Minęło już 10.000km w dwa miesiące - moja opinia

Bartosz

Pionier e-mobilności
Odnośnie otwierania klapy bagażnika:
Po resecie dalej to samo. Nie podnosi się za pierwszym razem. Niekiedy działa za drugim lub trzecim luz wcale. Wówczas trzeba po wciśnięciu guzika mocno podnieść ręcznie.
Poniżej link do filmiku:
Odpowiedź jest prosta - chłód na dworze. Dobra wiadomość jest taka że, nie jesteś sam. Zła wiadomość, winny jest siłownik, który źle działa w niskich temperaturach, ale innego nie mają. Osobom, u których wymieniono go na nowy problem nadal występuje. Lepiej odczekać do kolejnej zimy i wtedy zgłosić. Prawdopodobnie właściciele z Norwegii i Kanady tak zamęczą Tesle, że do tego czasu skutecznie problem rozwiąże.

Też mi się tak przytrafiło 2 razy, gdy wróciłem z trasy. Klapa zatrzymała się w połowie i musiałem ją zamknąć przyciskiem i ponownie otworzyć. Normalnie samochód stoi w ogrzewanym garażu, wiec problemu nie ma.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Potwierdzam klapę, ostatnio na parę otwarć pika i staje w miejscu. Zauważyłem to pierwszy raz przy lekkim śniegu, od tego razu już tak jest co pewien czas. Zgłaszałem i nic z tym nie zrobili.
 

slack

Fachowiec
Przyodzczędzili na drugim siłowniku to mają, w droższych Teslach są 2. Wkurza mnie też to, że klapa powinna podnosić się wyżej, zawiasy i konstrukcja tego nie ograniczają, można ręcznie podnieść wyżej, ze 2 razy już głową zawadziłem.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Niemcy na forum też wałkują ten temat, wstawiają filmiki, jeżdżą do serwisu, wymieniają siłowniki, spryskują WD40, ale wszystko bez rezultatów. Najwiecej osób pisze, że za pierwszym razem otwiera się do połowy, a za drugim już normalnie.
Kurcze, u mnie jeszcze dodatkowo coś trzeszczy przy podnoszeniu i opuszczaniu, tu ewidentnie powinny być 2 siłowniki, strasznie takie jednostronne podnoszenie ukosuje klapę. Aż się boje co będzie jak przypadkiem z apki podniosę gdy będzie na niej mnóstwo śniegu. Raz - wpadnie do bagażnika, dwa - w końcu coś się podda.
Nie wiecie czy jacyś myfriendy nie mają modu na podwójne podnośniki? Chyba gdzieś widziałem że montują sobie do starszych modeli gdzie nie było elektrycznego podnoszenia?
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Kurcze, u mnie jeszcze dodatkowo coś trzeszczy przy podnoszeniu i opuszczaniu, tu ewidentnie powinny być 2 siłowniki, strasznie takie jednostronne podnoszenie ukosuje klapę. Aż się boje co będzie jak przypadkiem z apki podniosę gdy będzie na niej mnóstwo śniegu. Raz - wpadnie do bagażnika, dwa - w końcu coś się podda.
Nie wiecie czy jacyś myfriendy nie mają modu na podwójne podnośniki? Chyba gdzieś widziałem że montują sobie do starszych modeli gdzie nie było elektrycznego podnoszenia?
Nie będę przy tym grzebał na gwarancji. Nie będę także inwestował w siłowniki firmy trzeciej. Jak się uszkodzi to zgłoszę, może naprawią przez aktualizację, a jeśli przeczytam na jakimś zagranicznym forum, że producent rozwiązał ten problem, to poproszę o usunięcie wady. Śnieg tego nie uszkodzi, siłownik jest tak skonstruowany, że jak czuje opór to się zatrzymuje. Możesz sam to sprawdzić, podczas otwierania zablokuj od góry klapę ręką.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Przyodzczędzili na drugim siłowniku to mają, w droższych Teslach są 2. Wkurza mnie też to, że klapa powinna podnosić się wyżej, zawiasy i konstrukcja tego nie ograniczają, można ręcznie podnieść wyżej, ze 2 razy już głową zawadziłem.
Ale to mozesz sam wyregulowac… podnies tak jak bys chcial recznie delikatnie do gory, i przytrzymaj guzik do wlaczania na klapie.
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Lampy mają prawo parować, ponieważ wynika to z różnicy temperatur, ale od tyłu w kloszach jest membrana z goretexu i przez nią wilgoć się wydostaje i para znika. Jednak w Twoim wypadku doszło do kondensacji, widać krople wody. Lampy są nieszczelne puściły na szwie. Obie do wymiany na gwarancji.
A to nie jest tak, ze wilgoc wydostaje sie przez te male dziurki na srodku klosza?
 
Top