Michelin e-primacy R18 - na mokrej drodze

karolsko

Zadomawiam się
Jakie macie wrażenia na tej oponie w mokrych warunkach? U mnie przy fabrycznym ciśnieniu ( ok. 40psi ) kilka razy miałem delikatne uślizgi tylnej osi i dziwne zachowanie auta przy dohamowaniu przed progami zwalniającymi. Prędkości normalne bez prowokowania auta i szukania granic przyczepności.

Tm3HL AWD
 

veron73

Zadomawiam się
Jakie macie wrażenia na tej oponie w mokrych warunkach? U mnie przy fabrycznym ciśnieniu ( ok. 40psi ) kilka razy miałem delikatne uślizgi tylnej osi i dziwne zachowanie auta przy dohamowaniu przed progami zwalniającymi. Prędkości normalne bez prowokowania auta i szukania granic przyczepności.

Tm3HL AWD
Dopisałbym jeszcze do tego start spod świateł i uślizgi na pasach.
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Już marudziłem wiele razy na te opony. IMO zupełnie nie nadają się do jazdy na mokrym - aktualnie gdy pada deszcz, boję się nawet delikatnie przyspieszyć, bo od razu tracą przyczepność. No rondach, zakrętach zwalniam do 20-30km i jadę jak na letnich w ciężką zimę. Być może trafiłem na jakiś felerny egzemplarz, ale na pewno już ich na wiosnę nie założę.
 

karolsko

Zadomawiam się
Już marudziłem wiele razy na te opony. IMO zupełnie nie nadają się do jazdy na mokrym - aktualnie gdy pada deszcz, boję się nawet delikatnie przyspieszyć, bo od razu tracą przyczepność. No rondach, zakrętach zwalniam do 20-30km i jadę jak na letnich w ciężką zimę. Być może trafiłem na jakiś felerny egzemplarz, ale na pewno już ich na wiosnę nie założę.
Czyli mamy bardzo podobne wrażenia. Faktycznie dramat na mokrym, najgorsze jest to, że są bardzo nieprzewidywalne.
 

Makmak

Tesla 3 highland
Już marudziłem wiele razy na te opony. IMO zupełnie nie nadają się do jazdy na mokrym - aktualnie gdy pada deszcz, boję się nawet delikatnie przyspieszyć, bo od razu tracą przyczepność. No rondach, zakrętach zwalniam do 20-30km i jadę jak na letnich w ciężką zimę. Być może trafiłem na jakiś felerny egzemplarz, ale na pewno już ich na wiosnę nie założę.
Dokładnie robię to samo .. każde rondo każdy łuk muszę zwalniać a dodanie lekko gazu na zakręcie odrazu czuć jak rwd wspomaga się systemami antypoślizgowymi 🤦🏻😎myślę już nawet o zmianie na zimowe(NOKIAN hakapeliitta r5) może będzie lepiej..
 

inter

Pionier e-mobilności
Już marudziłem wiele razy na te opony. IMO zupełnie nie nadają się do jazdy na mokrym - aktualnie gdy pada deszcz, boję się nawet delikatnie przyspieszyć, bo od razu tracą przyczepność. No rondach, zakrętach zwalniam do 20-30km i jadę jak na letnich w ciężką zimę. Być może trafiłem na jakiś felerny egzemplarz, ale na pewno już ich na wiosnę nie założę.
Moja uwaga, one dobrze działały do 3000-3500km, potem nagle stały sie śliskie, na dniach zakładam Hankooki wielosezonowe.
 

6a8

Posiadacz elektryka
wspomaga się systemami antypoślizgowymi 🤦🏻😎myślę już nawet o zmianie na zimowe(NOKIAN hakapeliitta r5) może
Sprawdź kraj produkcji nokiana :confused:
 

Kszychu

Posiadacz elektryka
Moja uwaga, one dobrze działały do 3000-3500km, potem nagle stały sie śliskie, na dniach zakładam Hankooki wielosezonowe.
Hmmm... coś w tym jest, pamiętam że jak odebrałem auto, to w marcu przy 5 stopniach na dworze i wilgotnej drodze byłem w szoku, że auto było jak przyklejone do drogi
 

6a8

Posiadacz elektryka
Hmmm... coś w tym jest, pamiętam że jak odebrałem auto, to w marcu przy 5 stopniach na dworze i wilgotnej drodze byłem w szoku, że auto było jak przyklejone do drogi
Ile macie bieżnika na tych ślizgających się primacy ( tesla zaleca minimum 3 mm ) ?
 
Top