MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

vwir

Pionier e-mobilności
Czyli co, kupujesz netto? Czy dalej brutto ale VAT nie jest wyszczególniony?
Czy dotyczy to tylko polskiej strony - żeby naszych 23% nie płacić?
I dlaczego musiałbyś zapłacić VAT w DE i W PL - nie dało by się odzyskać tego w DE?
Jeśli kupujesz samochód który ma mniej niż 6 miesięcy lub mniej niż 6 tys km to jest traktowany jak nowy i płacisz od niego VAT w PL. Niezależnie od tego czy płaciłeś VAT w DE czy nie, czy masz fakturę VAT czy umowę z prywatnym Helmutem. W takiej sytuacji raczej nie odzyskasz VATu w DE, bo i ciężko się doszukać jakiejś podstawy prawnej. Jeśli już tak chcesz zrobić, to musiałbyś wziąć na firmę jako WNT. Wtedy VAT w DE jest jak najbardziej do odzyskania.

Edit: Okazuje się, że da się w takiej sytuacji odzyskać część VATu, nawet gdy kupujesz jako osoba prywatna od osoby prywatnej: https://europa.eu/youreurope/citize...buying-selling-cars/index_pl.htm#person-new-1
Jeśli kupujesz samochód od prywatnego sprzedawcy, nie musisz płacić podatku VAT w kraju sprzedawcy. Musisz zapłacić VAT w kraju, w którym rejestrujesz samochód. VAT będzie naliczony od łącznej ceny samochodu, czyli od ceny obejmującej wszelkie akcesoria lub inne powiązane koszty, jak na przykład koszty dostawy.

Prywatny sprzedawca będzie miał możliwość uzyskania zwrotu części podatku VAT w kraju, w którym samochód został po raz pierwszy zakupiony. Kwota należnego zwrotu podatku VAT zazwyczaj zostanie obliczona przez urząd podatkowy i będzie zależeć od tego, jak długo sprzedający korzystał z samochodu w kraju UE. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat przepisów dotyczących obowiązków sprzedawcy i sposobu uzyskania zwrotu podatku VAT, sprzedawca musi skontaktować się z krajowymi organami podatkowymi .

Czyli kwota będzie pomniejszona o amortyzację, ale cośtam jest do odzyskania. Tylko że to odzyska sprzedawca, a nie kupujący.

Gdy kupujesz od firmy (jako osoba prywatna) i masz fakturę VAT to też jest do odzyskania i to przez kupującego a nie sprzedającego: https://europa.eu/youreurope/citize...ying-selling-cars/index_pl.htm#business-new-1
Musisz zapłacić VAT w kraju, w którym rejestrujesz samochód. VAT będzie naliczony od łącznej ceny samochodu, czyli od ceny obejmującej wszelkie akcesoria lub inne powiązane koszty, jak na przykład koszty dostawy.

Jeśli kupujesz samochód w jednym kraju UE i planujesz przewieźć i zarejestrować go w innym kraju UE, musisz poinformować o tym sprzedawcę samochodu, aby nie płacić tam podatku VAT.

Jeśli zapłacisz VAT dwukrotnie, raz z kraju zakupu, a potem w kraju rejestracji, masz prawo do zwrotu podatku VAT. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze sprzedawcą lub, w drugiej kolejności, z urzędem podatkowym w kraju, w którym kupiłeś samochód.
 
Last edited:

Coppi

Nowy na Forum
Ale jakiego numeru? Ja kupiłem jako osoba prywatna. Jeśli auto ma ponad 6 miesięcy i ponad 6 tys km przebiegu to nie płacisz VATu. Nic nie płacisz, bo akcyzy w elektrykach też się nie płaci. A zarejestrowanie i ubezpieczenie na tydzień miałem w cenie auta. Jedyny koszt to ładowarki po drodze do domu. Gdyby miał mniej niż 6 miesięcy lub mniej niż 6tys przebiegu to musiałbym w PL zapłacić VAT (mimo, iż zapłaciłem już w DE). No a po cholerę chcesz tą dotację, skoro wychodzi taniej niż MG4 z dotacją, a masz nieporównywalnie lepsze auto.
Oki, cofam, VAT a raczej jego brak skojarzył mi się z przedsiębiorstwem. Może faktycznie jest to do przemyślenia.
 

Coppi

Nowy na Forum
Jeśli kupujesz samochód który ma mniej niż 6 miesięcy lub mniej niż 6 tys km to jest traktowany jak nowy i płacisz od niego VAT w PL. Niezależnie od tego czy płaciłeś VAT w DE czy nie, czy masz fakturę VAT czy umowę z prywatnym Helmutem. W takiej sytuacji raczej nie odzyskasz VATu w DE, bo i ciężko się doszukać jakiejś podstawy prawnej. Jeśli już tak chcesz zrobić, to musiałbyś wziąć na firmę jako WNT. Wtedy VAT w DE jest jak najbardziej do odzyskania.

Edit: Okazuje się, że da się w takiej sytuacji odzyskać część VATu, nawet gdy kupujesz jako osoba prywatna od osoby prywatnej: https://europa.eu/youreurope/citize...buying-selling-cars/index_pl.htm#person-new-1


Czyli kwota będzie pomniejszona o amortyzację, ale cośtam jest do odzyskania. Tylko że to odzyska sprzedawca, a nie kupujący.

Gdy kupujesz od firmy (jako osoba prywatna) i masz fakturę VAT to też jest do odzyskania i to przez kupującego a nie sprzedającego: https://europa.eu/youreurope/citize...ying-selling-cars/index_pl.htm#business-new-1
Jak wygląda kwestia serwisowania i napraw takiego samochodu jesli w PL nie ma oficjalnej dystrybucji? Musisz jechać do DE czy Mercedes to ogarnia u nas?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jak wygląda kwestia serwisowania i napraw takiego samochodu jesli w PL nie ma oficjalnej dystrybucji? Musisz jechać do DE czy Mercedes to ogarnia u nas?
Na razie jestem nastawiony na wycieczkę po 2 latach do DE na przegląd gwarancyjny (pewnie połączony z jakimiś city-break w DE). Ale faktem jest, że nie pytałem w Mercedesie w PL, więc w sumie nie wiem.
 
Top