Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Gurumotive

Fachowiec
Wliczyłeś wszystkie dodatkowe koszty, dopłaty za droższe ubezpieczenia, kary za uszkodzenia przy oddawaniu, zwyżki za ubezpieczenia z których trzeba skorzystać żeby ryski pousuwać (jako alternatywa), dodatkowe opłaty za mandaty, wyjazdy zagraniczne, drugiego kierowcę itd itp?
Ryzyko związane z ew. poważną awarią, która skutkuje odstąpieniem od umowy?

I swój czas na ogarnianie tego wszystkiego i korespondencję z nimi?

Odechciewa się jakichkolwiek leasingów po takich akcjach....
Ja z tego żyje, że moi klienci nie mają takich akcji :D

A nawet kiedy zdarzyło się tak jakiemuś randomowi z Internetu, to nagłośniłem tą sprawę na moim forum i na socialach.

Bezinteresownie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jako Firmy jednoosobowe z żoną mieliśmy w swej 30to letniej około 12 leasingów w tym samochodów, a nawet motocykla, ( został jeden leasing Leafa)i do tego pożyczki celowane. Co pozwoliło nam posiadać nieruchomości, mieć to co chcemy dla interesu i prywatnie, odłożyć na starość i korzystać z forsy na przyjemności i podróże.
Taka jest idea inwestowania i pracy nie za swoje, gdy tych "swoich" aktualnie brakuje lub można je inaczej wykorzystać.
Przy odrobinie szczęścia leasing, to jedna z najlepszych form pozyskania dobra, nawet czasem lepsza od pożyczki rodzinnej ( uwaga na US, trzeba to mieć kryte ), korzystania z własnej kasy w biznesie ( czasem US pyta a skąd Pan/Pani nazbierała te setki tyś?).
Ostatecznie ta prosta forma nawet gdy nie liczymy na jej amortyzację pozwala na posiadanie "Mrocznego Przedmiotu Porządania" gdy uzbieranie na niego w ciągu krótkiego czy w ogóle jakiegokolwiek czasu jest cudem.
 

martin751

Nowy na Forum
Wydaje się, że Arv rozliczą dość prosto dotację- traktuje ją jako opłatę wstępna (btw, tak musi być w programie M.E.) i proporcjonalnie odejmuje "1/36 x dotacja" od raty najmu bez dotacji. Czy to się opłaca czy nie? Mam od nich EQC, za 2700 netto z ubezpieczeniem, na 3 lata (bez dotacji). Leasing w MB wychodził ok. 2 razy drożej. Uznałem, że mam w dupie wykup strucla po leasingu i nawet mnie nie obchodzi za ile Arv chciałby mi go sprzedać. Za 2k PLN miesięcznie, to można raczej Fabię 1,1 kupic, a i to nie bardzo. Mi pasuje, uważam że to utrata wartości auta.
 

solik

Pionier e-mobilności
Leasing w MB wychodził ok. 2 razy drożej
+ ubezpieczenie.. a tutaj w racie

nie wiem skad stwierdzenie ze w wynajmie dlugoterminowym nie ma oplaty wstepnej - jak mialem ICE w takiej formie to na kontrakcie normalnie taka pozycja jak oplata wstepna jest wyszczegolniona (chyba ze to ich wewnetrzna nazwa.. i nie ma mocy prawnej?)
 
Last edited:

Piernik

Posiadacz elektryka
Wydaje się, że Arv rozliczą dość prosto dotację- traktuje ją jako opłatę wstępna (btw, tak musi być w programie M.E.) i proporcjonalnie odejmuje "1/36 x dotacja" od raty najmu bez dotacji. Czy to się opłaca czy nie? Mam od nich EQC, za 2700 netto z ubezpieczeniem, na 3 lata (bez dotacji). Leasing w MB wychodził ok. 2 razy drożej. Uznałem, że mam w dupie wykup strucla po leasingu i nawet mnie nie obchodzi za ile Arv chciałby mi go sprzedać. Za 2k PLN miesięcznie, to można raczej Fabię 1,1 kupic, a i to nie bardzo. Mi pasuje, uważam że to utrata wartości auta.
No nie, jak piszesz o ścieżce "leasing" gdzie jest zwracana opłata wstępna to korzystający jest beneficjentem dotacji i wypłacana jest ona właśnie korzystającemu przez "leasing" który zwraca wpłaconą wcześniej opłatę wstępną. I to korzystający podpisuje z BOŚ umowę o dotacje zabezpiecza wekslem itp.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
+ ubezpieczenie.. a tutaj w racie

nie wiem skad stwierdzenie ze w wynajmie dlugoterminowym nie ma oplaty wstepnej - jak mialem ICE w takiej formie to na kontrakcie normalnie taka pozycja jak oplata wstepna jest wyszczegolniona (chyba ze to ich wewnetrzna nazwa.. i nie ma mocy prawnej?)


N62B2Fj.png
Musi być jasna i czytelna faktura VAT z tytułem opłata wstępna. Upewnij się czy tak było.
 

solik

Pionier e-mobilności
w Arvalu na fakturze jest opis (a przynajmniej tak bylo w spalinowkach, nie sadze ze typ napedu cokolwiek u nich zmieni) ze oplata zgodnie z zalacznikiem do faktury a w zalaczniku jest mowa o oplacie wstepnej (oczywiscie jesli ktos taka dawal, ja dalem symboliczna i taka pozycja byla wykazana)
 
Last edited:

Piernik

Posiadacz elektryka
w Arvalu na fakturze jest opis ze oplata zgodnie z zalacznikiem do faktury a w zalaczniku jest mowa o oplacie wstepnej

DIraFdq.png
No może jednak wejdzie. Chociaż przy tych wszystkich trudnościach akurat ze zmianą tytułu faktury to sobie pewnie poradzą.

Umowa dotacji
& 1 Definicje
pkt 5
Opłacie wstępnej – należy przez to rozumieć określoną w Umowie Leasingu jednorazową opłatę
należną od Beneficjenta na rzecz Firmy Leasingowej, służącą pokryciu określonej części kapitału do
spłaty przez Beneficjenta (Ceny Pojazdu). Opłata wstępna nie zawiera innych kosztów, opłat i
innych należności związanych z Umową Leasingu i jest wyszczególniana w fakturze wystawianej
przez Firmę Leasingową, do uiszczenia której Beneficjent jest zobowiązany. Opłata wstępna w
całości lub w części jest pokrywana z Dotacji.
 

martin751

Nowy na Forum
U mnie też- na specyfikacji wyraźnie opisane: OPŁATA WSTĘPNA.
Moim zdaniem Arv się nie pomyli i będą mieli dopłaty. Może nawet jako pierwsi? Czekam na to już mocno, a dealer Forda, to już w ogóle... Auto na placu, a ja nie odbieram, bo czekam na dopłaty. Janusz ;-)
 
Top