tokwi

Posiadacz elektryka
Byłem dziś w BWM. Było też tam demo nowego elektrycznego MINI Cooper SE w budzie F56 (nienapuchnięty bezramkowiec). Żeby jednak nie poczuć jak Bronek 😊 wdzięczności za poczęstunek od razu przezornie odmówiłem kawy. Jazda jednak pozostawiła pozytywne wrażenia, mocno się osadziła w zwojach mózgowych i teraz wierci się tam niemiłosiernie.

MINI HATCH choć kultowy, nie jest pozbawiony wad jak np.: ograniczona widoczność, czy niezwykle bogate plany przeglądów serwisowych – to na tym forum Bronek pisał o wymaganiu wymiany płynu hamulcowego co 2 lata – grubo! ale to w końcu serwis BMW i trzeba to wliczać w koszt zakupu.

Martwi mnie jednak stosunkowo mała bateria (29kWh netto) w którą wyposażony jest samochód, bo nawet i3 ma obecnie większą.

Dlatego chciałem się poradzić i prosić Was o opinię. Czy da się ZIMĄ normalnie eksploatować takie takie MINI SE z baterią 29kWh?

Przez normalnie rozumiem wsiadać do rozgrzanego już wcześniej (zdalnie) samochodu i podróżować w komfortowej temperaturze, ogrzewanych fotelach, mieć psychiczny luz, że jak będą korki w mieście i trzeba będzie stać godzinę dłużej to bez stresu posłucham muzyki i nie zamarznę….

Mini byłby drugim elektrykiem i miałby wpisać się w takie warunki eksploatacji:
  • Mini SE miałby być samochodem do jazdy wokół komina z przebiegiem dziennym 60-75 km.
  • Będzie mógł być regularnie ładowany nocą z wallboxa - czyli jak sie nie zapomni co 24 godz.
  • Auto będzie jednak zawsze (nawet w największe mrozy) parkowane pod chmurką.
  • Pewnie do małej pojemności za chwilę dojdzie degradacja, a w mrozy rezerwa akumulatora - taki mamy klimat
Może, gdyby była już dostępna TM2, to byłoby łatwiej - chociaż niekoniecznie, bo żadna Tesla nie ma takiej oldschool’owej klawiatury jak mini :)

Czy wg Was da się takie MINI SE normalnie eksploatować w zimie i nie kląć przy tym siarczyście?
 

solik

Pionier e-mobilności
To sie pojawia jak na nawigacji w appce sie wybierze ladowarke? Na kazdej tak czy tylko GW?

Dostane drugi raz na weekend Mini SE ale na 90% bedzie to drugi elektryk obok Tesli zastepujacy spalinowego Coopera. Mimo ze male auto to ma nawet wysuwany odcinek pod udami, mozliwosc brazowej skory, adaptacyjne swiatla.. wybacza to mala baterie i szalona cene :) w wiekszosci malych aut sa za krotkie siedziska albo fotel z regulacja tylko przod/tyl i siedzi sie zle.
 
Last edited:

tokwi

Posiadacz elektryka
To sie pojawia jak na nawigacji w appce sie wybierze ladowarke? Na kazdej tak czy tylko GW?

Dostane drugi raz na weekend Mini SE ale na 90% bedzie to drugi elektryk obok Tesli zastepujacy spalinowego Coopera. Mimo ze male auto to ma nawet wysuwany odcinek pod udami, mozliwosc brazowej skory, adaptacyjne swiatla.. wybacza to mala baterie i szalona cene :) w wiekszosci malych aut sa za krotkie siedziska albo fotel z regulacja tylko przod/tyl i siedzi sie zle.
na każdej DC umieszczonej na mapie w aplikacji
to są te same mapy online co dla BMWi i jest tych punktów naprawdę dużo
 

tokwi

Posiadacz elektryka
I ja dolaczylem do rodziny Mini SE, ma byc w lipcu :)

Wysypało ostatnio tych miniaczy, bo wracam dziś rano z psem i u sąsiadki stoi kolejny. Wczoraj odebrała.
To już trzeci MiniSE na małej ulicy, a do tego jest jeszcze jeden CountryMan w wersji PHEV - wg zeznań sąsiada Plugin Mini to 60-70 km na baterii.

W tych Mini jest jeszcze fajne, że praktycznie każdy w innej kolorystyce i wykończeniu.

@solik. Dobry wybór. Gratulacje i wrzuć zdjęcie jak odbierzesz.

PS. do mini nie ma chceck listy, ale warto sprawdzić przy odbiorze czy jest evse i kabel Type2. Sąsiadka odebrała też z brakującą anteną na dachu.
 

solik

Pionier e-mobilności
Tak, duzo ich jezdzi w Krakowie ale nawet Wieliczka i okolice. Co sie dziwic, osiagi i cena po dogadaniu na poziomie Coopera S a koszty utrzymania znacznie nizsze + produkcja do 3 miesiecy a nie rok :D niby nowa generacja za rogiem ale wieksza bateria to znowu wyzsza cena, premiera na koniec roku lub poczatek 2023 + rok oczekiwania bo produkcja w Chinach wiec kolejne 3 lata czekania a nowe generacje czesto nie sa wcale lepsze (przyklad Golfa 7 vs 8, Audi A3 8V vs 8Y itp)

W Q1 sprzedaz Mini SE w Polsce to pierwsza 10, wyprzedzilo cala rodzine ID i grupe PSA ;)

W tych Mini jest jeszcze fajne, że praktycznie każdy w innej kolorystyce i wykończeniu.

zoltego sie niestety nie da do SE, tylko dla ICE jest ten kolor :( wiec bedzie kolejna zielonka.

@tokwi uzywales tej karty ktora daja z autem? Tam jest przez rok niby Greenway na preferencyjnej stawce i IONITY
 
Last edited:

Konrad G

Nowy na Forum
I ja dolaczylem do rodziny Mini SE, ma byc w lipcu :)
Gratulacje! Ja jestem mega pozytywnie zaskoczony Mini i jak dla mnie to jeden z lepszych elektryków. Fajnie że ten model tak dobrze się sprzedaje. Dzisian w grupie Mini Cooper SE owners na FB pisali że w Niemczech wyprzedano już przewidywane samochody na 2023r i nie przyjmują zamówień bo nie dadzą rady wyprodukować tylu. Nie wiem na ile to prawda ale w Krakowie tych Mini lawinowo przybywa.

My dostaliśmy bez EVSE ale za to mobile connector 3 fazowy był. Korzystany z karty Mini Charging bo jest za darmo (bez abonamentu) stawka jak ja mam GW z abonamentem Energia Max. Ionity jest w cenie jak bez abonamentu.

Antena była zwykła ale dokupiliśmy za 150zł krótką.

Z tego co rozumiem to Twoje Mini też w Krakowie będzie jeździło? 😀
 

solik

Pionier e-mobilności
Dzisian w grupie Mini Cooper SE owners na FB pisali że w Niemczech wyprzedano już przewidywane samochody na 2023r i nie przyjmują zamówień
Ja jeszcze sie zalapalem na ostatnia produkcje czerwcowa i na stara cene i konfigurator - teraz sa 2 pakiety - biedny i full, nic pomiedzy, na stronie jeszcze nie ma zaktualizowanego. Ogrzewania kierownicy juz nie moge dobrac bo sie nie da (brak podzespolu)

Jeden salon mial roczne SE na sprzedaz to poszla podobno w pare dni (cena jak za nowke z dotacja) takze nawet uzywki schodza.

Tak, tez Krakow :)
 
Last edited:
Top