MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

Kriso

Posiadacz elektryka
Jak ogrzewanie zimą i klimatyzacja latem? Czytałem że chinole mają tak że to co w normalnym samochodzie jest 22 stopnie, w chinolach trzeba ustawiać 25 lub 28. Żeby nie było Tesla też słabo w tej dziedzinie (przynajmniej moja) - nie trzyma temperatur i ciągle zmienia się komfort jazdy.
Czy MG też ma tą przypadłość?
Jak z grzaniem/przygotowywaniem baterii do jazdy zimą lub chłodzeniem przed jazdą latem? Jak to działa?
Mi się też właściwości jezdne podobały, fajny sprężysty mieszczuch.

Jak oceniasz wyciszenie - zwłaszcza wpływ zimy na plastiki, trzaski z dachu etc
Tak, to prawda, klima przekłamuje.

W zasadzie cały czas jeżdżę z ustawieniem na 24-25 st C.
Zimą czuć już grzanie, a latem dobrze chłodzi. Na szczęście dobrze trzyma stała temperaturę, więc przestałem zwracać uwagę. Po prostu wiem, że w MG mam 24-25 dla komfortu.

Grzanie baterii - nie używam. Zauważyłem, że mocno podnosi zużycie prądu (ok 20%). NIe zauważyłem, aby brak podgrzewania baterii wpływał na zasięg czy szybkość ładowania. Nawet zimą, przy -10 st ładował z prędkością ok 125kW/h, a wiec strata może 6-7% na prędkości ładowania.

Wyciszenie jest naprawdę dobre. Plastiki póki co nie trzeszczą, ale za mną dopiero pierwsza zima. Zobaczymy jak będzie w nadchodzącej.
Z dźwięków, edynie na bruku, albo płytach betonowych, gdy auto pokonuje poprzeczne nierówności, wtedy słychać nieprzyjemne dudnienie w prędkościach 25-35km/h. Na szczęście takie drogi to rzadkość.
 
Last edited:

Kriso

Posiadacz elektryka
Przepraszam co do wydajności użycia energii w różnych m-ce to zweryfikowałem w załączonej przez Ciebie tabelce. Bardzo małe średnie różnice, rzędu 2 kWh/100 km więc niewiele. Myślałem że będą większe

1. Jeszcze jedno pytanie jak serwis, bo zapewne byłeś na jednym przeglądzie
Też myślałem, że będą większe, ale w zasadzie zauważyłem, że w prędkościach między 50 a 90 to auto, czy lato, czy zima spala średnio 17kWh.
Różnice pojawiają się dopiero, jak przeważa autostrada/ekspresówka.
I tak np w lipcu średnie zużycie jest na poziomie z zimy, bo miałem dwa wakacyjne wypady. Tam sporo odcinków autostradowych.

Tak, serwis miałem pod koniec lipca. Gdzieś we wcześniejszym wpisie wrzucałem info.
Koszt 130 EUR (auto mam w DE), kilka godzin, i odbiór. Serwisant stwierdził "0" usterek, wiec wsiadłem i pojechałem.
 

Kriso

Posiadacz elektryka
czyli to jest cała energia jaka wyszła z ładowarki? jakie moce osiągałeś na ładowarce? i jaka była twoja realny sposób jazdy? ile procentowo w mieście, ile na trasie i przy jakich prędkościach? pewnie masz też podaną średnią prędkość od początku zużycia energii.
czy oprogramowanie masz R33 czy R59 czy może starsze?
1. "czyli to jest cała energia jaka wyszła z ładowarki?" - jeśli pytasz o zużycie, to tak. Dane pobieram w zależności od źródła ładowania:
  • ładowarki publiczne - z ich podsumowań ładowania w aplikacjach
  • w domu z wallboxa - na aplikacji Huawei (połączona z fotowoltaiką)
2. jakie moce osiągałeś na ładowarce?
  • DC - szczytowa to 125-135kW/h, po przekroczeniu 65% poziomu naładowania spada regularnie tak, że przy poziomie 75% jest ok 55-60kW.
  • AC - na ładowarce pokazuje 9kW, ale już w samochodzie i w aplikacji na telefonie pokazuje 8,1kW. W domu, jak ładuję na Wallboxie, to w aplikacji do Wallboxa pokazuje 8,4kW, a w samochodzie w tym czasie pokazuje 7,6kW. Czyli średnio mam 10% strat przy ładowaniu. Dlatego sumuję dane z ładowarek, a nie z licznika auta.
3. i jaki był twój realny sposób jazdy?

Już w spalinowych byłem fanem eco driving'u, więc nie ukrywam, że mam "lekką nogę". Raczej nie wchodzę ciasno w zakręty, nie mam też potrzeby startować ze świateł jak z pole position ;)
Ale też bez przesady. Jak jest 90, to tyle jadę. Na ekspresówce 110-120, w zależności od ruchu. Lubię wyprzedzać, więc zawalidrogi łykam, bo elektrykiem to i frajda większa.

4. ile procentowo w mieście, ile na trasie i przy jakich prędkościach?

Tu odpowiem raczej miesiącami, bo łatwiej mi z kalendarza wyciągnąć, jakie to były trasy. Możesz sobie porównać z wykresem u góry, to będzie dość klarownie.
Kolejność proporcji: Miasto / Poza / Autostrada.
Prędkości odpowiednio: 50 / 90 / 110-120
  • listopad - styczeń - 30/30/40
  • luty-czerwiec - 30/60/10
  • lipiec - 10/20/70
  • sierpień - 20/20/60
  • wrzesień - 20/30/50
  • październik - 60/30/10
  • listopad - 30/30/40
5. Pewnie masz też podaną średnią prędkość od początku zużycia energii.

I tu mi przypomniałeś coś, co miałem wcześniej pisać. Niestety jest chyba jakiś "bug" w oprogramowaniu, bo przy ok 4300km licznik trasy się zeruje. Przyuważę to następnym razem, ale już ze dwa razy się zdziwiłem, że w tych okolicach zaczyna od zera. Mam podejrzenie, że chodzi o czas trasy, jak dochodzi do 100h, to się całość zeruje, bo max może być 99:59. (w załączniku zdjęcie sprzed samoczynnego wyzerowania).

Średnie prędkości, przy ponad 3000km wychodzą mi między 40-45km/h.
To chyba efekt tego, że ostatnie 500m przed domem dojeżdżam po nieutwardzonej drodze, ze średnią 15-20km/h. I czasem, jak kilka razy dziennie gdzieś wyjeżdżam, to średnia drastycznie spada.

6. czy oprogramowanie masz R33 czy R59 czy może starsze?

Takie, jak na załączonym zdjęciu.
 

Attachments

  • IMG_6389.jpeg
    IMG_6389.jpeg
    885,2 KB · Liczba wyświetleń: 21
  • IMG_6349.jpeg
    IMG_6349.jpeg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 21
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
oprogramowanie masz R33 czy R59 czy może starsze
pomyliłem się R33 jest chyba dla podstawowej wersji
dla twojej jest chyba nowsze R46 lub właśnie R59 chyba możesz w serwisie się spytać, jakie mają najnowsze.
 

Kriso

Posiadacz elektryka
Mam pytania
1. Czy pojawiły się aktualizacje oprogramowania przez rok
2. Jak oceniasz zużycie energii wiosna lato jesień zima. Interesuje mnie czy występują duże różnice
3. Po roku użytkowania czy widzisz jakieś zużycie (po tylu kilometrach) w zachowaniu samochodu zawieszenie, układ kierowniczy, zmniejszenie wydajności, bateria, wnętrze, klimatyzacja, inne.
4. Jak porównanie z samochodami europejskimi czy to taki sam produkt czy mimo wszystko jeszcze to chińskie
5. Po roku użytkowania co najbardziej zaskoczyło na plus a co na minus
6. Jak spisuje się oświetlenie
7 Jak głośność przy większych prędkościach
8. Jeżeli przy tylu kilometrach masz zużycie na poziomie 16,5 kWh/ 100km to rewelacja. A zapewne nie zrobiłeś tylu kilometrów w mieście. Należy pamiętać że elektryki w odwrotności do spalinowych mniej zużywają energii w mieście niż na trasie, w przeliczeniu na km.
9. O system audio się nie pytam bo jak jeździłem tym samochodem to bardzo przeciętny
10. Jak spisuje się pompa ciepła jako klimatyzacja
11. Na co byś zwrócił największą uwagę - przekazując rady potencjalnym kupującym.
12. Czy przesiadł byś się z powrotem na samochód spalinowy
13. I najważniejsze - czy kupił byś jeszcze raz taki sam samochód czy raczej szukał byś cos innego. Jeżeli innego to jaki i dlaczego
1. Nie. Czekam z niecierpliwością na wyeliminowanie dwóch bugów i umożliwienie zapisania trybu jazdy.
2. Tak, jak wynika z tabeli. Możesz sam ocenić. Ja raczej z tych, co na liczbach pracują. Twarde dane mówią więcej, niż moje odczucia. Ale z zasady w zimie te 10% więcej u mnie ciągnie. Ja mam ten plus, że auto w ogrzewanym garażu, więc bateria nie marznie. Stąd pewnie u mnie nie tak duża różnica między latem a zimą. Bez garażu obstawiam, że zimą jeszcze te 10% trzeba by dołożyć.
3. Na razie, odpukać, wszystko jak przed rokiem.
  • zawieszenie - dziś właśnie do żony powiedziałem "ciekawe, kiedy zawieszenie odczuje nasze dziury" (mieszkam pod lasem, dziura, na dziurze, codzienne jazdy zabiły po 2 latach wahacze nawet w moim Volvo XC70).
  • układ kierowniczy. Na razie zero luzów, prowadzi się pewnie, wspomaganie bez zarzutu.
  • plastiki wewnętrzne - pozytywne zaskoczenie, nie trzeszczą, nawet przy niskich temperaturach.
  • plastiki zewnętrzne - tu słabo, szczególnie klosze lamp przednich, ale i całe obramowanie okien, listwa lamp tylnych w bagażniku - zaczęły płowieć. Nie, żeby mnie to zaskoczyło, bo teraz w nowych, europejskich autach, też dają takie plastiki. Ale z tym się liczyłem, dlatego po roku zrobiłem polerowanie + powłokę ceramiczną na aucie. Będę miał spokój na 5 lat. (koszt u mnie 2000zł). Auto wygląda lepiej niż jak odbierałem z salonu.
  • lakier - miła niespodzianka. Człowiek od auto detailingu, podczas nakładania ceramiki stwierdził, że jest pod wrażeniem jakości położenia lakieru w MG. Porównywał do Audi, BMW czy Mercedesa i mówił, że wg niego MG lepiej wypada. Biorę jego słowa za dobrą monetę, nie mam porównania, nie znam się. ;)
  • tapicerka foteli- najbardziej się o to bałem, bo jakość materiałów tam użytych nie budziła mojego zaufania. A jednak, nadal mają się dobrze, bez przetarć czy wgnieceń. A muszę wspomnieć, że zmieniamy się z żoną za kółkiem niemal codziennie. Wiec wiecie, czasem, jak ona zapomni odsunąć siedzenie po sobie, to często robię "obcierkę" plecami o bok fotela. Póki co, znosi to dzielnie.
  • boczki drzwi- mam psa, więc przy wersji z jasnym wnętrzem czyszczę średnio raz w miesiącu, bo mój czteronożny lubi oglądać świat wokół, opierając się o te boczki. Po kilkunastu czyszczeniach wyglądają dobrze. Zobaczymy za rok :)
  • klimatyzacja - bez zmian. Jak się przyzwyczaisz, że 25 stopni, to tak naprawdę 22, to luz.
  • bateria - ostatnio zrobiłem dwa testy. Przy oszczędnej jeździe podchodzę pod 400km na jednym ładowaniu. Przy ciągłym 120km/h na autostradzie w DE, zjeżdżałem na ładowanie po 300km, bateria na poziomie 5% (start ze 100%).
4. Biorąc pod uwagę, że Tesla, BMW, Volkswagen, Mercedes, Toyota, i Ford biorą baterie głównie do Chińczyków, to kwestia "chińskości" auta raczej działa na ich korzyść. Moje prywatne zdanie.
W czym Chińczycy muszą się podszkolić, to UX aplikacji i ekranów w samochodach. Niestety ich "cepeliada" wyłazi na każdym kroku, i panuje radosny przesyt małych literek, cyfr i oryginalnego podziału ekranu. Ale to tylko software. To można łatwo poprawić.

5. W pkt trzecim opisałem.

6. Nie do końca rozumiem pytanie. Jeśli pytasz o światła mijania i drogowe - wyśmienicie. Wg mnie lepiej niż bi-xenony w Volvo XC70, którym jeździłem sporo lat. Jedyna upierdliwa rzecz, to automatyczne załączanie świateł długich. Czasem nie reagują właściwie na nadjeżdżające auta i oślepiam kierowców. Ale to można sobie wyłączyć.

7. Dla mnie bez zarzutu. Ciszej niż w Tesli mojego kolegi ;)

8. Tak, jestem tego świadomy. Dlatego prowadzę statystykę w Excelu. Ciekawostka - latem w mieście schodziłem nawet do 11kWh zużycia.

9. Mówisz o wersji Luxury czy Comfort?

10. Chyba dobrze, bo różnice zużycia przy włączonej czy wyłączonej klimatyzacji to u mnie ok 5-7%. Zakładam, że to zasługa pompy ciepła.

11. Ale w jakim kontekście zwrócić uwagę? To pewnie zależy od tego, kto jest kupującym, i czego oczekuje od auta. Wtedy pewnie lista uwag będzie dla każdego inna.
Domyślam się tylko, że możesz pytać o potencjalne zagrożenia, powtarzające się słabe punkty, jak to zazwyczaj robią recenzenci aut. Jeśli to masz na myśli - to nie pomogę, bo nie mam porównania, nie robiłem research'u rynku. Auto jest stosunkowo świeże na rynku, więc pewnie wszyscy obserwujemy relacje użytkowników z różnych stron.

12. Mam drugie auto spalinowe, więc jeżdżę i takim i takim. I chyba dobrze, bo łatwo się idzie odzwyczaić od jeżdżenia spalinowym. Z kilku powodów, ale o tym w osobnym wpisie się rozwinę, bo mam pytania do bardziej doświadczonych kierowców EV w tej materii.

13. Zdecydowanie kupiłbym drugi raz MG. Miałem ostatnio okazję jeździć Teslą i powiem, ze wolę MG. Lepiej się prowadzi, jest zwinniejszy i wg mnie jest lepiej wyważony. Tesla dla mnie też zbyt "plastikowa" w środku. Ale to są subiektywne odczucia. Pewnie zależy, kto co lubi. Designersko podoba mi się Ioniq5, zarówno na zewnątrz jak i w środku, ale nie miałem okazji jeździć.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Kolejność proporcji: Miasto / Poza / Autostrada.
Prędkości odpowiednio: 50 / 90 / 110-120
  • listopad - styczeń - 30/30/40
  • luty-czerwiec - 30/60/10
  • lipiec - 10/20/70
  • sierpień - 20/20/60
  • wrzesień - 20/30/50
  • październik - 60/30/10
  • listopad - 30/30/40
podziwiam za dokładność księgowego, zużycie masz naprawdę niskie a dodatkowo zbierasz dane z ładowarek a nie z ekranu samochodu więc można odjąć straty z ładowarek.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Miałem ostatnio okazję jeździć Teslą i powiem, ze wolę MG. Lepiej się prowadzi, jest zwinniejszy i wg mnie jest lepiej wyważony. Tesla dla mnie też zbyt "plastikowa" w środku.
miałem bardzo zbieżne odczucia z twoimi po jeździe próbnej a specjalnie jeździłem najpierw Teslą a potem MG w tym samym dniu. jednak samochód z idealnym rozłożeniem masy jest znacznie bardziej przewidywalny na drodze i tak jak napisałeś zwinniejszy.
 

Swq_sc

Zadomawiam się
Jak ogrzewanie zimą i klimatyzacja latem? Czytałem że chinole mają tak że to co w normalnym samochodzie jest 22 stopnie, w chinolach trzeba ustawiać 25 lub 28. Żeby nie było Tesla też słabo w tej dziedzinie (przynajmniej moja) - nie trzyma temperatur i ciągle zmienia się komfort jazdy.
Czy MG też ma tą przypadłość?
Jak z grzaniem/przygotowywaniem baterii do jazdy zimą lub chłodzeniem przed jazdą latem? Jak to działa?
Mi się też właściwości jezdne podobały, fajny sprężysty mieszczuch.

Jak oceniasz wyciszenie - zwłaszcza wpływ zimy na plastiki, trzaski z dachu etc
Mam pytania
1. Czy pojawiły się aktualizacje oprogramowania przez rok
2. Jak oceniasz zużycie energii wiosna lato jesień zima. Interesuje mnie czy występują duże różnice
3. Po roku użytkowania czy widzisz jakieś zużycie (po tylu kilometrach) w zachowaniu samochodu zawieszenie, układ kierowniczy, zmniejszenie wydajności, bateria, wnętrze, klimatyzacja, inne.
4. Jak porównanie z samochodami europejskimi czy to taki sam produkt czy mimo wszystko jeszcze to chińskie
5. Po roku użytkowania co najbardziej zaskoczyło na plus a co na minus
6. Jak spisuje się oświetlenie
7 Jak głośność przy większych prędkościach
8. Jeżeli przy tylu kilometrach masz zużycie na poziomie 16,5 kWh/ 100km to rewelacja. A zapewne nie zrobiłeś tylu kilometrów w mieście. Należy pamiętać że elektryki w odwrotności do spalinowych mniej zużywają energii w mieście niż na trasie, w przeliczeniu na km.
9. O system audio się nie pytam bo jak jeździłem tym samochodem to bardzo przeciętny
10. Jak spisuje się pompa ciepła jako klimatyzacja
11. Na co byś zwrócił największą uwagę - przekazując rady potencjalnym kupującym.
12. Czy przesiadł byś się z powrotem na samochód spalinowy
13. I najważniejsze - czy kupił byś jeszcze raz taki sam samochód czy raczej szukał byś cos innego. Jeżeli innego to jaki i dlaczego

Pozwolę sobie dorzucić kilka moich spostrzeżeń.
Do tej pory zrobiliśmy 3900km w prawie 2 miesiące.
Czwórka jest ładowany w domu w taryfie T2 - G12W. Jeździmy w trybie ECO, głównie miasto aczkolwiek 2 większe trasy udało się zrobić w tym czasie.

Najniższe "spalanie", startując z 100% naładowania, po przejechaniu 394km (pozostało 11%/48km) wyszło 13,6kWh.
Trasa Sosnowiec-Ustroń-Sosnowiec oraz Sosnowiec-Sandomierz-Sosnowiec wychodziły ok. 18kWh/100km przy średnich prędkościach ok. 80-90km/h.
Średnie zużycie do dnia dzisiejszego to 17,1kWh.
Obecnie testuje jazdę jednym pedałem, co z początku wydawało mi się niewygodne, w związku z dużym poziomem rekuperacji.

W kwestii ogrzewania, podobnie jak u Kriso AC chodzi na 23st., przy czym w ICE mam ustawione 21,5 i odczucia podobne. Nie miałem jeszcze potrzeby rozgrzewania go przed jazdą ale żona na pewno przy większych mrozach po wyjściu z pracy z tego skorzysta - dam znać jak się sprawdziło.

Ad.1) Przy wizycie w serwisie podnieśli z R40 na R46. Nie posiadali R59 - PGD Dąbrowa Górnicza.

Ad.4)Mam Mondeo MKIV i osobiście jeszcze nie zaważyłem większej różnicy w jakości użytych materiałów.

Ad.6) Denerwują mnie światła drogowe, które ewidentnie nie "wypełniają" pola widzenia. Mianowicie widzę na samych środku poziomy niedoświetlony pasek. Serwis nie widzi problemu. Muszę przy okazji spotkania innego MG4 zweryfikować tą przypadłość. @Kriso masz podobnie ??

Ad.7) Prędkości, które rozwijamy czyli max. do 120km/h nie powodują większego hałasu niż w MKIV.

Ad.9) Tu się musze zgodzić - szału nie ma, ale plany na upgrade są na liście ;)

Ad.10) Zaskakująco szybko nagrzewa się cała kabina, więc chyba OK.

Ad.11) Od razu zamontować folie ochroną na konsole środkową (przy pokrętle) oraz na słupkach za tylnymi drzwiami - piekielnie się rysują!

Ad.12) Od momentu zakupu MG, ICE nie był tankowany :) co dalej - czas pokaże.

Ad.13) Wydaje mi się, że stosunek ceny do jakości jest bezkonkurencyjny na rynku. Zobaczymy czy to się zmieni w nowym roku, po wejściu ceł oraz nowych dopłat.
 
Top