnie olśniło. jeśli Tesla kłamie swoich betatesterów to może w MG też im to przyszło do głowy :) podejrzewam, że sztuczne zaniżanie temperatury wewnątrz auta jest takim samym wybiegiem jak dane tabletowe w Tesli. po prostu w MG4 dwa modele od dołu nie mają pompy ciepła i grzałki żrą więcej więc wpadli na pomysł aby na wyświetlaczu było np. 25oC a w rzeczywistości np. 22oC. no i finalnie zużycie nie jest nadmierne. ale to może tylko moja teoria spiskowa ;) i się mylę :)
 

slakam

Nowy na Forum
Witam
Odnośnie teorii spiskowych przeglądałem dziś również inne EV i odnoszę wrażenie że MG4 już teraz namieszał na rynku. Najlepiej widać to na przykładzie KIA Niro EV, taki nie w pełni elektryk gdyż jest zbudowany w oparciu o projekt spalinówki. Nie jechałem i nie sprawdziłem, ale Koreańczykom wyjątkowo udało się oprogramowanie do monitorowania zużycia baterii. Ta KIA zużywa gdzie około 3 KWh/100km mniej energii od pozostałych (w podobnej wielkości) i przy podobnej baterii trochę dalej powinna zajechać.
W nawiązaniu do namieszania na rynku wersja produkcyjna z 2024 np. średnia wersja L to obecnie absurdalna cena ponad 212.000 zł
Wersja wyprodukowana w 2023 średnia L z lakierem to 169 000 zł z korzyścią ponad 50 000 zł.
Więc można zacząć konkurować ceną. Czekamy na innych.
 

slakam

Nowy na Forum
Odnośnie samochodów z Chin niepokoją mnie tego typu info

UE wytacza działa. Nadchodzą karne cła na chińskie samochody elektryczne​

Wszystkie pojazdy elektryczne, które trafią do Unii Europejskiej z Chin po 6 marca 2024 roku, mogą zostać dotknięte karnymi cłami antysubsydyjnymi. Wspólnota rozpocznie od czwartku rejestrację celną importu elektryków z Państwa Środka - podała agencja Reutera.

Pytanie czy unia myśli również o klientach. Wynika z tego, że chyba tylko o tych bardzo bogatych.
 

jarek S

Nowy na Forum
koledzy przeglądałęm kilka filmików na YuuTubie i podają zużycie energii na poziomie 25kw przy spokojnej jężdzie mieszanej .jak to jest w rzeczywistości one są tak energożerne ?
 

Kriso

Fachowiec
koledzy przeglądałęm kilka filmików na YuuTubie i podają zużycie energii na poziomie 25kw przy spokojnej jężdzie mieszanej .jak to jest w rzeczywistości one są tak energożerne ?
Ja tu w wątku pisałem moje zużycie.
Masz dużo statystyk.
Wklejam sprzed 2 tygodni zużycie na ostatnich 2k kilometrów.
16,9kWh.
Jeżdżę spokojnie, głównie na „Eco”.
Moje statystyki wyliczam z fizycznie pobranej energii na ładowarkach.
Różnica między tym, co pokazuje komputer pokładowy a rzeczywistą konsumpcją to ok 0,3kWh.

Nie wiem, skąd im się biorą te 25kWh przy „spokojnej jeździe”.
 

Attachments

  • IMG_5294.jpeg
    IMG_5294.jpeg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 16

Ev3

Pionier e-mobilności
koledzy przeglądałęm kilka filmików na YuuTubie i podają zużycie energii na poziomie 25kw przy spokojnej jężdzie mieszanej .jak to jest w rzeczywistości one są tak energożerne ?
Wychodzi na to że tak.
Co test to podobny wynik.
 

chess_m

Fachowiec
Nie wiem, skąd im się biorą te 25kWh przy „spokojnej jeździe”.
Zimno, Auto stoi na zewnątrz = auto pewnie żre energię jak głupie zanim się rozgrzeje.
A dodatkowo większośc testów na Youtobe była robiona wersjią comfort bez pompy.

Tak myślę że każde auto garażowane pod chmurką będzie mieć w zimie na początku wysokie zużycie.
 

Kriso

Fachowiec
Zimno, Auto stoi na zewnątrz = auto pewnie żre energię jak głupie zanim się rozgrzeje.
A dodatkowo większośc testów na Youtobe była robiona wersjią comfort bez pompy.

Tak myślę że każde auto garażowane pod chmurką będzie mieć w zimie na początku wysokie zużycie.
Dobrze piszesz.
fakt, mój jest w ogrzewanym garażu, ma pompę ciepła.
Tutaj test człowiek zrobił i ma zużycie takie, jakie mi wychodzi przy podobnych prędkościach:
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zimno, Auto stoi na zewnątrz = auto pewnie żre energię jak głupie zanim się rozgrzeje.
A dodatkowo większośc testów na Youtobe była robiona wersjią comfort bez pompy.

Tak myślę że każde auto garażowane pod chmurką będzie mieć w zimie na początku wysokie zużycie.
Niby tak, ale mój soul też nie ma pompy, garażuje w garażu bez ogrzewania, a zużycie ma daleko mniejsze.
Do tego jest wysokim crossoverem.
A zimy nie ma u nas od 1,5 miesiąca realnie.....
 
Top