MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

Kriso

Posiadacz elektryka
Taka sytuacja...
Rekord trochę przypadkowo, bo po drodze znad morza dwie stacje okazały się nieczynne. Inaczej bym tak ochoczo po S3 i A6 nie jechał na "oparach". Ostatnie 60km zwolniłem do 90km/h, bo bałem się, że laweta będzie.
Przyznam, zaskoczyło mnie, że po stronie polskiej, jak się wraca z okolic wyspy Wolin, ładowarek praktycznie brak

PS nie sugerujcie się średnią prędkością, wprowadza w błąd. Większość tych kilometrów zrobiona była na trasach międzymiastowych, z prędkościami 70-90 km/h. Przekłamanie polega na tym, że wystarczy, że postoisz w korku 10 minut i ze średniej prędkości 80 robi się nagle 50km/h.
 

Attachments

  • MG_1%_distance.jpeg
    MG_1%_distance.jpeg
    209,3 KB · Liczba wyświetleń: 23

Kriso

Posiadacz elektryka
Update w sprawie lewego reflektora.

  • winowajcą tak długiego oczekiwania na odpowiedź od MG okazała się... stacja serwisująca. Okazało się, że nie są autoryzowanym serwisem, i po 3 miesiącach MG im odpowiedziało, że auto musi być sprawdzone przez autoryzowany serwis i usterka będzie uznana gwarancyjnie, o ile potwierdzi się diagnoza. Nie znam szczegółów kontraktów pomiędzy MG a dealerami w DE, ale najwyraźniej mają różne poziomy "przedstawiciela MG". Ciekawe, że mój dealer może robić serwisy gwarancyjne, ale już usterek zgłaszać nie może 🧠? - ktoś miał kiedyś taką historię?
  • byłem w autoryzowanym serwisie MG w Berlinie 17.07 - diagnoza potwierdzona, zlecona wymiana reflektora
  • część zamówiona doszła w 4 dni, jutro tj 25.07 (moje urodziny) jadę na wymiane gwarancyjną
  • przy okazji oględzin auta, wgrano aktualizację systemu, a w niej zmiany, które zauważyłem:
    • poprawa line assist - nie szarpie tak kierownicy, system płynniej utrzymuje pas ruchu
    • zmiana ustawień tempomatu - przy pojedynczym ruchu joystickiem dół/góra, prędkość zmienia się tylko o 1km/h, nie o 5, jak do tej pory. Teraz by uzyskać skok o 5km/h, trzeba przytrzymać dłużej joystick w pozycji dół/góra
    • przy aktywacji tempomatu adaptacyjnego, teraz domyślnie utrzymuje najmniejszą możliwą odległość od poprzedzającego pojazdu. Wcześniej była to największa możliwa odległość. Odległość steruje się joystickiem ruchem lewo/prawo.
Niestety nie zauważyłem zmian w ustawieniach klimatyzacji, nadal temperatura jest zawyżona.
Jeśli znajdę inne zmiany po tej aktualizacji, dam znać.
 
Last edited:

xplde

Posiadacz elektryka
Taka sytuacja...
Rekord trochę przypadkowo, bo po drodze znad morza dwie stacje okazały się nieczynne. Inaczej bym tak ochoczo po S3 i A6 nie jechał na "oparach". Ostatnie 60km zwolniłem do 90km/h, bo bałem się, że laweta będzie.
Przyznam, zaskoczyło mnie, że po stronie polskiej, jak się wraca z okolic wyspy Wolin, ładowarek praktycznie brak

PS nie sugerujcie się średnią prędkością, wprowadza w błąd. Większość tych kilometrów zrobiona była na trasach międzymiastowych, z prędkościami 70-90 km/h. Przekłamanie polega na tym, że wystarczy, że postoisz w korku 10 minut i ze średniej prędkości 80 robi się nagle 50km/h.
piękny wynik. a jakie miałeś temperatury zewnętrzne?
 

Kriso

Posiadacz elektryka
Jutro wyjeżdżam na małe tournée ;)
Szczecin - Berlin - Frankfurt - Szczecin - Poznań - Wrocław - Warszawa - Szczecin.

W sumie 5 dni w trasie. Blisko 2000 km. Dam znać, jak wrażenia, ile tankowań potrzebowałem,i ile spalił na całej pętli i poszczególnych odcinkach. Gdzie były miłe niespodzianki i te mniej przyjemne, ile czasu ogólnie zajęło mi ładowanie i na jakich maszynach najlepszy przesył.
I taki bonus - asystować w obliczeniach będzie AI. Zobaczymy, jak sobie poradzi.
 
Last edited:

xplde

Posiadacz elektryka
Jutro wyjeżdżam na małe tournée ;)
Szczecin - Berlin - Frankfurt - Szczecin - Poznań - Wrocław - Warszawa - Szczecin.

W sumie 5 dni w trasie. Dam znać, jak wrażenia, ile tankowań i ile spalił na całej pętli. Czy gdzieś były miłe niespodzianki i te mniej przyjemne, ile czasu ogólnie zajęło mi ładowanie i na jakich maszynach najlepszy przesył.
Podawaj jeszcze temperatury zewnętrznej w jakich jedziesz.
 
Top