MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

slakam

Nowy na Forum
Cześć
Chciałem podziękować za zamieszczone odpowiedzi i mimo wszystko dopytać o tę pompę ciepła w MG4 Luxury. Producent przewidział dopiero od tej wersji wyposażenia pompę ciepła jako (zapewne) element nagrzewający (zimą) i schładzający (latem) - kabinę samochodu. Dotykowo w wersji Luxury masz podgrzewaną kierownicę i podgrzewane fotele, które przy użyciu również będą pobierały energię. Pompa ciepła w samochodzie została zastosowana zapewne jako element bardziej wydajny (szybciej uzyskujący swoje parametry), a zarazem mniej energochłonny niż grzałki (zastosowane w niższych wersjach MG4 standard i comfort). Najbardziej ciekawi mnie ile w wersji Luxury zaoszczędzamy energii na rozruchu samochodu. Dodatkowo porównywałem na podstawie filmów youtube średnie zużycie energii dla aku około 64kWh (lato - zima) dla podobnych samochodów (e-niro, kona, ID3) i wychodzi, że są to małe różnice, ale zauważalne. Chyba najważniejszym elementem zużycia kWh jest spokojna jazda. Latem nie powinno być problemu z zasięgiem. Natomiast, zima po uruchomieniu wszystkiego i niskiej temp. baterii skraca znacznie ten zasięg, ale nie ma też tragedii. Z testów letnich wynika że przy moich dziennych zasięgach miejskich w lecie jedno naładowanie aku powinno starczać na dwa tygodnie.
Do tego jak się uda będę załatwiał stacje ładowania dla EV w firmie (może o nie największej mocy np.50kW), ale najprawdopodobniej energia w 80 % będzie za darmo. No i taki mam plan na zakup elektryka MG4.
Nie wiem jeszcze kiedy to będzie (bo może warto poczekać na promocje o których wspominał Kriso -darmowa energia na wyjazdy na karcie MG), a trzeba się liczyć z tym, że po zdjęciu osłon rządowych prąd w Polsce może znowu podrożeć, a paliwa dalej będą się kręciły między 6-7 zł. Kiedyś warto by przeliczyć jaki jest próg cenowy dla elektryka gdy dogonimy benzynę. Bo wtedy może to znowu być zapora dla elektryków (tak jak zabranie dopłaty w Niemczech, Norwegii).

Pozdrawiam
 

Kriso

Fachowiec
Cześć
Chciałem podziękować za zamieszczone odpowiedzi i mimo wszystko dopytać o tę pompę ciepła w MG4 Luxury. Producent przewidział dopiero od tej wersji wyposażenia pompę ciepła jako (zapewne) element nagrzewający (zimą) i schładzający (latem) - kabinę samochodu. Dotykowo w wersji Luxury masz podgrzewaną kierownicę i podgrzewane fotele, które przy użyciu również będą pobierały energię. Pompa ciepła w samochodzie została zastosowana zapewne jako element bardziej wydajny (szybciej uzyskujący swoje parametry), a zarazem mniej energochłonny niż grzałki (zastosowane w niższych wersjach MG4 standard i comfort). Najbardziej ciekawi mnie ile w wersji Luxury zaoszczędzamy energii na rozruchu samochodu. Dodatkowo porównywałem na podstawie filmów youtube średnie zużycie energii dla aku około 64kWh (lato - zima) dla podobnych samochodów (e-niro, kona, ID3) i wychodzi, że są to małe różnice, ale zauważalne. Chyba najważniejszym elementem zużycia kWh jest spokojna jazda. Latem nie powinno być problemu z zasięgiem. Natomiast, zima po uruchomieniu wszystkiego i niskiej temp. baterii skraca znacznie ten zasięg, ale nie ma też tragedii. Z testów letnich wynika że przy moich dziennych zasięgach miejskich w lecie jedno naładowanie aku powinno starczać na dwa tygodnie.
Do tego jak się uda będę załatwiał stacje ładowania dla EV w firmie (może o nie największej mocy np.50kW), ale najprawdopodobniej energia w 80 % będzie za darmo. No i taki mam plan na zakup elektryka MG4.
Nie wiem jeszcze kiedy to będzie (bo może warto poczekać na promocje o których wspominał Kriso -darmowa energia na wyjazdy na karcie MG), a trzeba się liczyć z tym, że po zdjęciu osłon rządowych prąd w Polsce może znowu podrożeć, a paliwa dalej będą się kręciły między 6-7 zł. Kiedyś warto by przeliczyć jaki jest próg cenowy dla elektryka gdy dogonimy benzynę. Bo wtedy może to znowu być zapora dla elektryków (tak jak zabranie dopłaty w Niemczech, Norwegii).

Pozdrawiam
Cześć,

tak, sorry za zamieszanie z tą pompą ciepła.
Co do oszczędzenia energii przy rozruchu samochodu, nie mierzyłem tego jakoś specjalnie.
Choć od razu powiem, że u mnie, jak włączę ogrzewanie na postoju, poczekam minutę i zacznę jechać, to tak, jak wspomniałeś, mam zużycie na początku 29,8kWh (jest to chyba max na skali, jaką przewidział producent) i dopiero po minucie jazdy zaczyna spadać.

Co do energożerności pompy ciepła, to przy włączonym ogrzewaniu zasięg spada ok 10-15%.
Wydajność - ja jestem bardzo zadowolony. Ogrzewanie kabiny z zadaną temperaturą zaczyna się po ok 15-20 sekundach.

Podgrzewanie kierownicy i foteli oficjalnie nie wpływa na zasięg. Myślę, że ma realny wpływ, ale na tyle niewielki, że wyświetlacz nie pokazuje zmiany w przewidzianym zasięgu po włączeniu tych funkcji.

Zasięgi opisałem w innym poście.
Aktualnie obrabiam dane w Excelu, które pokażą realne zużycie na podstawie informacji o pobranym prądzie podczas ładowania.
Ładuję w różnych miejscach (publiczne AC i DC, Wallbox w domu, FV) a więc i w różnej cenie. Do tego mam Voucher od MG na darmowe ładowanie przez 3 lata (wartość 5100 EUR). Zestawienie zaczyna wyglądać interesująco.
Dopracowuję wykresy, żeby to jakoś wizualnie łatwo do ogarnięcia było.

U Ciebie @slakam , jak masz możliwość zamontowania ładowarki w firmie, to będzie bajka.
Ja ładując z domu + Vocher już widzę, że oszczędności na "tankowaniu" tylko w pierwszym roku to będzie 70-80% w porównaniu do moich wydatków z ostatnich 2 lat na paliwo do ICE.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Producent przewidział dopiero od tej wersji wyposażenia pompę ciepła jako (zapewne) element nagrzewający (zimą) i schładzający (latem) - kabinę samochodu.
Raczej wspomogający ogrzewanie zimą.
Grzałki zapewne i tak działają , szczególnie na starcie (stąd odczyt wysokiego zużycia), a latem schładza każde auto z klimą.
Klima to też pompa ciepła.
 

luki

Posiadacz elektryka
jak się uda będę załatwiał stacje ładowania dla EV w firmie (może o nie największej mocy np.50kW)
Wallbox 11/22kW wystarczy. Zależy ile auto będzie stało podczas ładowania i czy ma ładowarkę pokładową 11kW, ale w przypadku ładowania 11kW ładuje się z prędkością ok 50km/h - po 2h masz 100km zasięgu więcej. To jest i wolno i szybko, w zależności jak na to patrzymy.
 

Kriso

Fachowiec
Wallbox 11/22kW wystarczy. Zależy ile auto będzie stało podczas ładowania i czy ma ładowarkę pokładową 11kW, ale w przypadku ładowania 11kW ładuje się z prędkością ok 50km/h - po 2h masz 100km zasięgu więcej. To jest i wolno i szybko, w zależności jak na to patrzymy.
Potwierdzam,
ja w domu na Wallboxie ładuję z prędkością średnio ok 7,5kWh i w zupełności wystarcza.
Tygodniowo robię ok 600km
 

Kriso

Fachowiec
Taka mala wrzutka dziś.
Wczoraj udało się po raz pierwszy naładować całe, zawrotne 3kWh z FV w domu.
FV zainstalowana w grudniu, więc wiecie, rozumiecie. Pierwsze razy zawsze się przeżywa ;)

PS Excel ze zużyciem MG4 na przestrzeni 3 miesięcy skończony .
Wyniki ciekawe, ale czasu nie ma, by to wrzucić porządnie .

To od razu zapytam, jak wrzucacie tu takie pliki? Jako PDF konwertujecie?
Pytam, bo pewnie macie doświadczenia i szybciej podpowiecie. Z góry dzięki!
 
Top