Michelin e-primacy R18 - na mokrej drodze

Kszychu

Posiadacz elektryka
PS4, bardzo dobra opona. Zimowe Alpin 5 też ok, a są w dodatku cichsze od letnich.
Właśnie założyłem Alpin 5, zdecydowanie cichsza od e-primacy choć nie zawsze. Zauważyłem że jak się jedzie po frezowanym asfalcie to ta opona bardziej rezonuje i przez to jest trochę głośniejsza niż e-primacy, jednak po gładkim asfalcie różnica jest niebo a ziemia.

Zużycie energii po zmianie skoczyło mi bardzo i mam wibracje na kierownicy powyżej 100km/h. Ale na razie jeżdżę i obserwuje, jak przez najbliższe 1000km nic się nie zmieni to pojadę wyważyć jeszcze raz
 

YaCo

TM3 RWD HL 2024
Dzisiaj pożegnałem wspominiane Micheliny. Założyłem Kleber Quadraxer 3 98W w org. rozmiarze R18.
Więc nic narazie napisze tylko, że się kręcą i tyle:) bo przejechałem dopiero ok. 30km.
 
Last edited:

jarqu

Zadomawiam się
Dziś deszcz i zimno 10 stopni jeździło się trochę jak po lodzie. Zauważyłem że ta opona bardzo ale to bardzo nie lubi jak jest zimny asfalt. Guma robi się twarda niczym plastik takie mam wrażenie. Latem jeszcze jak jest ciepło i mokro to wciąż lubi się poślizgnąć ale nie aż tak. Trzeba po prostu je szybciej zmieniać na zimówki i tak niebawem zrobię. Zimowe Pirelli są niczym przyklejone względem tych Michelinow.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Ma-sa-kra. Jak spadło teraz poniżej 12 stopni i bywa często mokro, to jakiekolwiek wdepnięcie z miejsca gazu powoduje uślizg. A jak jeszcze jedziesz po rondzie i masz tory tramwajowe, to bez trybu chill minimalny uślizg bywa przy byle znośnym ruszaniu. Szybko AWD sytuację stabilizuje, ale to jest komedia. Ktoś powie - wymieniaj szybciej na zimowe, ale to trochę słabo, bo czasem we wrześniu masz tydzień z temperaturą poniżej 12 stopni i pada, a później dwa tygodnie koło 20 stopni wpadają. Nie wspomnę o tym, że październik jest super na wyprawę na południe autem, gdzie 20+ będzie normą.

Gdybym miał RWD to nie miałbym wątpliwości - od razu poszedłbym w gumy nastawione na trzymanie auta, a nie oszczędne. Przy AWD chyba skuszę się na całoroczne Hankook Ion Flexclimate.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ma-sa-kra. Jak spadło teraz poniżej 12 stopni i bywa często mokro, to jakiekolwiek wdepnięcie z miejsca gazu powoduje uślizg. A jak jeszcze jedziesz po rondzie i masz tory tramwajowe, to bez trybu chill minimalny uślizg bywa przy byle znośnym ruszaniu. Szybko AWD sytuację stabilizuje, ale to jest komedia. Ktoś powie - wymieniaj szybciej na zimowe, ale to trochę słabo, bo czasem we wrześniu masz tydzień z temperaturą poniżej 12 stopni i pada, a później dwa tygodnie koło 20 stopni wpadają. Nie wspomnę o tym, że październik jest super na wyprawę na południe autem, gdzie 20+ będzie normą.

Gdybym miał RWD to nie miałbym wątpliwości - od razu poszedłbym w gumy nastawione na trzymanie auta, a nie oszczędne. Przy AWD chyba skuszę się na całoroczne Hankook Ion Flexclimate.
Ja przy RWD biorę Hankook FlexClimate ION IL01 235/45 R18.
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Szybko AWD sytuację stabilizuje, ale to jest komedia.
A ja myślałem, że to tylko RWD dotyczy i na AWD wszyscy zadowoleni 🤷‍♂️ Umówiłem się już na wymianę opon i odliczam dni. Pamiętam, że jak zakładałem te Micheliny, to myślałem, że nastanie błoga cisza w samochodzie, a zużycie spadnie o prawie połowę w porównaniu do zimówek. Oczywiście nic takiego się nie stało + wszystkie niebezpieczne sytuacje na drodze = homologacja Tesli będzie czynnikiem odstraszającym przy wyborze opon na wiosnę/lato 2025.
 

swistak

Posiadacz elektryka
A jakie macie odczucia z ostatnią dostawą Tesli na Bridgestone Turanza T005 EV?
Co do opon.
Drgań raczej nie ma (chyba jedna osoba coś pisała że ma). U mnie - nie ma.
Jak widzę Wasze opisy powyżej to aż się sam obawiałem prowadzenia u mnie.
Jednakże na ten moment nie odczułem uślizgów. Nie jeżdżę jednak zbyt agresywnie.
 

Oliviakrk

Fachowiec
Pasuje zeby ktoś się wypowiedział po 3-5 kkm.

Ja również widze ze te Micheliny są koszmarne. Też będę chciała zmienić na coś lepszego.
Tylko ze u nas się zbliża zima i już ludzie zimówki zakładają...więc nie ma kto potestowac.
 

inter

Pionier e-mobilności
Pasuje zeby ktoś się wypowiedział po 3-5 kkm.

Ja również widze ze te Micheliny są koszmarne. Też będę chciała zmienić na coś lepszego.
Tylko ze u nas się zbliża zima i już ludzie zimówki zakładają...więc nie ma kto potestowac.
Właśnie dzisiaj załozyłem Hankook FlexClimate ION IL01 235/45 R18, po 45 km jazdy są ciche, czuć że guma jest miększa, ciszej przy dziurach. Napompowałem azotem, koszt 5 zł od koła.
Micheliny daje do sprzedania po 9650 km bieżnik 5.6, 5.8 mm.
 
Last edited:
Top