Model 3 performance właśnie dropnął

inter

Pionier e-mobilności
Szybko poszło. Obawy odnośnie 20" i niskiego profilu potwierdzone w niecałe 72h.
View attachment 18699
Zielone światło, Tesla skręca w prawo na dwupasmówkę, Hyundai z naprzeciwka skręca w te samą ulicę w lewo. Miły pan postanowił wjechać od razu na prawy pas, więc musiałem uciekać zahaczając o krawężnik.
Efekt jak powyżej. Bardzo miękkie są te felgi.
W niecalą godzinę kierowca Hyundaia dostał najniższy wymiar kary - 1100 PLN i 5 punktów. Pani policjantka obejrzała nagranie z kamery przedniej i lewej - żadnych wątpliwości.
Ciekawe jak długo trzeba będzie czekać na nową felgę.
Jakie by nie były twarde, to stop aluminium (kute).
 

nabrU

Moderator
Dokładnie, a przecież do Polski nie przyjechało 7000 P tylko ile, 100, 200? To kilkanaście lawet. Przecież to im zależy by wydać wszystko do końca czerwca. Mają 5 dni w zasadzie jeszcze.

W maju sprzedano w PL 367 WSZYSTKICH Tesli więc strzelam, że dostawa TM3P na PL to mniej niż 50 samochodów.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
No to teraz trochę smakowitych danych

Dziwny samochód. Wolniejszy, ale szybszy.
Bateria 78.8kWh, realnie ~75kWh do użytku. U mnie BMS jeszcze się kalibruje.


Przyspieszenie 0-100kmh to około 3.5s(SOC 100%, bateria ok 33*C) wątpie żeby dało się niżej zejść(soft ogranicza!) Być może kwestia opon.
Silniki mają potencjał, bateria w sumie też.
Max discharge current 1152A
Voltage 400V
Wychodzi 460kW - limit 408kW jest pewnie w sofcie.

Podejrzewam że limit mocy jest celem zabezpieczenia baterii przed nadmierną degradacją albo jest jeszcze inny cel(może to się zmienić w przyszłości)


Natomiast ma bardzo, bardzo dobrą elastyczność, i tu jest zmiana na ogromny +
"stara" tm3p wciskała przez krótki czas, nawet miała 0-100 szybsze.
Ale cierpiała na ogólnej elastyczności, 80-140kmh - tutaj jest niesamowity przeskok.

Z silników udało się "łącznie" wyciągnąć 433kW
Z wykresów wychodzi że auto ma ponad 800Nm!(do zweryfikowania na hamowni)
Za krótko mam auto żeby dać werdykt, ale jest naprawdę nieźle.
 

Attachments

  • bateria.jpg
    bateria.jpg
    550,7 KB · Liczba wyświetleń: 20
  • moc.jpg
    moc.jpg
    358,7 KB · Liczba wyświetleń: 20
  • speed.jpg
    speed.jpg
    225,1 KB · Liczba wyświetleń: 20
Last edited:

lvlthn

Pionier e-mobilności
No i sam nie wiem, jest dużo nowych rzeczy, muszę to w głowie poukładać.

Do 100kmh przedni silnik daje równe i powtarzalne 128kW mocy, powyżej 100kmh równiutko 157kW(za każdym razem!)
Wcześniej tak nie było, moc była ograniczona SOC i temperaturą baterii, moc była za każdym razem inna.

Tutaj soft bardzo ogranicza moc silników, tak mi się wydaje.

Zawieszenie jest zdecydowanie twardsze od HL LR czy RWD.
Adaptacyjne zawieszenie radzi sobie ok, ale narazie za mało przejechałem żeby mieć obiektywne spojrzenie.

Ma tendencję do lekkiego "pływania" ale dobrze trzyma się drogi. O dziwo, stara trójka wiedzie prym jeśli chodzi o sztywność zawieszenia.
Układ kierowniczy jest precyzyjny, ale chodzi ciężej niż np. w HL LR czy HL RWD
Przednie fotele super, fajnie trzymają na zakrętach :)


Czy dobry zakup? Tak, zdecydowanie.
Czy utrata 0.3-0.4s z 0-100kmh jest tego warte? Nie spodziewałem się, że to powiem, ale...tak.
 
Last edited:

chris89

Posiadacz elektryka
Ale dziwne bo na tff ludzie wrzucają pomiary i mają te 3,3 i 3,1 z rollout więc nie wiem dlaczego u nas 3,6 wychodzi.

100-200 mają 8,7 - 9,1. Możesz porównać ze swoją. I ćwiartka 11,3 - 11,5 tylko nie wiem czy rollout czy nie, a to chyba istotne bo jakby odjąć 0,3 do by już pod 10,X na ćwiartkę podchodziło więc prawie jak te z USA.
 

Attachments

  • IMG_2750.png
    IMG_2750.png
    606,1 KB · Liczba wyświetleń: 10
  • IMG_2749.png
    IMG_2749.png
    1,9 MB · Liczba wyświetleń: 10
Last edited:

Art79mod

Zadomawiam się
A ktoś się wybiera na hamownię? Ile realnie jest KM i ile Nm?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
No to teraz trochę smakowitych danych

Dziwny samochód. Wolniejszy, ale szybszy.
Bateria 78.8kWh, realnie ~75kWh do użytku. U mnie BMS jeszcze się kalibruje.


Przyspieszenie 0-100kmh to około 3.5s(SOC 100%, bateria ok 33*C) wątpie żeby dało się niżej zejść(soft ogranicza!) Być może kwestia opon.
Silniki mają potencjał, bateria w sumie też.
Max discharge current 1152A
Voltage 400V
Wychodzi 460kW - limit 408kW jest pewnie w sofcie.

Podejrzewam że limit mocy jest celem zabezpieczenia baterii przed nadmierną degradacją albo jest jeszcze inny cel(może to się zmienić w przyszłości)


Natomiast ma bardzo, bardzo dobrą elastyczność, i tu jest zmiana na ogromny +
"stara" tm3p wciskała przez krótki czas, nawet miała 0-100 szybsze.
Ale cierpiała na ogólnej elastyczności, 80-140kmh - tutaj jest niesamowity przeskok.

Z silników udało się "łącznie" wyciągnąć 433kW
Z wykresów wychodzi że auto ma ponad 800Nm!(do zweryfikowania na hamowni)
Za krótko mam auto żeby dać werdykt, ale jest naprawdę nieźle.
Głupie pytanie - robiłeś pomiary przyspieszenia sam czy z pasażerem ? Może tutaj gubi jakieś 0,XX sekundy ? I druga ewentualność - może kalibrujący się BMS jakoś ogranicza osiągi ?
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Głupie pytanie - robiłeś pomiary przyspieszenia sam czy z pasażerem ? Może tutaj gubi jakieś 0,XX sekundy ? I druga ewentualność - może kalibrujący się BMS jakoś ogranicza osiągi ?
Sam. Może tak być. Auto jest bardzo świeże.
Ewidentnie soft ogranicza
 
Top