Michelin e-primacy R18 - na mokrej drodze

Slaww

Zadomawiam się
Najgorsze opony jakie miałem w samochodzie, przemęczę się już do wymiany na zimowe i lecą w śmietnik.

Przykład z niedzieli, 12 stopni, mżawka:
Na autostradzie przyspieszenie ze 120 do 140 za Corolla w hybrydzie (czyli wolno) uślizgu, puszczenie “gazu” przy zjeździe z 84 na 60 uślizg. Cały czas tracą przyczepność w losowym momencie - jak by po lodzie jeździły

Idzie się zabić..
 

inter

Pionier e-mobilności
Ile macie bieżnika na tych ślizgających się primacy ( tesla zaleca minimum 3 mm ) ?
U mnie po 10.000 - 7 mm. Ja odbierałem końcem lutego, opony były rewelacyjne, ale tylko do 3000-3500km.
W kwietniu jechałem w mocnej ulewie na A4, i nie miałem żadnych problemów.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
U mnie po 10.000 - 7 mm. Ja odbierałem końcem lutego, opony były rewelacyjne, ale tylko do 3000-3500km.
W kwietniu jechałem w mocnej ulewie na A4, i nie miałem żadnych problemów.
To niestety częsty zabieg wielu producentów - na początku masz cienką warstwę bardziej przyczepnej mieszanki, a jak ją zedrzesz to zaczynasz jeździć na twardej gumie nastawionej na maksymalizację przebiegu. Hasło - obniżamy koszty produkcji i wydłużamy zasięg auta, zapewne pod naciskiem Tesli. Tyle tylko, że potrafi to być naprawdę niebezpieczne. Michelin potrafi tez zupełnie inaczej - świetna opona Pilot Sport 4 (bez S), genialnie radzi sobie na mokrym i zimnym (przetestowałem w dwóch swoich autach), a jak już zacznie się ślizgać to robi to w sposób przewidywalny i łatwy do opanowania. Przebiegi też robi naprawdę solidne. Ale z racji swojej przyczepności generuje większe opory toczenia - coś za coś. No i opona droższa, technologia kosztuje.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
To niestety częsty zabieg wielu producentów - na początku masz cienką warstwę bardziej przyczepnej mieszanki, a jak ją zedrzesz to zaczynasz jeździć na twardej gumie nastawionej na maksymalizację przebiegu. Hasło - obniżamy koszty produkcji i wydłużamy zasięg auta, zapewne pod naciskiem Tesli. Tyle tylko, że potrafi to być naprawdę niebezpieczne. Michelin potrafi tez zupełnie inaczej - świetna opona Pilot Sport 4 (bez S), genialnie radzi sobie na mokrym i zimnym (przetestowałem w dwóch swoich autach), a jak już zacznie się ślizgać to robi to w sposób przewidywalny i łatwy do opanowania. Przebiegi też robi naprawdę solidne. Ale z racji swojej przyczepności generuje większe opory toczenia - coś za coś. No i opona droższa, technologia kosztuje.
I dodatkowo mam pewność, że na początku były cichsze.
 

Slaww

Zadomawiam się
Jeszcze mi taka myśl przyszła do głowy - w poprzednich dwóch samochodach miałem od Michelin Cross Climate i tam zaobserwowałem, że przyczepność opony gdy jest zimno (np. 1st) zależy od tego jak się traktowało oponę chwilę wcześniej, wszystko co mocno grzało oponę jak: gwałtowne ruszenie z utratą przyczepności, awaryjne hamowanie, itp. powodowało, że opona wyraźnie słabiej "trzymała" się drogi póki nie "ostygła".

Może w tych oponach również jest zastosowane coś podobnego aby oszczędzać bieżnik na upałach.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Ja bym się pozbył takiej opony - pozorna oszczędność, jak coś się stanie to będzie kosztować dużo więcej niż 2 tys pln na komplet przyzwoitych gum. Muszę przetestować jak się zachowują Pirelli w moim aucie na mokrym i chłodnym. Na pewno ślizgają się na mokrych pasach i liniach, ale to większość opon tak ma.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Ja bym się pozbył takiej opony - pozorna oszczędność, jak coś się stanie to będzie kosztować dużo więcej niż 2 tys pln na komplet przyzwoitych gum. Muszę przetestować jak się zachowują Pirelli w moim aucie na mokrym i chłodnym. Na pewno ślizgają się na mokrych pasach i liniach, ale to większość opon tak ma.
Ja zmieniam na Hankook FlexClimate ION IL01 235/45 R18 zamówione.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Ja mam od nowości Michelin PS4 i opona prowadzi doskonale, tyle że wymaga trochę rozgrzania, no i nie należy do cichych.
Ale masz PS4 czy PS4S ? Bo miałem obie i 4S ewidentnie wymagała dogrzania, za to ”goła” 4 w moim odczuciu kleiła od startu. Stosunkowo głośna jest, to fakt.
 

cooler

Pionier e-mobilności
W M3LR 2021 miałem PS4, i byłem tak zachwycony jak to jeździ zarówno po suchym jak i mokrym że kupiłem drugi komplet (od osoby z forum która zakładała wielosezonowe). Warto było.
W ogóle wydaje mi się że te parę % większy zasięg w HL Tesla uzyskała właśnie oponami, ale to był słaby deal dla userów. Od zawsze wiadomo że klejące opony = duże zużycie i opon i paliwa, ale ja jestem z tych którzy na hamulcach i oponach nie oszczędzają.
Z drugiej strony na wielkim minivanie 300KM FWD mam letnie Falkeny FK510SUV i też jest rewelacja, zimowe kupiłem też Falkena na Teslę i jest bardzo dobrze, wręcz magiczne trzymanie. Jeżeli ktoś chce zaoszczędzić na zakupie ale dalej chce mieć pewną jazdę to do Tesli polecam Falken FK520 - zobaczcie drogę hamowania tej opony w testach Bjorna.
 
Top