MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

vwir

Pionier e-mobilności
Czyli co, kupujesz netto? Czy dalej brutto ale VAT nie jest wyszczególniony?
Czy dotyczy to tylko polskiej strony - żeby naszych 23% nie płacić?
I dlaczego musiałbyś zapłacić VAT w DE i W PL - nie dało by się odzyskać tego w DE?
Jeśli kupujesz samochód który ma mniej niż 6 miesięcy lub mniej niż 6 tys km to jest traktowany jak nowy i płacisz od niego VAT w PL. Niezależnie od tego czy płaciłeś VAT w DE czy nie, czy masz fakturę VAT czy umowę z prywatnym Helmutem. W takiej sytuacji raczej nie odzyskasz VATu w DE, bo i ciężko się doszukać jakiejś podstawy prawnej. Jeśli już tak chcesz zrobić, to musiałbyś wziąć na firmę jako WNT. Wtedy VAT w DE jest jak najbardziej do odzyskania.

Edit: Okazuje się, że da się w takiej sytuacji odzyskać część VATu, nawet gdy kupujesz jako osoba prywatna od osoby prywatnej: https://europa.eu/youreurope/citize...buying-selling-cars/index_pl.htm#person-new-1
Jeśli kupujesz samochód od prywatnego sprzedawcy, nie musisz płacić podatku VAT w kraju sprzedawcy. Musisz zapłacić VAT w kraju, w którym rejestrujesz samochód. VAT będzie naliczony od łącznej ceny samochodu, czyli od ceny obejmującej wszelkie akcesoria lub inne powiązane koszty, jak na przykład koszty dostawy.

Prywatny sprzedawca będzie miał możliwość uzyskania zwrotu części podatku VAT w kraju, w którym samochód został po raz pierwszy zakupiony. Kwota należnego zwrotu podatku VAT zazwyczaj zostanie obliczona przez urząd podatkowy i będzie zależeć od tego, jak długo sprzedający korzystał z samochodu w kraju UE. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat przepisów dotyczących obowiązków sprzedawcy i sposobu uzyskania zwrotu podatku VAT, sprzedawca musi skontaktować się z krajowymi organami podatkowymi .

Czyli kwota będzie pomniejszona o amortyzację, ale cośtam jest do odzyskania. Tylko że to odzyska sprzedawca, a nie kupujący.

Gdy kupujesz od firmy (jako osoba prywatna) i masz fakturę VAT to też jest do odzyskania i to przez kupującego a nie sprzedającego: https://europa.eu/youreurope/citize...ying-selling-cars/index_pl.htm#business-new-1
Musisz zapłacić VAT w kraju, w którym rejestrujesz samochód. VAT będzie naliczony od łącznej ceny samochodu, czyli od ceny obejmującej wszelkie akcesoria lub inne powiązane koszty, jak na przykład koszty dostawy.

Jeśli kupujesz samochód w jednym kraju UE i planujesz przewieźć i zarejestrować go w innym kraju UE, musisz poinformować o tym sprzedawcę samochodu, aby nie płacić tam podatku VAT.

Jeśli zapłacisz VAT dwukrotnie, raz z kraju zakupu, a potem w kraju rejestracji, masz prawo do zwrotu podatku VAT. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze sprzedawcą lub, w drugiej kolejności, z urzędem podatkowym w kraju, w którym kupiłeś samochód.
 
Last edited:

Coppi

Nowy na Forum
Ale jakiego numeru? Ja kupiłem jako osoba prywatna. Jeśli auto ma ponad 6 miesięcy i ponad 6 tys km przebiegu to nie płacisz VATu. Nic nie płacisz, bo akcyzy w elektrykach też się nie płaci. A zarejestrowanie i ubezpieczenie na tydzień miałem w cenie auta. Jedyny koszt to ładowarki po drodze do domu. Gdyby miał mniej niż 6 miesięcy lub mniej niż 6tys przebiegu to musiałbym w PL zapłacić VAT (mimo, iż zapłaciłem już w DE). No a po cholerę chcesz tą dotację, skoro wychodzi taniej niż MG4 z dotacją, a masz nieporównywalnie lepsze auto.
Oki, cofam, VAT a raczej jego brak skojarzył mi się z przedsiębiorstwem. Może faktycznie jest to do przemyślenia.
 

Coppi

Nowy na Forum
Jeśli kupujesz samochód który ma mniej niż 6 miesięcy lub mniej niż 6 tys km to jest traktowany jak nowy i płacisz od niego VAT w PL. Niezależnie od tego czy płaciłeś VAT w DE czy nie, czy masz fakturę VAT czy umowę z prywatnym Helmutem. W takiej sytuacji raczej nie odzyskasz VATu w DE, bo i ciężko się doszukać jakiejś podstawy prawnej. Jeśli już tak chcesz zrobić, to musiałbyś wziąć na firmę jako WNT. Wtedy VAT w DE jest jak najbardziej do odzyskania.

Edit: Okazuje się, że da się w takiej sytuacji odzyskać część VATu, nawet gdy kupujesz jako osoba prywatna od osoby prywatnej: https://europa.eu/youreurope/citize...buying-selling-cars/index_pl.htm#person-new-1


Czyli kwota będzie pomniejszona o amortyzację, ale cośtam jest do odzyskania. Tylko że to odzyska sprzedawca, a nie kupujący.

Gdy kupujesz od firmy (jako osoba prywatna) i masz fakturę VAT to też jest do odzyskania i to przez kupującego a nie sprzedającego: https://europa.eu/youreurope/citize...ying-selling-cars/index_pl.htm#business-new-1
Jak wygląda kwestia serwisowania i napraw takiego samochodu jesli w PL nie ma oficjalnej dystrybucji? Musisz jechać do DE czy Mercedes to ogarnia u nas?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jak wygląda kwestia serwisowania i napraw takiego samochodu jesli w PL nie ma oficjalnej dystrybucji? Musisz jechać do DE czy Mercedes to ogarnia u nas?
Na razie jestem nastawiony na wycieczkę po 2 latach do DE na przegląd gwarancyjny (pewnie połączony z jakimiś city-break w DE). Ale faktem jest, że nie pytałem w Mercedesie w PL, więc w sumie nie wiem.
 

Kriso

Posiadacz elektryka
Wszedłem i na początku pomyślałem, że pomyliłem wątki, bo różne tematy się przewijają. 😂
Ale już się odnalazłem.

Moi drodzy, oficjalnie minął rok, odkąd jeżdżę MG4.

Tymczasem dzielę się kilkoma informacjami.
Przebieg: 37700 km
Średnie zużycie: 16,52 kWh/100km (energia pobrana z ładowarek)
Największa zaleta: właściwości jezdne
Największa wada: bug w oprogramowaniu - włączysz muzykę online dopiero, gdy najpierw włączysz radio (wg niej), brak zapamiętywania ostatniego trybu jazdy (wg niego)

Czy jest coś szczególnego, co chcielibyście wiedzieć?
Napiszcie proszę. Może są obszary, które Was interesują, szczególnie tych, którzy rozważają zakup w przyszłości.

W załączniku dzielę się statystykami.
 

Attachments

  • Screenshot 2024-12-05 at 11.48.43.png
    Screenshot 2024-12-05 at 11.48.43.png
    419,7 KB · Liczba wyświetleń: 21
  • Screenshot 2024-12-05 at 12.02.28.png
    Screenshot 2024-12-05 at 12.02.28.png
    301,2 KB · Liczba wyświetleń: 21

cooler

Pionier e-mobilności
Wszedłem i na początku pomyślałem, że pomyliłem wątki, bo różne tematy się przewijają. 😂
Ale już się odnalazłem.

Moi drodzy, oficjalnie minął rok, odkąd jeżdżę MG4.

Tymczasem dzielę się kilkoma informacjami.
Przebieg: 37700 km
Średnie zużycie: 16,52 kWh/100km (energia pobrana z ładowarek)
Największa zaleta: właściwości jezdne
Największa wada: bug w oprogramowaniu - włączysz muzykę online dopiero, gdy najpierw włączysz radio (wg niej), brak zapamiętywania ostatniego trybu jazdy (wg niego)

Czy jest coś szczególnego, co chcielibyście wiedzieć?
Napiszcie proszę. Może są obszary, które Was interesują, szczególnie tych, którzy rozważają zakup w przyszłości.

W załączniku dzielę się statystykami.
Jak ogrzewanie zimą i klimatyzacja latem? Czytałem że chinole mają tak że to co w normalnym samochodzie jest 22 stopnie, w chinolach trzeba ustawiać 25 lub 28. Żeby nie było Tesla też słabo w tej dziedzinie (przynajmniej moja) - nie trzyma temperatur i ciągle zmienia się komfort jazdy.
Czy MG też ma tą przypadłość?
Jak z grzaniem/przygotowywaniem baterii do jazdy zimą lub chłodzeniem przed jazdą latem? Jak to działa?
Mi się też właściwości jezdne podobały, fajny sprężysty mieszczuch.

Jak oceniasz wyciszenie - zwłaszcza wpływ zimy na plastiki, trzaski z dachu etc
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Wszedłem i na początku pomyślałem, że pomyliłem wątki, bo różne tematy się przewijają. 😂
Ale już się odnalazłem.

Moi drodzy, oficjalnie minął rok, odkąd jeżdżę MG4.

Tymczasem dzielę się kilkoma informacjami.
Przebieg: 37700 km
Średnie zużycie: 16,52 kWh/100km (energia pobrana z ładowarek)
Największa zaleta: właściwości jezdne
Największa wada: bug w oprogramowaniu - włączysz muzykę online dopiero, gdy najpierw włączysz radio (wg niej), brak zapamiętywania ostatniego trybu jazdy (wg niego)

Czy jest coś szczególnego, co chcielibyście wiedzieć?
Napiszcie proszę. Może są obszary, które Was interesują, szczególnie tych, którzy rozważają zakup w przyszłości.

W załączniku dzielę się statystykami.
po przebiegu widać że chyba podoba Ci się to auto. Spalinowymi też tyle robiłeś?
 

slakam

Nowy na Forum
Mam pytania
1. Czy pojawiły się aktualizacje oprogramowania przez rok
2. Jak oceniasz zużycie energii wiosna lato jesień zima. Interesuje mnie czy występują duże różnice
3. Po roku użytkowania czy widzisz jakieś zużycie (po tylu kilometrach) w zachowaniu samochodu zawieszenie, układ kierowniczy, zmniejszenie wydajności, bateria, wnętrze, klimatyzacja, inne.
4. Jak porównanie z samochodami europejskimi czy to taki sam produkt czy mimo wszystko jeszcze to chińskie
5. Po roku użytkowania co najbardziej zaskoczyło na plus a co na minus
6. Jak spisuje się oświetlenie
7 Jak głośność przy większych prędkościach
8. Jeżeli przy tylu kilometrach masz zużycie na poziomie 16,5 kWh/ 100km to rewelacja. A zapewne nie zrobiłeś tylu kilometrów w mieście. Należy pamiętać że elektryki w odwrotności do spalinowych mniej zużywają energii w mieście niż na trasie, w przeliczeniu na km.
9. O system audio się nie pytam bo jak jeździłem tym samochodem to bardzo przeciętny
10. Jak spisuje się pompa ciepła jako klimatyzacja
11. Na co byś zwrócił największą uwagę - przekazując rady potencjalnym kupującym.
12. Czy przesiadł byś się z powrotem na samochód spalinowy
13. I najważniejsze - czy kupił byś jeszcze raz taki sam samochód czy raczej szukał byś cos innego. Jeżeli innego to jaki i dlaczego
 

slakam

Nowy na Forum
Przepraszam co do wydajności użycia energii w różnych m-ce to zweryfikowałem w załączonej przez Ciebie tabelce. Bardzo małe średnie różnice, rzędu 2 kWh/100 km więc niewiele. Myślałem że będą większe

1. Jeszcze jedno pytanie jak serwis, bo zapewne byłeś na jednym przeglądzie
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Średnie zużycie: 16,52 kWh/100km
czyli to jest cała energia jaka wyszła z ładowarki? jakie moce osiągałeś na ładowarce? i jaka była twoja realny sposób jazdy? ile procentowo w mieście, ile na trasie i przy jakich prędkościach? pewnie masz też podaną średnią prędkość od początku zużycia energii.
czy oprogramowanie masz R33 czy R59 czy może starsze?
 
Top