tokwi

Posiadacz elektryka
Byłem dziś w BWM. Było też tam demo nowego elektrycznego MINI Cooper SE w budzie F56 (nienapuchnięty bezramkowiec). Żeby jednak nie poczuć jak Bronek 😊 wdzięczności za poczęstunek od razu przezornie odmówiłem kawy. Jazda jednak pozostawiła pozytywne wrażenia, mocno się osadziła w zwojach mózgowych i teraz wierci się tam niemiłosiernie.

MINI HATCH choć kultowy, nie jest pozbawiony wad jak np.: ograniczona widoczność, czy niezwykle bogate plany przeglądów serwisowych – to na tym forum Bronek pisał o wymaganiu wymiany płynu hamulcowego co 2 lata – grubo! ale to w końcu serwis BMW i trzeba to wliczać w koszt zakupu.

Martwi mnie jednak stosunkowo mała bateria (29kWh netto) w którą wyposażony jest samochód, bo nawet i3 ma obecnie większą.

Dlatego chciałem się poradzić i prosić Was o opinię. Czy da się ZIMĄ normalnie eksploatować takie takie MINI SE z baterią 29kWh?

Przez normalnie rozumiem wsiadać do rozgrzanego już wcześniej (zdalnie) samochodu i podróżować w komfortowej temperaturze, ogrzewanych fotelach, mieć psychiczny luz, że jak będą korki w mieście i trzeba będzie stać godzinę dłużej to bez stresu posłucham muzyki i nie zamarznę….

Mini byłby drugim elektrykiem i miałby wpisać się w takie warunki eksploatacji:
  • Mini SE miałby być samochodem do jazdy wokół komina z przebiegiem dziennym 60-75 km.
  • Będzie mógł być regularnie ładowany nocą z wallboxa - czyli jak sie nie zapomni co 24 godz.
  • Auto będzie jednak zawsze (nawet w największe mrozy) parkowane pod chmurką.
  • Pewnie do małej pojemności za chwilę dojdzie degradacja, a w mrozy rezerwa akumulatora - taki mamy klimat
Może, gdyby była już dostępna TM2, to byłoby łatwiej - chociaż niekoniecznie, bo żadna Tesla nie ma takiej oldschool’owej klawiatury jak mini :)

Czy wg Was da się takie MINI SE normalnie eksploatować w zimie i nie kląć przy tym siarczyście?
 

tokwi

Posiadacz elektryka
To jeszcze wrzucę tipa dla potomnych (zeszło pół roku zanim odkryłem)

Przy zamykaniu bezkluczykowy przytrzymując przycisk klamki >1s lusterka się zamykają.

Ustawienia domyślne składania lusterek przy z kluczyka można zmienić tez z BimmerCode
 

solik

Pionier e-mobilności
A to z kluczykiem klasycznym to samo jest ze trzeba przytrzymac bo sie nie skladaja same, w BMW z 2017 to samo.

W Bimmercode da sie tez wylaczyc ta harfe przy jezdzie do przodu a raczej przywrocic ustawienie do menu ktore to pozwala wlaczac i wylaczac bo w i3 swego czasu moznabylo to wylaczyc z menu.
 
Last edited:

Konrad G

Nowy na Forum
Konrad, ale i tak wiemy co najlepsze:)
Ja tego nie zrobię, ale pochwal się fotą z Twoimi Super numerami OBU spod GW

A nawet mi nie mów że Tesla jest taka super. Wróciłem przedwczoraj z serwisu. Silnik tylny do wymiany (na gwarancji na szczęście) przy przebiegu 33 tyś km. Wymienili dolne półki wahacza, uszczelki w drzwiach, ogranicznik bo strzelał i pare innych pierduł… ale i tak kocham moją Tośkę 😀 Aczkolwiek Mini dużo lepiej wykonany.

830F3595-BE13-4C98-AF10-B7A706ADADDF.jpeg

A tu fotka naszych elektryczków 😀
 

solik

Pionier e-mobilności
Mini ma fajne zawieszenie, czuc ze BMW je robilo (z tylu wielowachacz w tak malym aucie), czasem w Tesli jak w taczce jesli chodzi o przenoszenie odglosow z drogi do wnetrza z zawieszenia
 
Top