Minęło już 10.000km w dwa miesiące - moja opinia

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Cześć kochani.

28 września odebrałem moją Teslę 3 LR Q3.

W dwa miesiące zrobiłem 10.000km jak narazie bezawaryjnie.
Autem byłem już dwa razy nad jeziorem Bodeńskim, w Warszawie, w Łodzi, 3x w Poznaniu i oczywiście wokół komina😂
Nie wiem czy mi uwierzycie, ale ANI RAZU nie zabrakło mi prądu!!! 🙃
Średnie zużycie mam na poziomie 19.1kWh,
Choć ostatnio jest kiepsko i ciężko mi zejść poniżej 22kWh (ale nie oszczędzam na ogrzewaniu i mocy😁)

Mam nadal ćwieka z Superchargerem. Po podpięciu przy Ok 30% mam prędkość Ok 120kw i w okolicy 50/60% widocznie spada do Ok 70/50kW. Uważam, że taka prędkość jest zbyt wolna jak na samochód, który szczyci się „przyjęciem” do 250kW (oczywiście analogiczna sytuacja ma miejsce na SuC 250kW - wówczas Max prędkość jaką auto osiągnęło to to 180kW).
Zaraz po kupnie jak wracałem z Niemiec do PL zadzwoniłem w końcu na pomoc techniczna tesli i spytałem się co jest tego powodem. Dostałem info, że od nowości ładowałem kilka razy do 100% bo cały czas byłem w trasie - i bateria w ten sposób się broni, i zwalnia prędkość ładowania ale to się ułoży. Do dnia dzisiejszego jest bez zmian. Martwi mnie to trochę, bo robiąc zwykła kalkulacje, to bardziej opłaca się włączyć plugshare, jadąc np do Niemiec i ogarnąć adresy np Kauflanda, który ma darmowe ccs 50kW. Różnica w prędkości wyjdzie niewielka, a jest darmowa, ale również nie traci auto energii na podgrzewaniu baterii do „szybkiego ładowania”, które średnio wychodzi Ok 60kW.
takie są moje skromne przemyślenia co do kwestii ładowania.

Kwestia wad samochodu:
- od nowości parują mi lampy tyl
- delikatnie wyżej jest tapicerka prze kierownicy względem tapicerki drzwi
- coś mi delikatnie stuka (trzeszczy) w lewym słupku A od strony kierowcy jak jadę po dziurach
- prędkość ładowania (jeśli okaże się po Waszych komentarzach, że tez tak macie to po prostu to zaakceptuję)
- bardzo miękki lakier - NIE MYĆ NA SZCZOTKACH oraz SZCZOTKĄ na myjni bezdotykowej!!! (Ale to jest wada każdego już nowego auta - Tesla nie jest wyjątkiem) Wiem ck mówię 😉

Co do ładowania w domu. Ja kupiłem Tesla Wall Connector gen 3. Jestem mega zadowolony! Nie wyobrażam sobie kupna czegoś innego - ładowarka robi robotę i przy okazji ślicznie wyglada.
Nie bawiłbym się w zakup czegokolwiek innego.

Poza tym padały pytania jakie przejściówki kupić żeby się wszędzie ładować. Odpowiedz jest prosta: żadne! Kabel tyle 2 w zupełności wystarcza - ja go użyłem dwa razy. Wszędzie gdzie się ładowałem był ccs. Nadmienię że mieszkam w zagłębiu włodarzy miast, gdzie boją się ładowarek, lub ich nie uznają🙂

Natomiast moja opinia o samochodzie nie zmieniła się od nowości. Jest super, jeśli chodzi o komfort, ciszę wewnątrz, spasowanie elementów itp i naprawdę szczerze mogę wszystkim ten model polecić

Jak ktoś będzie miał więcej pytań, służę pomocą.
 

Attachments

  • 8181F540-237B-4DED-98D7-CCE6BEA5DD8B.jpeg
    8181F540-237B-4DED-98D7-CCE6BEA5DD8B.jpeg
    1,5 MB · Liczba wyświetleń: 188
  • image.jpg
    image.jpg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 184
  • image.jpg
    image.jpg
    2,3 MB · Liczba wyświetleń: 191

ciastek

Pionier e-mobilności
Mam nadal ćwieka z Superchargerem. Po podpięciu przy Ok 30% mam prędkość Ok 120kw i w okolicy 50/60% widocznie spada do Ok 70/50kW.
(...) Dostałem info, że od nowości ładowałem kilka razy do 100% bo cały czas byłem w trasie - i bateria w ten sposób się broni, i zwalnia prędkość ładowania ale to się ułoży. Do dnia dzisiejszego jest bez zmian.
Nic się nie ułoży. https://elektrowoz.pl/porady/nowa-t...-en-sol-ladowanie-szybsze-niz-przy-lg-77-kwh/
Jeśli dobrze pamiętam w Q3 LR z konfiguratora miały 614 km zasięgu WLTP i ogniwa Panasonic, a z inventory można było wybaczyć LR z zasięgiem 580 km i ogniwami LG. Które masz?
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Nic się nie ułoży. https://elektrowoz.pl/porady/nowa-tesla-model-3-lr-z-bateria-82-kwh-na-ogniwach-lg-en-sol-ladowanie-szybsze-niz-przy-lg-77-kwh/
Jeśli dobrze pamiętam w Q3 LR z konfiguratora miały 614 km zasięgu WLTP i ogniwa Panasonic, a z inventory można było wybaczyć LR z zasięgiem 580 km i ogniwami LG. Które masz?
No to mi rozjaśniłeś😉 dziękuję.
szkoda że to szybciej nie chce się ładować. Tak jak powiedziałem bardziej „opłaca się” skoczyć na kaufland lub inny free 50kW
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Zazdro. Wszystkomający LR, z rabatem i możliwością wzięcia dopłaty.
Haha. Wszystko mający tak, z rabatem tak (choć miał być biały😳) ale już bez dopłaty. Od przyszłego miesiąca dopiero wskakuje na VAT. A poza tym miałem tylko 1% wpłaty z dużymi ratami wiec nie wiem czy jest szansa na cokolwiek i nawet nie czytam tych postów bo za dużo czasu by mi zajęło wyszukanie czegoś konkretnego poza gdybaniem
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Z 1% wpłaty to chyba nie masz szans na dopłatę, nawet gdyby wszyscy byli tej sprawie przychylni.
Żałuje, że się w Q3 nie skusiłem, bo byłoby z dopłata lub z bateriami Panasonic, a tak będzie LG bez szansy na dopłatę.
Natomiast moja opinia o samochodzie nie zmieniła się (…)
Doskonale! ❤️
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
tak, ale jest to podstawa do reklamacji, ponieważ skondensowana woda w koncu uszkodzi elektronikę/diody bo nie ma gdzie ujść. Z tego co wiem w tesli lampy są szczelne.

Poza tym ciagle wyskakujące komunikaty o braku widoczności kamer. To prawa, to lewa albo wielu… nie może tak być, że kupione nowe auto rzuca błędami, a serwis uważa, że to nieistotny problem. Ten temat napewno poruszę w serwisie gdy już zrobię termin. Bo płace za pełnowartościowe auto a nie rzucające błędami co chwile, które odrywają moja uwagę od jazdy.

Natomiast dzisiaj zauważyłem problem z otwieraniem klapy tył po aktualizacji. Nie otwiera się za pierwszym razem. A tym bardziej gdy auto jest podłączone do ładowania. Muszę go zresetować chyba…
 
Top