MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

cooler

Pionier e-mobilności
Cześć,

wracam z garścią news'ów.
Jestem po drugim serwisie gwarancyjnym - 48 tys km.
Koszt serwisu 300 EUR, w tym:
- przegląd obowiązkowych punktów
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana filtra kabinowego
- kalibracja softu i czujników


Krótko na temat zużycia elementów:
- karoseria - zero odprysków, przetarć czy śladów zużycia
- plastikowe elementy - mam zabezpieczone, więc jak nówki ;)
- podwozie - zero śladów korozji, czy choćby nalotu, ale... szef salonu zalecił konserwację (tak samo miejsc narażonych na utrzymywanie się wilgoci) przed upływem 3-4 lat, bazując na doświadczeniach wcześniejszych użytkowników MG, bo blacha potrafi mieć nalot rdzawy już po 5 latach.
- hamulce - w EV, wiadomo, śladowe zużycie tylko
- opony - jak na 48tys całkiem nieźle, spokojnie jeszcze z 20-30k przejadą
- wnętrze - o dziwo miejsca w stylu piano black nadal ładne i dobrze się czyszczą
- tapicerka - niewielkie ślady zużycia, widoczne głównie na bokach foteli przednich (lekko pomarszczone od wsiadania)
- dywaniki - oryginalne, nadal ładnie się prezentują
- soft - działa jak działał - niestety brak aktualizacji, więc to, co denerwowało, nadal denerwuje :D, a co śmigało, działa dobrze

Pierwsza usterka:
- Reflektor lewy - tuż przed serwisem przestały świecić diody świateł długich, analiza wykluczyła przepalenie diod, okablowanie w porządku, wygląda na defekt modułu sterującego całą listwą. Serwis będzie reklamował gwarancyjnie u MG - dam znać, jak sytuacja się rozwinie.
3 lata bez żadnej awarii? Zazdroszczę! Po przejażdżce dobrze wyczułem że to porządnie poskładane autka... (y)
 

vwir

Pionier e-mobilności
3 lata bez żadnej awarii? Zazdroszczę! Po przejażdżce dobrze wyczułem że to porządnie poskładane autka... (y)
Ja tam nic nie chcę mówić, ale jeżdżę elektrykami od 2017 roku i w sumie w żadnym nie miałem awarii. No dobra - w Mach-E przez jakiś czas nie działały aktualizacje OTA (trzeba było je przywrócić do życia). No i w Smarcie nie podświetlają mi się klamki zewnętrzne w przednich drzwiach (tak mam od kiedy kupiłem, nawet mi się nie chce z tym jechać do serwisu). To by było na tyle "usterek" na 4 auta elektryczne na przestrzeni 8 lat.
 

nabrU

Moderator
- opony - jak na 48tys całkiem nieźle, spokojnie jeszcze z 20-30k przejadą

A co to znaczy całkiem nieźle? Zmierzyli chociaż głębokość bieżnika?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja tam nic nie chcę mówić, ale jeżdżę elektrykami od 2017 roku i w sumie w żadnym nie miałem awarii. No dobra - w Mach-E przez jakiś czas nie działały aktualizacje OTA (trzeba było je przywrócić do życia). No i w Smarcie nie podświetlają mi się klamki zewnętrzne w przednich drzwiach (tak mam od kiedy kupiłem, nawet mi się nie chce z tym jechać do serwisu). To by było na tyle "usterek" na 4 auta elektryczne na przestrzeni 8 lat.
Ciężko na podstawie paru aut na krzyż wyprowadzać jakieś wnioski (Smart), na razie najwięcej na forum jest Tesli i wcale nie jest różowo.
Akurat na forum Mach-E też nie wieje optymizmem, raczej miałem dokładnie odwrotne wrażenie niż Twoje. Problemy z OBC/ładowaniem, awarie zespołu napędowego - rzucam tak z pamięci...

Ile km zrobiłeś Mach-E? Moje auta ciężko pracują w trasie i ich nie oszczędzam, zdarza się że robię ponad 60k km rocznie, prędkości w trasie to często minimum limit+10 (często szybciej)...

Tym bardziej doceniam MG4 - bo od początku miałem dobre wrażenie spójności i zwartości tego auta i jak widać jest dość bezawaryjne.

@Kriso - światła też miałem wymieniane - parowały od środka.

@vwir Swoją drogą chętnie bym zobaczył jak długo wytrzymał by pod moim butem Twój Smart... Po mieście jest ciężko dojść do limitu wytrzymałości auta, ma czas się schłodzić, postoi na światłach, tymczasem szybka trasa weryfikuje z czego auto ulepili... Akurat Tesla nie daje rady głównie z upierdliwymi rzeczami jak klapka ładowania, gadgety czy spasowanie i rozłażące się panele... Napęd nie klęka - dlatego dalej ją trzymam bo daje dużo fun'u z jazdy (gdy nie czeka na naprawę). Plus moja się szybko ładuje, 10-80 25 minut przy 82kWh baterii :)
 

p0li

Pionier e-mobilności
@vwir Swoją drogą chętnie bym zobaczył jak długo wytrzymał by pod moim butem Twój Smart... Po mieście jest ciężko dojść do limitu wytrzymałości auta, ma czas się schłodzić, postoi na światłach, tymczasem szybka trasa weryfikuje z czego auto ulepili...
obserwoj moj watek ze smartem - mam do pracy 63-65km autostrada (w jedna strone) i nie jezdze 90kmh za tirami ;) - na razie od wrzesnia 20 tys
ps - akurat limit +10 ciezko tu osiagnac :D
 

cooler

Pionier e-mobilności
obserwoj moj watek ze smartem - mam do pracy 63-65km autostrada (w jedna strone) i nie jezdze 90kmh za tirami ;) - na razie od wrzesnia 20 tys
ps - akurat limit +10 ciezko tu osiagnac :D
To zwracam honor. Jeżeli lecisz ponad polski limit codziennie 130km to jest dobry test wytrzymałości auta :)
 

p0li

Pionier e-mobilności
To zwracam honor. Jeżeli lecisz ponad polski limit codziennie 130km to jest dobry test wytrzymałości auta :)
staram sie nie przekraczac 150kmh ale i tak sie czesto lapie (zwlaszcza jak ktos mi siedzi z tylu) ze lece sobie 170kmh - i nie czyc tego o_O
wtedy szukam luki na prawym pasie i zwalniam do 140
a jak jestem zmeczony po robocie to 130 i oddaje lejce automatowi
 

xplde

Fachowiec
- hamulce - w EV, wiadomo, śladowe zużycie tylko
Cześć! Mam MG4 od kilku miesięcy, przejechane ponad 4 tys. km i właśnie pojawił się pierwszy problem. Zauważyłem nierównomierne zużycie tylnych tarcz – więcej szczegółów w wątku. Masz może pod ręką zdjęcie tylnych tarcz w swoim MG? Chciałbym zobaczyć, jak wyglądają w innym egzemplarzu, zwłaszcza po większym przebiegu.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Cześć! Mam MG4 od kilku miesięcy, przejechane ponad 4 tys. km i właśnie pojawił się pierwszy problem. Zauważyłem nierównomierne zużycie tylnych tarcz – więcej szczegółów w wątku. Masz może pod ręką zdjęcie tylnych tarcz w swoim MG? Chciałbym zobaczyć, jak wyglądają w innym egzemplarzu, zwłaszcza po większym przebiegu.
Nie ma co kombinować, zacisk stoi i trzeba szybko reagować. Odpisałem w wątku.
 
Top